popülizm etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

Rengarenk  

Posted by Asuman Yelen in , ,


Kendi halinde bir kadındı. İstanbulun bir semtinde üç çocuğuyla sıradan, sakin bir yaşam sürüyordu. Üniversite mezunu, iyi bir işte çalışan güzel yüzlü bir kızı, ince yapılı, yakışıklı düzgün konuşan nazik, saygılı, iki üniversite mezunu büyük oğlu ve ilkokul öğrencisi küçük oğluyla mutlu mesut yaşayıp gidiyorlardı. Komşuları ile güzel ilişkiler içindeydi. Tatlı sohbeti, her konuda söylenecek sözü vardı. Bütün mahallelinin sevdiği biriydi.

Birileri akıllarını mı çeldi, para mı cazip göründü, çok da önemli değil. Uğursuz bir eve girdiler, yitip gittiler. Delikanlı mezara, diğerleri karanlığa, meçhule.

Çok yakışıklı bir delikanlıydı. Yaşadığı Almanya' da kızlar ona deli oluyordu. Zaman zaman geldiği Türkiye' de de . Bir sirk hayvanı gibi kapatıldığı camlı evde de her yaştan yığınla kadın ağızları sulanarak onu izlediler. Adı dillere pelesenk oldu. O ağladı, kadınlar ağladı. O güldü kadınlar sevindi. O dansetti tüm Türkiye coştu. İnsanlığın kendisine kucak açtığından emin, başı göklerde, keyiften sarhoş bir şekilde atladı dış dünyaya. Öğrendiği, onun kaç bucak olduğuydu.

Fena halde maddi ve manevi hırpalandıktan sonra o da yok olup gitti.

Onlarca, hatta yüzlercesi geçti bu evlerden. Umutlarla girdiler, gözyaşları ile ayrıldılar.

Dün akşam gözlerime inanamadım. Yaşlı başlı kadınlar, delikanlılar, genç kızlar, güle oynaya gelmişler aynı evin kapısına, bile bile olacakları.

Hadi onların hepsi cahil diyelim. Ekranı bip bip lerle, mozaiklerle çekilmez hale getiren RTÜK bu toplumsal faciaya hala nasıl göz yumuyor anlamış değilim.


Gece, müzik programlarından birinde kısık sesli bir delikanlı garip, hiç estetik olmayan bir biçimde sallanarak son zamanlarda her yerde kulağıma çalınan bir şarkıyı söylüyor ve hep aynı
yerde zaten kısık ve detone olan sesi iyice yokolduğu için de "hani eller, elleri göriym" diyor.

Sunucu bir sürü şarkının sözlerinin yazarının, mükemmel de bir sesi olduğunu söylüyor ve onu şöyle tanımlıyor. "Müzik dünyasının yükselen değeri. Son on yılda kendisinden en çok bahsedilecek olan kişi. Bütün sanatçılar onun sözlerinin peşinde" Merak edip sözlere bakıyorum. Güzel bir tekerleme kitabı için ideal.

Listelerde de bir numara imiş zaten.

Buna hiç şaşırmadım dersem yalan olmaz.

Bu satırları yazarken geride, televizyonda Türkiyenin gelmiş geçmiş en güzel vokallerinden biri, "lal", " incelikler yüzünden" ve daha bir çok şarkısını içim ürpererek dinlediğim şarkıcı, bir boya reklamı içinden, bir ergen edasıyla "rr" leri yuvarlayarak tekrarlıyor, her 5 dakikada bir yaptığı gibi.

"Gözzüm karra, Kalmadı yara
Oldum renga renga renk"

İşte bu hiç olmadı diyorum içimden.

Daha da fazla bir şey söylemek istemiyorum.


İyi pazarlar herkese...

Blog Widget by LinkWithin