Şiir defterimden  

Posted by Asuman Yelen in , , , ,


İNSAN

Parlak göründü uzaktan
tıpkı aydede gibi
aydınlık, parlak, dost bakışlı


Ulaşmak, tanımak, anlamak istedim.


Gittim.


İlkin bir sıcaklık sardı her yanımı.
Ayaklarım yerden kesildi önce
ardından gözlerim karardı.
Görebildiğim her yerde
engebeler vardı.

Sonra,
etrafımı pis kokular sardı.
Nefesim kesildi önce
ardından
yüreğime serpecek
bir parça su aradım.
Ne hava,
ne de su vardı.


Ve anladım ki,
Benim için orada
hayat yokmış.






Bu şiirin altına tarih atmamışım. Bir hayal kırıklığının ardından yazıldığı belli. Defteri biraz daha karıştırınca aynı duygularla yazılmış bir başka şiir çıktı karşıma. Muhtemelen aynı zamanlarda yazılmış.


KALBİME

Yine başbaşayız seninle
uzun ve soğuk geceler boyu.
Yine kalmadı
ne sende huzur,
ne bende uyku.


Bu sefer hangimiz suçluyuz.
Kim önce aldanan.
Gülen gözleri görüp, tatlı sözleri
işitince
karşımızdakini dost sanan.
Sen misin önce hızlı hızlı çarpan,
yoksa,
benim kollarım mı uzanan.


Yine boşa ümitlendik
ikimiz de
Ama kabahat bizde.

Ayırıyoruz mücevherin
hakikisini sahtesinden
Kavunun kokusundan, karpuzun
sesinden
anlıyoruz kötüsünü iyisini.

Ama işitince çağıran sesini
nasıl da ümitle doluyor
sevinip coşuyoruz.
Dost sandığımız o ele
nasıl da koşuyoruz.

İten yine hep o el
ve itilen hep biziz.
İşte yine
ve galiba ömür boyu
başbaşa ikimiziz.


Nisan 1976
Ataköy










Hep dostlukla kalalım...





This entry was posted on 16.11.2009 at Pazartesi, Kasım 16, 2009 and is filed under , , , , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

14 yorum

duygu dolu mısralar.

16 Kasım 2009 20:05

Osman Bey, Teşekkürler.
Gençken insan daha kırılgan oluyor.
Yaşlar ilerledikçe, duygular farklılaşıyor, bakış açısı değişiyor. Belki de gözler bozulduğu için ayrıntıları kaçırıyoruz :)))

16 Kasım 2009 21:52

Kendine iftira etme, bozuk gözle bile yakalarsın sen ayrıntıyı. Eh gençlikteki duygusallık haliyle kalmıyor ama bu şiirler de çok güzelmiş yani. Dur bakalım daha ne cevherler çıkacak...

16 Kasım 2009 22:05

Sağol Leylak' cım ama, bu gün güzellikler sendeydi. Aklım gözüm senin blogunda kaldı doğrusu. Yine içim kıskançlıkla dolup taştı. Bi şeyi de kötü yapsan diyorum...
Benim nazarım değmez.İçim temizdir :)

16 Kasım 2009 22:18

aman Asucum be, kırk yılda bir pasta, börek yaptım. Süsledin mi tadını anlamıyorlar:)) bu apdestle epey namaz kılarım. Her bir ikram için bir ay versen 4 ay bişey yapmama gerek yok, hi hi hi...
öptüm canım.

16 Kasım 2009 22:23

Çok yaşa sen e mi.
Tevazu muhabbetinle bile güldürüyorsun adamı. Senin hesapça ben ateist oluyorum desene...:(((
İyi geceler Leylak' cım...

16 Kasım 2009 22:40

Çok güzel yazmışsın ikisini de.Zevkle okudum ..
Duygularını çok ustaca ifade etmişsin...
O şiir defterinden sık sık yayınla lütfen.
Ellerine ve o güzel yüreğine sağlık Asucuğum..
Sevgilerimle

16 Kasım 2009 23:19

Sağol Zeugma' cığım,
O defteri ara sıra karıştırmayı ben de çok seviyorum. Gençlik dönemimdeki duygu ve düşüncelerim. Biraz duygusal, alabildiğine katı, gerçekçi. Aslında görüşün en keskin algıların en açık belki de sözlerin en gerçek ve yürekten söylendiği dönem. Aynı zamanda güzelliklerin umut edilip ulaşılmaya çalışıldığı.
Sanırım yaşlanınca insan gönüllü olarak kanmayı ve kandırılmayı seçiyor. Sana döktüm içimi sonunda...
Sevgiler canım...

17 Kasım 2009 00:02

Duygularını ne güzel ifade ediyorsun Asuman'cım,
Gençlikte yazılan satırlar yıllar sonra eski şarap gibi daha bir tadına varmış sanırım.
Yüreğime sağlık...

17 Kasım 2009 00:20

Teşekkürler Nur' cum.
Eminim sende de vardır böyle bir defter. Son zamanlardaki birkaç şiirini düşününce, eminim onların da geçmişe dayalı bir hikayesi vardır.
Kendine iyi bakmayı unutma sakın...

İyi geceler...

17 Kasım 2009 00:35

Her ikisi de çok güzel olmuş.Ellerinize sağlık :)

Son ütücü :)

17 Kasım 2009 01:11

Teşekkürler, "Son gelen, iyi gelen" :)

Sevgiler...

17 Kasım 2009 01:17

Kaleminize sağlık. Çok net, duygu birebir geçiyor insana. Eski bir defterim var benimde. Çok hoş oluyor, o an ne hissederek yazdığını unuttuğun yazıları gülümseyerek okumak.

19 Kasım 2009 13:20

Sevgili İlknur,
Hoşgeldiniz. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Duyguların hiç tanışmadığımız birilerine geçmiş olması çok güzel. Amaç da bu değil mi zaten.
Sevgiler...

19 Kasım 2009 14:05

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin