Bitirdim  

Posted by Asuman Yelen in










Avarel Dalton' u bilen bilir.

Red Kit camiasının an aptal ve en beceriksiz elemanıdır.

Haydut Dalton Biraderler dörtlüsünün en büyüğüdür aynı zamanda. Dostunu düşmanını

bilmez, kardeşleri arkasını toplayıp çekip çevirmese başı dertten kurtulmayan bir tip.

Bizdeki Oğuz Aral' ın Avanak Avni' si gibi. Hani şu "dıgıl dıgıl" diyerek ortalıkta dolaşan

asla büyüyemeyen şimdilerde yetim kalan çocuk.

Çok güleriz Avarel e. Dostunu düşmanını tanımayıp yüzüne gülen herkese "iyi birine

benziyor" diye koşup dayak yemesine ya da kodese tıkılmasına, her bulduğu şeyi yemesine

"wanted" ilanınında azılı katil kardeşlerininkilerin her sene artarken onun ödül parasının

salaklığı yüzünden hiç artmamasına... Çok güleriz.

Ama Avarel Dalton deyince benim (ve şimdilerde görüşmediğimiz bir arkadaşımın) aklıma

ilk gelen "bu gitarı bitirdim yenisini getirin" repliğidir. Arkadaşımla birlikte bu bölümü ilk

okuduğumuzda gülmekten gözlerimizden yaş geldiğini hatırlıyorum.


Daltonlar kodesten kaçar ve Meksika' ya geçerler. Tabii Red Kit de arkalarından. Can

havliyle kendilerini o sırada kasabada yapılmakta olan bir şenliğin kalabalığına atarlar.

Çarçabuk buldukları kıyafetleri giyinip ellerine birer gitar alırlar ve başlarlar şarkıya.

"Ayyyayyyyayyyyay yayyy ayayyyayyay......."

Redkit kasabaya ulaşır. Etrafı kolaçan eder. Ne berbat sesler bir an evvel uzaklaşayım

derken tanıdık bir ses duyar ve gözleri parlar kulakları seyrir.

Bildik davudi ses "bu gitarı da bitirdim, bana yenisini verin" diye bağırmaktadır. Dönüp

baktığında Avarel in elindeki teli kopmuş gitarı salladığını görür. Arkasındaki bir ya da

birkaç teli kopmuş hatta sapı kırılmış bir sürü gitardan oluşan yığını da .

Tabii gözlerinden yaş gelene kadar gülen bir de Red kit vardır orada o sırada bizimle

birlikte. O kadar çok güler ki o kendini toparlayıp silahını çekene kadar onlar sıvışmışlardır.



Akşam mutfağı toplarken ve radyomda "güle güle eski yıl hoşgeldin yeni yıl" muhabbetleri

akıp giderken bir küçük muhasebe yaptım kendimle ve bu yılla ilgili. Sonuçtan hiç memnun

kalmadım. Şööyle bir geriye doğru sardım yaşadıklarımı daha doğrusu hissettiklerimi.

Elde var bir dolu saçmalık. Evet resmen saçmalamışım. Avni- Avarel kıvamında oradan

oraya dıgıl dıgıl diye diye koşturup yorulmuş sonra da oturmuşum popomun üzerine.

"Ayyyyayyyyayyyyayy...." Kopuk, kırık bir yıl daha. At diğerlerinin yanına...

Bu yılı da bitirdim. Bana yenisini getirin...


Avuman' dan sevgilerle :)

deviantART

This entry was posted on 24.12.2011 at Cumartesi, Aralık 24, 2011 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

10 yorum

ben bu yıla çok iyi başlamıştım ama sona doğru babamın hastalığı falan filan derken çuvalladık. Evet bunu bitirdik yenisi gelsin...
sevgimle

25 Aralık 2011 00:32

Hepsi bu kadarla kalsın, yenı yıla baban sağlıkla girsin inşallah Lale' cim. Yenisi eskisini güzelliğiyle unuttursun inşallah.
Sevgiler...

25 Aralık 2011 00:47

Sana tüm yıllar feda olsun, istediğin kadar ve fazlasıda benden canım güle güle sevgiyle eskit.
Şeyyy bende geriye baktığımda ne gidenden memnunum, sanırım nede gelecek olan yenisinden.
Hep gelen yeni yıl giden eski yılı arattı be gülüm.
Güzel bir pazar dilerim...

25 Aralık 2011 00:47

Ben kendi adıma kendime pek iyi davranmamışım Nur' cum. Bu yıl bu konuda daha dikkatli olmam gerektiğini düşünüyorum. Umarım dışımızda gelişecek olanlar bu yıla göre daha güzel olur.

25 Aralık 2011 00:52

İnşallah canım, aynen bende öyle.
Döndüm geri geldim, unutmuşum da.
Yazı çok güzel, benzetme ise harika çok hoşuma gitti ve bende çok güldüm. Yetim kalan Avni'yide çok severim çoktandırda raslamadım biryerlerde büyüdümü acaba diye düşünürken burada gördüğüme sevindim.
Bir koli dolusu eski gırgır var dönüp okusammı acaba?

25 Aralık 2011 00:59

Aslında ruhum pek kasvetli ama keyif kaçırmak istemediğim için işi gırgırla geçiştirmeye çalıştım. İyi de etmişim Avarel Avni derken modum değişti:)
Sana da iyi Pazarlar canım...

25 Aralık 2011 01:11

Bu yılı bitirme konusunda darısı başıma. Sanırım 31 ocak gece 4 dolaylarında falan bitecek benim için. Çok yoruluyorum bu aralık ayında çok. İçimden hay christmasa da yeni yıla da... diye başlayan cümleler geliyor hep.

2011 i ben de sevmedim be Asucum,yenisi aratmasın sakın bunu.

25 Aralık 2011 01:44

Sis' cim, yirmi yıl Aralığın son ve Ocağın ilk günleri çılgınlar gibi çalıştık. Tam 31 Aralık ta bir de teftiş gelirdi her yıl.
2012 yılının daha az hasarlı geçmesi için ben kendi adıma elimden geleni yapacağımı biliyorum.
Tek korkum dışımda gelişeceklerle ilgili. Umarım Paçoz sürpriz yapmaz.
Umarım her şey hepimiz için iyi olur.

25 Aralık 2011 02:08

avuman beni güldürdü. bana değerler kattı, eski güzel günleri hatırlattı, yaşamanın boş olmadığını anlattı, bana hoş bir pencere açtı,
giden yılda benim için iyiydi gelecek ne gösterir bilemiyorum. İnşallah hepimiz için iyi olur.

25 Aralık 2011 15:02

Sevginin Ruhu,
Bu yorumla beni nasıl mutlu ettiniz anlatamam. Avuman tüm bunları tek bir kişi için bile başardıysa ne mutlu ona. Gelecek yılınız bu yılınızdan çok daha gizel olur inşallah.
Sevgiler...

25 Aralık 2011 16:36

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin