Sonbahar şiirleri 1  

Posted by Asuman Yelen in ,





Güz

Yapraklar düşmede bilinmez nerden,
Gökkubbede uzak bahçeler bozulmuş sanki
Yapraklar düşmede gönülsüz
Ve geceler ağır dünyamız kopmuş gibi yıldızlardan
Kaymada yalnızlığa
Hepimiz düşmedeyiz, şu gördüğün el düşüyor
Nereye baksan hep o düşüş
Ama biri var ki bu düşenleri tutuyor yumuşak ve sonsuz.

Rainer Maria Rilke

This entry was posted on 12.09.2009 at Cumartesi, Eylül 12, 2009 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

19 yorum

"Anılara sonuna kadar sadığım, insanlara hiçbir zaman öyle olmayacağım." dermiş Rilke. Pek vefalı biri değilmiş galiba ama güzel şiir yazdığı kesin.
Ne mutlu ki sonunda benim de şiir seven bir arkadaşım oldu. Zavallı ben elimde şiir kitabı okur gezerdim, kimseler dinlemezdi:)) Romantizm ölmüş, ölmüş:))
Çok yaşa sen Asuman...

12 Eylül 2009 21:41

Şiiri ve fotoğrafı görünce ,Belgrad ormanları geldi aklıma.Sonbaharda,fotoğrafınızdaki yapraklarla dolu olur her yer.Onların üzerinde hışır hışır yürümek o küf ve nem kokusu içinde sonbaharı tam manasıyla yaşatır bana.

Sevgiler :)

12 Eylül 2009 21:43

Belki de insanlar haketmiyordur sadakati Leylak'cığım. Tabii ki her insan değil ama genellikle insanlar beni de çok hayal kırıklığına uğratıyorlar.

Sen de çok yaşa canım, sevgiler...

12 Eylül 2009 21:48

İzdüşümler,

Kim bilir kaç kez yanyana yürüdük farkında olmadan o ormanda, ya da gözgöze gelip ters yönlere geçip gittik.
Sonbahar benim mevsimim. Bana göre, doğada da yaşamda da en canlı renkler ve en güzel duygular bu mevsimde.
Sevgiler...

12 Eylül 2009 21:54

Artık yürürken yanımdan geçenlere özellikle ,köpekli bayanlara daha dikkatli bakıcam ,kimbilir belki sonbahar süprizi yapabilirm size :))

12 Eylül 2009 22:41

Ah be canım arkadaşım..

Bu KEŞKE mümkün olabilse.. Ama ayağım
o uzun ve engebeli yolda artık beni taşıyamaz. Bu güzel sürpriz için daha
soft bir yerler düşünülebilir ama. :)) Bir başka postta bir başka sefer keşfederiz belki...

12 Eylül 2009 23:18

Bu resim çok güzel ve çalınmıştır, bilgilerinize.
Ve
Sonbaharı, özellikle Eylül ayını çok çok severim.
Gerçi bu yıl acı başladı ama!
Şiir, her daim zevk alarak okurum ve kendime ait bir satır bulurum "nereye baksam hep o düşüş" gibi.
Sevgiler ve teşekkürler arkadaşım...

12 Eylül 2009 23:36

Rainer Maria Rilke..
En sevdiğim Alman şair..Bazıları bayan zanneder :)
Harika bir şiir,çok anlamlı..hüzün dolu..
Sonbahar, düşen yapraklar..eşlik eden bir yağmur da varsa..Çok derin duygulara sevkediyor insanı..
Teşekkür ederim Asucuğum paylaştığın için..
Sevgiler..

12 Eylül 2009 23:37

Yorumundan farkettim sonradan..
Ayağının nesi var Asucuğum?
Geçmiş olsun..İyileşme imkanı yok mu?
:(

13 Eylül 2009 00:04

Sevgili Nuur,
Önce fotoğrafıma yaptığın ince iltifat için teşekkür ederim. Çok emek var üzerinde. Sergime de girmiştir.
Tabii şiirin benim de hayatımdaki rolü çok büyük. Şermin'le ilkokulda başlayan hoş bir serüven. Benimle aynı zevki paylaşan dostlarımın olduğunu görmek de ayrı bir zevk.
Ağrılarının biraz daha azaldığını ümit ediyorum.
Sevgiyle kal....

13 Eylül 2009 00:33

Uğrayıp okuduğun için ben teşekkür ederim Zeugma'cığım.
Ayağıma gelince, sol ayak bileğimde, bir buçuk yıldır canımı yakan, sebebi pek belli olmayan uzun soluklu periyodik iğnelerle geçirmeğe çalıştığım bir ara geçti gibi olup son onbeş gündür yeniden bastona ihtiyaç hissettiren bir lezyon oluşmuş durumda. Sabırla iyileşmesini bekliyorum. Biraz da alıştım diyelim.
Sevgiler....

13 Eylül 2009 00:41

Biz şiir ve sonbahar aşkından mı birbirimizi yakın bulduk acaba. Ben de hem şiiri hem de sonbaharın ihtişamını çok severim.Doğanın ölüme, rengarenk giyisilerle ve bir şölen havasında gittiğini düşünürüm hep.Bu tezat büyüler beni

Sevgiler canım

13 Eylül 2009 01:08

Asumancim,
ben cok fazla siir le ilgili biri degildim. utanarak yaziyorum sairleride pek tanimam. Bana yeni bir ilgi alani doguyor Sayende. Simdi okudugum bloglarda siirleri gördükce tekrar tekrar okuyorum. Iyiki yaziyorsun, tesekkürler canim.

Ayagin icin cok üzüldüm. Nasilda seviniyordun düzeliyor diye. Acaba fazlami yüklendin?
Ev durumun düzelmistir insallah.
Sevgiler

13 Eylül 2009 02:16

Evet Çınar,
Böylece de ölümün korkulacak bir şey değil, yeni bir başlangıç olduğunu doğa bize renkleriyle anlatmış olmuyor mu.
Ne güzel bir katkı yaptın yorumunla. Çok teşekkürler
Sevgiler...

13 Eylül 2009 02:25

Sünter'ciğim,
Seninki gibi içi sevgi dolu bir kalbe sahip olan biri, ilgilenir de şiiri sevmez olur mu.
Senin için sevdiğim tüm şiirleri yazacağım. Bu arada lütfen eskiden yazdığım (ben değil Tagore tabii)
"Hepimiz birer yıldızız" isimli şiiri yavaş yavaş sindire sindire oku. Ben her seferinde hala ağlıyorum.Çok acıklı olduğu için değil çok güzel olduğu için.
Ayağım bu ara biraz mevsimden biraz da sıkıntı ve koşturmaktan ağrıyor. Artık bu yaşta bunlara razı olmak lazım.
Sevgiler...

13 Eylül 2009 02:32

Asumancim,
simdi okudum ve galiba hergün bir kez okuyacagim ben bu siiri.
yasam dersi gibi.
Bu aksam benim yildizim oldun:)
tesekkür ediyorum sana.
Ben kizimi öpmeliyim iyiki acmis bana bu blogu iyiki cesaretlendirmis beni bazi blogcu arkadaslar.Misal mavianne, yaz diye yüreklendirmisti beni sagolsun.Benki kendimi cok yetersiz görüyor cesaret edemiyordum.
Öpüyorum seni kocamaaan bir sevgiyle

13 Eylül 2009 02:59

Sünterciğim,
Senin o kocaman yüreğinle o şiiri hemen seveceğini biliyordum. Taa uzak ülkelerden veya başka şehirlerden sevgi insanları nasıl da buluveriyor da içlerimizi ısıtıyor.
Yanında ise ve uyumuyorsa, Ayci'yi benim adıma öp, bu blog için. Her ikinizi de seviyorum.
İyi geceler diliyorum bu güzel anne-kıza...

13 Eylül 2009 03:13

Lütfen çok dikkat et ve fazla üstünde durma o ayağının..
Önemsenmezse daha kötü oluyor, biliyorsun..
Bir an önce iyileşmeni diliyorum..
Sevgilerimle..

13 Eylül 2009 20:52

Sen hiç merak etma Zeugma'cığım,
Elimden geleni yapıyorum.
Bu samimiyet dolu güzel dileklerin için çok teşekkür ederim. :)))

Sevgiyle öpüyorum seni...

13 Eylül 2009 21:25

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin