Mutlu yıllar, Paçoz...  

Posted by Asuman Yelen in , ,



2001 yılına girdiğimiz geceydi. Arkadaşım kapıdan içeri girer girmez uzattı seni bana. Bir şala sarılıydın ve bir berenin içindeydin ayrıca. Korkarak tuttum kucağımda. Çekinerek baktım yüzüne. Şaşkın ürkek bir çift gözdü ilk gördüğüm.

Sonraları zaman zaman hep düşündüm o an ne hissettiğini. Kendimi senin yerine koydum. Önce bir çiftlikte, aç sefil kimsesiz. Sonra sıcak bir evde kız kardeşinle birlikte. Sonra yine buz gibi soğuk bir gecede kucaklarda yeni bir eve taşınmıştın. Yeni bir kucak, sana çevrili bir yığın göz. Kardeşin de yoktu yanında artık. Kimsesizdin ve sadece bir aylıktın. O an eminim korkuyordun.
Emin ol ben de korkuyordum.

İsmini sen koy dediler. Yeni çıkarmıştık berenin içinden. Kulakların tüylerin birbirine karışmıştı.
"Ne paçoz bir şey bu " demiştim seni öyle darmadağınık görünce. Çok fazla düşünmedim isim için
o an seni betimleyen bu sözcüğü sıfattan isme çeviriverdim. Bu seçimden o an hiç kimsenin hoşlanmadığını biliyorum.

Aslında seni yaşamıma alma kararım da çok ani olmuştu. Yılbaşından bir gün önce arkadaşım telefonda anlatmıştı seni bana. Kızkardeşini de o almıştı zaten ve sizleri öyle bir anlattı ki hemen getir dedim hiç düşünmeden. Eğer bir gün düşün öyle karar ver deseydi, benim bir günüm olsaydı karar vermek için, emin ol, ilk andaki coşkum geçecek, birkaç kişiyle konuşacak, bir iki ansiklopedi karıştıracak (o tarihte bilgisayarım yoktu) ve büyük bir olasılıkla vazgeçecektim.

Paçoz ve kızkardeşi Kontes

Seni hemen getirdiği için her ikimiz de Nilgün' e minnet borçluyuz öyle değil mi?

Bu on yıl içinde beni çok yordun, çok kısıtladın, çok engelledin, çok kızdırdın ama hiç üzmedin.
Hiç hayal kırıklığına uğratmadın.
Hiç şaşırtmadın.
Hiç arkadan vurmadın.
İnsanların yorduğu gibi yormadın. Kafa karıştırmadın.
Hep açık ve nettin. Yüreğin bakışlarında pırıl pırıldı.
Sevdin, benim sevgimden şüphe etmedin.
Güvendin, güveninden hiç şüphe etmedim.
Önce yavrumdun, sonra dostum oldun, şimdi ablam oldun.
Yakında sen benim annem olacaksın.

İyi ki varsın yavrum, dostum, her neyimsen.
İnşallah daha çok uzun zaman yanımda kalırsın.

This entry was posted on 30.11.2009 at Pazartesi, Kasım 30, 2009 and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

14 yorum

Adsız  

duygularınıza ortak olmak istedim..yağmuru kaybettiğimde bunu çok daha iyi anladım ve size sadece çok ama çok şanslı olduğunuzu söylemek istiyorum.paçozu benim için bir kere kucaklayın..
sevgiler...

1 Aralık 2009 02:09

Sevgili Emine,
Emin ol senin yerinde olsaydım buna cesaret edemezdim daha doğrusu gerek duymazdım. Yaşlarımız, şartlarımız çok farklı. Buna rağmen ilk altı ay içinde ben de senin yaptığını yapacaktım. Son anda vazgeçtim. Senin çok değerli bir işin var. Sakın artık üzülme. İlerde şartların elverince, sokaktan bile alabilirsin.
Çok daha iyi olur. Benimki de cins değil zaten. Yarı sokak köpeği.
Lütfen artık bunu düşünme.
Paçozu hep kucaklıyorum zaten. Şimdi senin için kucaklarım.
Sevgiler canım...

1 Aralık 2009 02:58

Bu nasıl bir canlı sevgisini dile getirmekdir...
İnsan sınıfında yaşayıp da aslında sadece oksijen israfı olanlara okutmalı bu yazınızı,günde 10 kere ders niyetine.belki bir feyz alırlar.
paçoza ve size birlikte geçecek daha uzun yıllar diliyorum.

1 Aralık 2009 04:04

Aman da aman, doğumgünleri de kutlanırmış Paçoz hanımın. Sevsinler onu, nasıl da şekermiş:))
Asucum, Paçoz ve sen dilerim daha uzun yıllar birlikte olursunuz. Her ikinizi de sevgiyle kucaklıyorum...

1 Aralık 2009 09:47

Sisyphos,
Haklısınız.Biz insanların onlardan öğrenecek çok şeyimiz var. Gelişmiş bir beyine sahip olmak, çok fazla düşünmek bizi giderek bozuyor.
Ben kendi adıma düşünen hayvan olmaktan pek de memnun değilim doğrusu. Uygarlık denilen canavar ise bize hiç iyi gelmiyor. Kafalarımız çok karışık. Gittikçe de kötülüyoruz.
Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için.
Sevgiler...

1 Aralık 2009 10:13

Emek vermek, karşılıksız sevmek ve tüm bunların karşısında onun büyüdüğüne şahit olmak. O sizin yavrunuz bence, bu duygu hiç yabancı gelmedi bana:)

Hiç ayrılmadan nice yıllara...

1 Aralık 2009 10:14

Sağol Leylak' cım.
Her sene Rayegân koca bir kemikle ya da oyuncakla gelirdi. Bu sene maalesef yalnız kutluyoruz. Parti yok. :)) Olmaz olur mu teyzesi onun da bir kimliği ve içinde yazılı olan bir doğum günü var.
Güzel haftalar diliyorum :)))

1 Aralık 2009 10:18

İlknur, çok teşekkür ederim.
Tabii ki kuzguna yavrusu... ama,sevince ve emek verince arada çok fark yok.
Bunu böylece ortaya koyman çok ince bir davranış.

Sevgiler...

1 Aralık 2009 10:43

Nino'cuğum,
Paçoz, yaşamımıza kattığın güzelliklerden sadece bir tanesi.Sana ne kadar teşekkür etsem azdır.''Temiz bir yüreğe, sağlam bir dostluğa ve sınırsız sevgiye nasıl sahip olunabilir''in canlı kanıtı.İnşallah daha nice doğum günlerini, güzel tüylerini severek, koklayarak kutlarız.
İkinizi de çok çok öpüyorum.

1 Aralık 2009 23:49

İnşallah birtanem, inşallah. Umarım bizi daha uzun süre bırakmaz.

2 Aralık 2009 00:09

Paçozun(um)un doğum gününü kutlar birlikteliğinizin çok uzun yıllara uzanmasını dilerim.
Paçozun şansı dilerim tüm paçozlara nasip olur.
Sırtını benim yerime okşarmısın.
Sevgiler duygulu, iyi yürekli arkadaşım.

2 Aralık 2009 00:29

Tabii okşarım Nur' cum. Zevkle yaparım hem de. Çok teşekkür ederim güzel sözlerin için.

Benden de sana kucak dolusu sevgiler...

2 Aralık 2009 00:40
Adsız  

paçozcum mutlu seneler canım,
Asumanı bu kadar mutlu ettiğin ve bize güzel yazılar yazdırdığın için de teşekkür ederim:)
ne kadar güzel bir sevgi bu böyle
kıskanmamak elde değil:))

7 Aralık 2009 09:02

Toprak Aras,
Çok teşekkür ederim.
Sen nasıl anneni çok seviyorsan ben de Asu' mu o kadar çok seviyorum.
Sen de annene bizim tarafımızdan selam söyle. İkinizi de her zaman bekleriz.

Sevgiler :)))

7 Aralık 2009 11:06

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin