huzur etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

Pembe Bulutlar  

Posted by Asuman Yelen in ,


Bu gün, Paçoz umla renkli masal kitaplarındaki kadar pembe bulutların altında gezindik.

Çocukların basketlerini saydık. Futbol sahasında delikanlıların kaleye bekçi yaptığı Paçoz,

çılgın hav havlarla koşturdu. Sonra eskimo giyimli küçük bir oğlan babasının nezaretinde

Paçoz u küçük kahkahalar atarak severken hayvanın ani havlamasıyla çılgınlar gibi

ağlamaya başladı. Her zamanki gibi köpeğin ona kendi diliyle merhaba dediğini anlatarak

yatıştırdık. Bir ara bir uğultu işittim. Sesin geldiği yöne göğe doğru bakınca, yüzlerce, belki

binlerce göçmen kuşun müthiş bir intizamla uçtuğunu gördüm. Bir müddet bu görkemli

göç manzarasından gözlerimi alamadım. Aralarına katılmak, onlarla uçmak istedim.

Yeryüzüne döndüğümde o kadar çok başım döndü ki en yakınımdaki ağaca tutunmak

zorunda kaldım. Parktaki sağlam, temiz serin havayı derin derin soludum.

Son zamanlarda yaşamımı karartan kara bulutlar yerlerini pembelerine, parkı saran

sis ve duman da mis gibi parlak, temiz, aydınlık bir serinliğe bırakmıştı.

Mutlu ve huzurlu döndük eve...

Hoşluklar  

Posted by Asuman Yelen in ,


Son haftanın genel sıkıntılı halini yavaş yavaş atıyorum üzerimden.


Büyük ve kapsamlı bir bayram temizliği yaptık bu gün. Tek sorun, tüy dökme dönemini yaşayan

Paçoz' a rağmen, bu pırıltıyı bayrama kadar koruyabilmek.


Ramazan' ın son haftasına girdik. Pidesiz günüm geçmedi -ki olmazsa olmaz- ama bu sene

1-2 kg. fazla ile atlatacak gibiyim.


Marketteki kasiyer kız, mahallenin çoğunluğu sarı suratlı, öfkeli, bedbin insanlarına o çok geniş

gülümsemesini hiç bozmadan sebil gibi dağıtmaya devam ediyor.


Çok sevdiğim Yeşilçam tadındaki dizim minik küçük hoş mesajları nostaljik müzikleri ile ve tam

da istediğim gibi gelişerek bu günkü huzurumu taçlandırdı. (Hayret kaldırılmadı)


Havalar güzel gidiyor. Sabah kuş seslerine uyanıyoruz. Gece tül perdelerimiz yüzümüzü

okşayan hoş esintilerle dans ediyor.


Karşımızdaki parkta, ilkbahar renkleri ısrarla ışımaya devam ederken, sonbahar renkleri de

ağaçlardan başlarını uzatmaya başladılar.


Yarın, çocuklar için kitap seçmeye gideceğim. Başladığından beri (6-7 senedir) çoğu, genç kız,

delikanlı olurken, yeni doğanlar ilkokula başladı. Yelpaze genişliyor.

Ciddi, sorumluluk yükleyen bir o kadar da zevkli bir iş.

Yarın ya da daha sonra daha ayrıntılı yazabilirim bu konuda.


Veeee,

Bayram geliyor. Yeğenler gelecek. Yemekler, tatlılar yenecek.

En güzeli de Rayuş' la sabah kahveleri içilecek :)))


Herkese sağlıklı, huzurlu bir hafta diliyorum...




Huzur  

Posted by Asuman Yelen in , ,

Ağustos 2010


Bu günüme hakim olan ruh hali hiç şüphesiz ki "huzur" du.

Bu, artık yaşamımın sonuna kadar benimle olmasını istediğim tek zenginlik. Huzur, benim bu haliyle bu dünyaya, her haliyle insanlara ram olmamın bir ödülü olarak hep benimle kalmalı, ruhumu yatıştırmalı, bedenimin kaslarını gevşetmeli.

Her akşam üzeri Paçozla parka girdiğimizde çimenlerde top oynayan 7-8 yaşlarında 7-8 çocuk topu maçı bırakıp "PAAÇOOOZ" diye çığlıklar atarak koşarlar, ben de her seferinde " çocuklar niçin bağırıyorsunuz, siz böyle gelince o da neye uğradığını şaşırıyor, ben de rahatsız oluyorum" desem de ertesi gün aynı çığlıklarla koşup gelirler paçozun orasını burasını mıncıklarlardı.

Bu gün parka doğru yürürken o çocuklara hiç bir şey söylememeye kararlıydım. Nihayetinde o yaşlardaki birsürü çocuğun sessiz olmasını istemek saçmalıktı. Ama onlar da bir başka şeye karar vermişler kendi aralarında. Hepsi, muzip muzip gülerek abartılı teatral tavırlarla yanımıza yaklaştılar ve "paaçooz" diye fısıldayarak sessizce sevdiler. Gözlerime, kulaklarıma inanamadım. "Ama siz de abarttınız canım" dedim. "Karar verdik bundan sonra bağırmayacağız" dediler.

Gündüz yeğenim bendeydi. Uzun uzun konuştuk. Akşam iftarı kızkardeşimle birlikte yaptık. Sonrasında balkonda çaylarımızı içip hoş sohbetler yaptık.

Gece bilgisayarımın başına oturdum. Blogger dostların yazılarını okudum. Her biri ayrı hoştu. Kahkahalarla güldüm. Tebessüm ettim. Bilgilendim. Mutlu oldum ve huzurla doldum.

Hepsi de iyi ki varlar, iyi ki bulundukları yerdeler.

Herkese mutlu, huzurlu ve tabii ki sağlıklı hafta sonları diliyorım.

Sevgiyle kalın...

Sabah kuşu  

Posted by Asuman Yelen in , , ,


Sabah kuşu öter.

Daha sabah olmadan ve ejder gece, daha hala göğü soğuk, halka halka bedeniyle sımsıkı tutarken, o nereden, sabahtan haber getirebilir?...

Söyle bana sabah kuşu, göğün iki katlı gecesinden ve yapraklarından, o doğuya ulaşmayan
haberci, senin rüyalarına nasıl yol buldu da girdi?...

Sen, "güneş yoldadır.. Artık gece yoktur.." diye bağırd
ığın zaman dünya inanmadı sana...

Ey uyuyan, uyan. Işığın ilk kutsamasını bekleyerek, alnını aç ve sevinçli bir imanla sabah kuşu ile birlikte şarkı söyle.




Rabindranath Tagore
Meyva Zamanı' ndan.


Tüm dostlarıma, sağlık, mutluluk, bolluk, bereket ve sevgi dolu güzel bir Ramazan dilerim.


Sevgilerimle....

Huzur  

Posted by Asuman Yelen in , , , , ,



Uzun zamandır yapamadığım bir şey yaptım.

Erkenden kalktım.

Uykumu alarak, kendiliğimden...

Ve huzurla, hatta garip bir sevinçle...
Balkonda, denize karşı ilk kahvaltımızı yaptık paçozla...
















Bir de cigara tüttürdüm sonra keyifle...

















Geçen hafta diktiğim karanfilleri suladım. Mis gibi kokularını ciğerime çektim ooohhhh....


Sonra dayanamadım resimlerini çektim.
















Bir de bahçemin yukardan görüşünü...









Biraz sonra, yeniden yaşama dönen buzdolabıma koymak için yiyecek bir şeyler almak üzere alışverişe gideceğim.



Huzur... Bana ve benimle birlikte

herkese huzur diliyorum...

Yaşamı yaşanmaya değer kılan tek şey...

Her şeye rağmen yaşamak güzel diyorum içtenlikle...



Hep sevgiyle kalalım...

Blog Widget by LinkWithin