insanlık etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

Örnek Mücadele  

Posted by Asuman Yelen in , , ,


Biliyorum görüntü, taşıma çok acemice. Ben teknik özürlüyüm. Bu haberi videoyu çok daha iyi

sergileyecek yüzlerce blogger var içinizde.

Ama gelin içeriğe bakın derim ben. Gerekli yerleri tıklayın, görüntüleri seyredip olanı biteni

okuyup öğrenin. Tıpkı benim gibi, isyanla umudu, nefretle sevgiyi aynı anda yaşayacaksınız

eminim.

Çok özel bir ülke burası. Çok kötülerle çok iyileri çok uzun yıllardan beridir bağrında taşıyor.

Zaman zaman her şey kötüden yana diye düşünüp umudumuzu tam da yitirmeye

başlayacakken sevginin görünmez gücü görünür oluyor ve mucizeler geliyor.

Ormanda geceli gündüzlü nöbet tutup hayvanlara bakan, zehirlenmiş olanları yaşama döndüren

tüm gönüllü veteriner ve hayvan severlere sonsuz minnet ve şükranlarımı sunuyorum...










Ormanda köpek seferberliği







Arnavutköy Bolluca Ormanı'ndaki zehirlenen sokak köpekleri havyanseverleri seferber etti.

Habere Yorum Yazın Habere Puan Verin


Ormanda köpek seferberliği
İSTANBUL
29.09.2011 03:47:22

Videoyu İzlemek İçin Tıklayınız

DENİZ AYAS

Arnavutköy Bolluca Ormanı'ndaki zehirlenen sokak köpekleri havyanseverleri seferber etti. Sosyal paylaşım sitelerinde örgütlenen havyanseverler 4 saat içinde ormana seyyar bir hayvan hastanesi kurdu. İlk etapta 70 köpeğe müdahale edilirken durumu ağır olan 10 köpek veteriner kliniğine kaldırıldı.

Arnavutköy ilçe sınırlarında bulunan Bolluca Ormanı'na köpekleri beslemek için giden Burhan Özkan isimli hayvansever, köpeklerin halsiz olduğunu fark ederek durumu yetkililere bildirdi. Özkan, sosyal paylaşım sitelerinden de bölgeye yakın olan veterinerlerden yardım istedi. Olayı duyan birçok hayvansever, ormanda toplanarak zehirlenen köpekleri aradı.

Talep üzerine İstanbul Büyükşehir ile Fatih Belediyesi'nin de ilaç ve mama götürdüğü ormanda bulunan zehirlenmiş haldeki yaklaşık 70 köpeğe, kurulan seyyar hastanede serum takıldı.

Durumu ciddi olan 10 köpek, hayvanseverler tarafından veteriner kliniğine götürüldü.

Bölgede bulunan hayvanseverler, sabaha kadar köpeklerin başında nöbet tutacaklarını söylediler.


Çok yazık  

Posted by Asuman Yelen in , , ,




Eğer bir yıldız gibi ışıl ışılsam ve bir yıldız kadar parlak.

Ne çıkar ateş böceği sansalar beni…






.....................................................................

Yüreği daha fazla küstürmemek lazım.

Sırtımızda ağır küfeler, her gün katlanan.

Ve koşullar bir türlü düzelmeyen.

Sevgiye çok ihtiyacımız var.

Ufukta kara bir kış görünüyor.

Ancak birbirimize sokulursak atlatırız o günleri.

Kırın o sert ağır kabuklarınızı.

Kurtulun bu yükten.

Korumuyor o kabuklar, aksine zarar veriyor bize.

Yalnızlığa mahkum ediyor bizleri.

Hem hepimiz bir yıldızız.

Ne çıkar ateşböceği sansalar bizi….

R.TAGORE

tek bir kez bile göz göze gelmemişken düşmanlık besleyebilenlere.......



Sevgiyle....



İnsaniyet  

Posted by Asuman Yelen in , , ,

Bu gün yeğenim bir arkadaşının ameliyat olmak üzere hastanede yatan annesi için hatırı sayılır bir miktarda kan verdi. Hastanın rahatsızlığı dolayısıyla kanındaki trombosit miktarı çok fazla eksildiği için görme yetisi tehlikeye girmiş. Can' ın telefonla anlattığı kadarıyla işin tıbbi boyutu kısaca bu.

Daha başka birileri de bulunur düşüncesiyle kan verme durumu kesinleşmediği için gece Can Sahur için bir şeyler yedi, niyet etmeden yattı, çağrılınca gitti kanı verdi. Tıbbi ya da dini bakımdan ne bir çekinme ve korku ne de tereddüt yaşamadan ona düşeni yaptı. Her gerektiğinde de yapacağı gibi...

Anlamadığım, şaşırarak öğrendiğim şey, hastanın hastanedeki bir sürü yakınının aynı kan grubuna sahip olduğu halde, oruçlarını bozmak istemedikleri için kan vermeye yanaşmadıkları gerçeği . Ve ufak bir sohbetle, bir sürü hastanın (buna bu gün orada açık kalp ameliyatı olacak bir hasta da dahil) aynı sebepten kan bulmakta güçlük çekmesi.

Blogumda bir dini tartışma açmak, ahkam kesmeye kalkışmak yapmayı düşündüğüm en son şey. Ama buradan şu kadarını da söylemeden geçemiyeceğim. Bana göre İslamiyet bir kurallar manzumesinden ibaret değildir. Birinci planda insan hayatı ve insani sorumluluklar gelir. Aksini düşünen ve sadece kuralları önemseyip, bir insanın hayatını göz ardı ederek, cenneti garantilediğini zannedenler, bence bu dini yüreklerine değil sadece hayatlarına geçirmiş olanlardır ki .....

Daha fazla devam etmek istemiyorum. "Herkesin dini kendine," diyerek bu konuyu kapatmak galiba en iyisi olacaktır....

Görüşmek üzere....

Hepimiz birer yıldızız  

Posted by Asuman Yelen in , , , , , , , ,

Sanırım en büyük korkumuz olduğumuz gibi görünmek.

Yumuşacık kalbimizin fark edilmesi,

Cesaretsizliğimizin anlaşılması,

Korkularımızın paylaşılması…

Sanki zarar göreceğimizin en büyük işareti.

Kendimizi saklamakta ne kadar da ustayız..
.
Ve ne kadar güçlü korunuyoruz, kalkanlarımızın ardında .

Hissedilmeden, el değmeden, sevgimizi göstermeden.

İstiridyeler, deniz minareleri, midyeler.

Kirpiler ve kaplumbağalar gibi.

Sahi koruyor mu bu çatlamamış sert kabuk?

Kimse incitemiyor mu, duygularımızı, inançlarımızı, benliğimizi?

Yoksa zarar mı veriyor bu ürkeklik, bu kabuk bize.?
Hissettiklerimizi gölgeliyor, yansıtmıyor gerçek

kimliğimizi,

Duyularımızı bastırıyor, elele tutuşmamızı engelliyor mu?

Eğer bir yıldız gibi ışıl ışılsam ve bir yıldız kadar parlak.

Ne çıkar ateş böceği sansalar beni…


Belki en hoyrat yürek bile, ateş böceğinin,
o uçucu, masum,sevimli çocuksuluğuna el kaldırmaya kıyamaz.
Güçlü kapıların arkasına kilitlesem kendimi, korkaklığımı, sevgi isteğimi…
En insani yönlerimi kayıtsızca sunabilsem, bu sert kabuğun ağırlığından kurtulup, bir kuş gibi uçacağım özgürce.
Anlaşılacağım ve bir ayna gibi yansıyacağım karşımdakine.
O da çözülecek belki samimi ve güvenliksiz, silahsız biriyle göz göze gelince.

Oysa bir görebilsek bunu, kalmadı böyle insanlar demesek.
Güven duygusuna bu kadar muhtaç olmasak.
Kırılmaktan korkmasak
İncinsek yaralansak.
Ne olur bir darbe daha alsak.
Yeniden açsak kendimizi, atabilsek o kabuğu
Denesek
Risk alsak
Yanılsak
Farketmez
Tekrar tekrar bıkmadan denesek ve kucaklaşsak yeniden,
tıpkı eskisi gibi.


Ne olduğunu anlayamadığımız o onbeş yıldan öncesi gibi.
O zaman farkedeceğiz.
Ne kadar özlediğimizi birbirimizi.
Neler biriktirdiğimizi,
Kaybolan değerlerimizi ne kadar özlediğimizi
Beraber geldik beraber gidiyoruz oysa.
Vakit az paylaşmak, sarılmak için.
Yaşadığımız coğrafya zor, şartları ağır.
Yüreği daha fazla küstürmemek lazım.
Sırtımızda ağır küfeler, her gün katlanan.
Ve koşullar bir türlü düzelmeyen.
Sevgiye çok ihtiyacımız var.
Ufukta kara bir kış görünüyor.
Ancak birbirimize sokulursak atlatırız o günleri.
Kırın o sert ağır kabuklarınızı.
Kurtulun bu yükten.
Korumuyor o kabuklar, aksine zarar veriyor bize.
Yalnızlığa mahkum ediyor bizleri.
Hem hepimiz bir yıldızız.
Ne çıkar ateşböceği sansalar bizi….

Rabindranath Tagore
çeviri :Bülent Ecevit

*Fotoğraflar bana aittir.

İnsan Olmamak  

Posted by Asuman Yelen in , ,

Ateş beni yakıyorsa ben yazı yazamam.

Bu ölüm ateşi de olabilir, aşk ateşi de, ayrılık ateşi de. Çok şiir yazdım, günlük tuttum zaman zaman. Duygulandığım her durumda bir yerlere bir şeyler çiziktirdim. Ama tam ortasındayken, yaşarken, büyük sevgimi de büyük acımı da içimde yaşarım. Yazabilmem, içimdekileri yazıya dökebilmem çok seneler sonra mümkün olabilir.

Dün ve bugün ben yine böyle bir haldeyim. Muhtemelen yarın , öbür gün ve kim bilir daha kaç gün böyle sürecek.

Aslında bana çok uzak mesafelerde bir yere düştü koskocaman bir ateş, çok mutlu bir günün tam ortasına. Davul zurna seslerinin yerini, canları acıyanların, içleri yananların çığlıkları aldı. Beyaz gelinlik al kanlara bulandı. Düğünlerde hiç susmayan silahların namluları bu kez bebelere döndü. Bu öyle acımasız, öyle şerefsizce yapılmış bir katliamdı ki bu kez ateş, herkesin evini yaktı tutuşturdu. Bakışlar ekranlarda dondu kaldı. Sözler bitti, diller, kalemler tutuldu. İNSAN OLAN HERKES, üç-beş insan(!) ın onlarca insana yaptığını görüp, İNSANLIĞINDAN UTANDI. Sustu kaldı.

Hiçbir gerekçe böylesine insanlık dışı bir katliamı mazur gösteremez.

Blog Widget by LinkWithin