Damdaki Kemancı ve ağabeyim  

Posted by Asuman Yelen in , , ,



Yeni yıla birazcık da olsa keyifle girmek pek de mümkün olmayacak bu gidişle.
Yaprak dökümü devam ediyor.
Cüneyt Gökçer çok önemli bir sanat adamıydı.
Ruhu şad olsun.

Hangi seneydi bilmiyorum.
Küçük bir araştırmayla öğrenebilirim ama bunu yapmayacağım. Anılar anılarda kaldığı kadar anlatılmalı bazan. Yoksa sanki doğallıktan uzaklaşacakmışım gibi geliyor.
Ağabeyim, eşi ve arkadaşları Sinemaya gitmişler. "Damdaki Kemancı" yı izlemişler. Yeni evliydi sanıyorum. Yetmişlerin ortalarıydı muhtemelen.
Ağabeyim gür tenor sesiyle bağıra bağıra "İf I were a rich man" diye ortalığı inletti durdu uzunca bir süre. Çocukluğundan beri akordeon, gitar çalan, eline geçen telli, nefesli, tuşlu her türlü enstrümanla kim neyi isterse hemen çalabilecek kadar kabiliyetli bir müzik insanı, tabii ki eşittir son derece duygusal bir adam olarak, severek hatta göz yaşı dökerek izlediği bu filmi uzun süre yaşamında birinci sıraya koydu.

Aradan bir miktar sene geçtikten sonra, Cüneyt Gökçer bu oyunu sahneye koyunca, sevinçle, ve ilk fırsatta gitti. Döndüğünde de hiç hayal kırıklığına uğramadan aynı zevkle seyrettiğini yeni Sütçü Tevye olarak Cüneyt Gökçer' e ' hayran olduğunu söylediğini çok iyi hatırlıyorum.
Bu kez de "Ah bir zengin olsam" diye inletti ortalığı o davudi sesiyle günlerce. Hey gidi günler...

Her ikisi de nur içinde yatsınlar...

This entry was posted on 24.12.2009 at Perşembe, Aralık 24, 2009 and is filed under , , , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

7 yorum

Ruhları şad olsun; Benim de çok sevdiğim ve zaman zaman söylediğim şarkıyı hatırlattın, sevgilerimle.
"Ah bir zengin olsam.
Sana neler neler alırdım.
Yaşardın gönlünce sen.
Bir zengin olsaydım ben.
Çalışmazdık asla.
Ne isterdim tanrıdan
bundan başka ben"

24 Aralık 2009 09:20

Ben de dün ölümünü duyar duymaz "Sütçü Tevye" gitmiş dedim. Ortaokuldaydım, yıllarca kapalı gişe oynamıştı ve bilet bulup gidememiştik. İçimde uhde kalmıştı. Yıllar sonra ikinci defa sahneye konduğunda Aspendos opera Festivalinin açılış oyunu olarak sergilenmişti ve o zaman muradıma ermiştim. Hem de sıkışık bir otobüsün içinde ayakta 45 dakika yol yaparak ve oyun başlayana kadar tiyatronun popoma batan taş basamaklarının üstünde 3 saat oturarak. C.Gökçer'in performansı yıllar öncesini aratmıyordu ama neden bilmem ben pek tad alamamıştım açık bir mekanda, çok kalabalık ve hareketli bir izleyici kitlesiyle izlemekten sanırım. Şarkısını ben de yıllarca dilimden düşürmemiştim sesimi kalınlaştırıp vurgularımı onun gibi yaparak.
Ruhu şadolsun, bu gidişle yıl bitmeden sanat ağacında yaprak kalmayacak...

24 Aralık 2009 09:28

Evet Sufi,
Bir zamanlar ne çok söyledik bu şarkıyı. Cüneyt Gökçer, ölümüyle bize yeniden hatırlattı.
Sevgiler...

24 Aralık 2009 11:08

Leylak' cım, ben filmi sanıyorum emekli olduktan sonra hayli bozuk bir video kasetten izlemiştim. Çoğu yere hep birlikte gitmemize karşın, ne filmini ne de tiyatro oyununu ghidip seyretmemişim nedense.
Açık havada müzikal performans daha düşük olabilir kapalı salona göre.
Şarkı sanırım hem Türkçesi hem orijinaliyle tüm insanları etkilemişti.

24 Aralık 2009 11:18

Daha iki akşam önce oyun sitemde benden 17 yaş küçük ve doktor olan bir kızım ilk defa Sunrise Sunset şarkısını dinlemiş çarpılmış bana onu anlatıyordu.
Üzerine epey bi süre Damdaki kemancı muhabbeti yaptık onla.

Canlısını iki ayrı dilde ( biri Cüneyt Gökçer tabii ki) izlemiş, filmini defalarca seyretmiş, hala arada youtubeda falan videolarını seyreden biri olarak hiç sıkılmayacağım ben o kemancıdan.

Aha bu da en sevdiğim şarkı, en sevdiğim sahne.

http://www.youtube.com/watch?v=Vvr8AjT0aD0

30 Eylül 2011 02:42

Ahahha yine seyrettim be dayanamayıp.
To life Asucum:))

30 Eylül 2011 02:47

Geç de olsa "to life" Sis' cim. Şu an sen uyuyorsun kesin.
En çok neye yanıyorum.Ağabeyimin bir bilgisayarı hiç olamadı. Yetişemedi. Oğlunun doğum günü için düşünüyordu 3 gün için yetişemedi. İmkanı olsaydı tam da şimdi bu izlediğim bölümü her gün izlemez miydi.
Güzel ve incelikli ruhuna sağlık. Sen hep mutlu ol e mi.
(Eminim çok kişiden fazla hakediyorsun bunu)

30 Eylül 2011 10:07

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin