Zor yolda yaşam savaşı  

Posted by Asuman Yelen in , ,


17 KASIM DÜNYA PREMATÜRE GÜNÜ



BAŞLANGIÇ


Bebek annesine: Ben nereden geldim. Sen beni nereden buldun, diye sordu.

Kadın bebeği göğsüne bastırdı. Yarı ağlayıp yarı gülerek cevap verdi:

Sen, benim arzum gibi kalbimde saklı idin sevgilim. Sen benim çocukluk oyunlarımın bebeklerinin içinde idin.

..............................................................................

Sen, benim umutlarımda, sevgilerimde, hayatımda ve annemin hayatında yaşadın.

...............................................................................


Senin narin yumuşaklığın, gökte güneş doğmadan önceki kızıllık gibi genç, gevrek, uzuvlarımda çiçeklendi.

Sabah ışığı ile ikiz olarak doğan, Tanrının ilk sevgilisi sen, dünya hayat ırmağında aşağıya doğru yüzdün ve en sonunda benim kalbimde karaya çıktın.

Senin yüzüne bakıp dalınca esrar beni kaplayarak boğar. Herkese ait olan sen,artık benim malımsın...

Seni kaybetmek korkusuyla sıkıca göğsüme bastırırım. Hangi tılsım, bu dünya hazinesini benim bu ince kollarımın arasında tuzağa düşürdü?.


(Büyüyen Ay, Tagore)



my son was premature
420 x 560 - 42k - jpg
viewpoints.com




Yukarıdaki mutlu annenin bağrına bastığı bu şirin yavrunun prematüre doğduğunu biliyor musunuz?

Ama maalesaf her anne adayı bu kadar şanslı değil.

Ülkemizde ve dünyada çeşitli yetersizlikler ve imkansızlıklar yüzünden bir sürü bebek kaybediliyor.

Hiç bir anne bu üzüntüyü haketmiyor.

Tüm anneler ve sabırsız bebekleri bu yorucu maratonda desteklemeye ne dersiniz?

O güzelim bebekler herşeye değmez mi?

Bir tık
da benden...



Sevgilerimle...




21. yüz yılda artık ülkemizde ve de dünyada böyle şeyler yaşanmamalı...








Tek kuvöz iki cana yetmedi
Osman BEKLEYEN- Mehmet AYDIN/VAN, MUŞ, (DHA)
29 Temmuz 2009

MUŞ’ta sezaryenle 6.5 aylık olarak dünyaya gelen, ancak solunum yetmezliği olan kız bebekleri Ebrar ile Meryem’e, Van’da bulunan solunum cihazlı tek boş kuvöz yetmedi. İkizlerden Muş’ta kalan Meryem doğumdan 12 saat sonra ölürken, 2.5 saatlik bir ambulans yolculuğu ile Van’a götürülen Ebrar Apak, hayata tutundu.

This entry was posted on 17.11.2009 at Salı, Kasım 17, 2009 and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

4 yorum

Tagore'un "Herkese ait olan sen,artık benim malımsın..."sözlerini -affına sığınarak- "herkese ait olan sen, topluma iyi ve sağlıklı bir insan olarak yetiştirilmek üzere bana bir emanetsin" olarak değiştirmek istedim. Tüm hayata tutunmak isteyen canlara ve onları yetiştirmekle görevli güzel annelere şifa güç ve güzellikler diliyorum. sevgilerimle.

17 Kasım 2009 09:27

Sevgili Sufi,
Kişisel fikrimi sorarsanız, Tagore, orada (Çeviri' yi İngilizcesi
nden İbrahim Hoyi yapmış) mal kelimesini tabii ki meta anlamında kullanmamıştır. Binbir güçlükle dünyaya getirdiği, sevgiyle,sabırla, dört gözle gelmesini beklediği evladına sımsıkı sarılarak "sen benimsin" derken ortaya koyduğu bencilce sahiplenmeyi son derece doğal ve anlaşılır görüyorum. Eminim ki sevgisi ve güdüleri, iyi niyetli her anneye evladını sağlıklı ve iyi bir insan olarak yetiştirmek konusunda yol gösterici olacaktır.
Katkılarınız ve güzel dilekleriniz için teşekkür ederim.
Sevgiler...

17 Kasım 2009 13:16

Bu tercümeyi Ecevit yapsaydı orada ''mal'' sözcüğünü kullanmazdı bence. Her ne kadar ''meta'' anlamı olmadığı bilse de..

17 Kasım'ın prematüre günü olduğunu bilmiyordum...
Aslında çok önemli ve özel bir durum. İmkansızlıklar yüzünden yitirilen her bebek hepimizin suçu. Verdiğin linkle ilgileneceğim Arzucuğum..

Erken doğmuş tüm bebeklere ve annelerine ben de güç ve şifa diliyorum.
bilgilendirici ve duyarlı postun için teşekkürler Asucuğum..

Sevgilerimle...

17 Kasım 2009 20:16

Zeugma' cım, "Dünya Premature Günü" nü ben de senin gibi takip ettiğim bloglardan birinden öğrendim. Hatta böyle bir günden haberim dahi yoktu.
Çocukları çok sevdiğim için ve geçtiğimiz yaz, bu posta da ilave ettiğim, ikiz prematüre bebek faciası
olayına çok üzüldüğümden, küçük bir katkıda bulunmak istedim.
İçtenlikle ilgilendiğin için asıl ben sana teşekkür ederim.
Sevgiler canım..

17 Kasım 2009 20:58

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin