Biraz Yüzüm Güldü  

Posted by Asuman Yelen



Yine gözler tavana dikili gün ışıyana kadar öylece yatıp  yorgunluktan bitap düşerek

daldığım bol kabuslu bir uykunun sabahında çayımı içerek kendime gelmeye çalışırken

telefonum çaldı. Kardeşlerin en dikkatlisi, en şefkatlisi ve en iş bitiricisi, en otoriter

sesiyle talimatlar sıralıyordu.

"Ninom, şimdi derhal bu numaraya telefon açıyorsun. İnternetten araştırdım. Bize de

yakın. Şöyle adam gibi bir muayene etsin Paçoz' u. Orhan Bey' i de unut gitsin.

"Ne telefonu...O da kim....Orhan Bey' i niye unutuyorum...Ne diyorsun...Dur bi

kendime geliym."

Benden hayır gelmeyeceğini anlayınca duraladı. "Neyse, sen bi çayını iç kendine gel,

kahvede enine boyuna konuşuruz."


Son zamanlarda, burada da bahsettiğim gibi Paçoz birden fazlaca inlemelere başlamış,

sabah ve akşam yürüyüşlerimiz onun sürekli kendisini çimenlere hatta yolun ortasına

atıvermesi yüzünden keyif olmaktan çıkmış başta beni, sonrasında da çocukları, komşuları

görenleri, korkutur, endişelendirir bir duruma dönüşmüştü. Artık har akşam çaresizce

Rayuş' a telefon açıp parka çağırıyor, onu uzaktan görür görmez Paçoz' un bir gayretle

 kalkmasını (hep öyle yapardı eskiden çünkü) sağlıyorduk. Sonunda hepimiz için işkenceye

dönüşen yürüyüşlerimizden vazgeçtik. Bu günlerde neler çektiğimi bir ben biliyorum.

Tabii bu arada ben Veteriner Orhan Bey' i arayıp durumu anlatıyorum, o, her seferinde "normal

 süreç, herşeye hazırlıklı olun, bunları bekliyorduk" şeklinde kısa cevaplarla konuşmayı

sonlandırıyordu.


Cuma akşamı artık evin içinde de sürekli yatan hatta yemeyen içmeyen Paçoz' u görmek

için uğradığında, yavrum Rayuş' a inleyerek sol patisini uzattı. O da oyun gibi algılayıp

hafifçe tutunca çok farklı bir çığlıkla ortalığı inletti. Sol patisinin altında şişlikler, sertlikler

oluşmuş el elletmiyor. Sevdiği kemikle kandırarak biraz yürümesini sağladık. Hep o ayağının

üzerine düşüp kalıyor. Koray ben ve Rayuş aynı şeyi tekrarladık bütün gece.  "Biz nasıl

anlamadık bunu" diye hayıflandık durduk. Biraz da umutlandık doğrusu.

Pazar günü Orhan Bey' i aradım. Durumu anlattım. "Hmmm. Olabilir. Bir ara uğrarım.. Bi

randevularıma bakiim..." "Hemen gelseniz?"  "İmkansız. Ben geleceğim zaman ararım."


Orhan Bey, başından beri Paçoz' un veterineri. Köpek bakımı konusunda bilgisiz ve

çok da telâşlı biri olduğumdan onun soğuk, sakin tavrı bana çok yatıştırıcı gelmişti

başlarda. Aslında tek yaptığı zamanında (ki kayıt tutmaz, ben takip ederdim ) gelip aşılarını

yapmak, bittiği zaman mamasını getirmek.Sokak kapısından bir adım içeri girer, Paçoz' u

tutmamı ister, iğnelerini yapar ve gider. Her gelişinde tırnak makasını getirmeyi unuttuğu

ve bu işi yapmakta geciktiği için kılcal damarlar uca kadar gelmiş. Sol pati de bu

yüzden zarar görmüş. (Bunu da bugün öğrendim)

Memesindeki şişliği görür görmez koyduğu teşhisi söyleyiş biçimi yüzünden, üzüntüden

gözleri dolan Can  (küçük yeğenim o sıra bendeydi)  arkasından, "ben böyle sevgisiz,

duyarsız adam görmedim" diye öfkeyle söylenmişti.  Ben işittiklerimin sarsıntısıyla, nasıl

söylediğinin farkında bile değildim o anlarda.


Neyse uzatmayalım.


Kahve içerken tüm bunları konuştuk. Yeni veterineri aradım. Durumu anlatıp yardım

istedim. Akşam geldi. Genç bir adam.  Ayakkabısını çıkardı terlik istedi. ( Orhan Bey

Paçoz' u ayağına isterdi )  Paçoz' u kanepeye yatırdı. Kendi tuttu. Önce memesini uzun

uzun inceledi. Teşhis aynı tabii. Yaşanabilecek süreci anlattı. Şimdilik herşey yolundaymış.

"Çok iyi bakılmış. Çok da sevgi görmüş " dedi.  Ayağı için bir iğne yaptı. İlaçlar önerdi.

"Gerekirse ufak bir müdahale yapılabilir ama sanmıyorum. En kısa zamanda yine

yürüyüşlere başlayabilirsiniz"  dediğinde dünyalar benim oldu.  Gerçekten:)

Bu kez de bu sevincimi paylaşmak istedim.


Bu gece rahat, temiz bir uyku beni bekliyor sanırım.

Herkese güzel uykular, tatlı rüyalar...



This entry was posted on 17.07.2012 at Salı, Temmuz 17, 2012 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

26 yorum

canım çok sevindim iyi haberlere. daha da iyi olur inşallah. Orhan beye ise senin yerine ben söverim, şöyle ağız dolusu yakası açılmadık küfürlerim var kendisine.

17 Temmuz 2012 02:36

çok çok geçmiş olsun umarım en kısa zamanda eski haline döner

17 Temmuz 2012 08:42

Ah çok sevindim Asuman Hanım. Onların hastalığı da aileden birinin hasta olması gibi. Bilirim o duyguyu .Çok sevgiler Paçoz'a ve size ...

17 Temmuz 2012 09:14

Paçoz'un iyi olmasına çok sevindim Asuman abla. Geçmiş olsun, en kısa zamanda çabucak toparlasın.

17 Temmuz 2012 10:32

çok güzel bir haber bu, çok sevindim. güzel bir uykuyu haketmişsin sen de asuman'cım. umarım çok daha iyi olur paçoz, değil yürümek koşmaya başlar bir an önce:)
sevgilerimle

17 Temmuz 2012 10:51

Gözün aydın canım ya, inan çok sevindim. Köpeklerden ödü kopan benim için bile Paçoz aileden biriydi. İyi olsun lütfen, olacak da göreceksin. Sevgiler...

17 Temmuz 2012 11:52

Değerli dostun yüzü gülmüş ben de gülebilirim o zaman.) bu ferahlatan haber yüreğime su serpti! ve bir kez daha anladım ki! hiç bir şeye körü körüne bağlanmayacaksın bu hayatta!..bak ne iyi etmişsiniz bir başka Dr. un da fikrini almakla!.. anlıyorum emin olununca dr.unuzu değiştirmeyin denir ama!..alternatif bir araştırma ile mevcudu sınıyabilir insan, o zaman zaten ya değişim gerçekleşir, ya da mevcut olanın ne denli değerli olduğu bir kez daha kanıtlanmış olur..

Sonuç olarak Paçoz'ın sıkıntısının sebebinin öğrenilmiş olmasına sevindim:)şimdi daha iyi bilen şevkatli ellerde kendine gelecektir.. bir de yağmur yağınca daha da bir iyi olacak sanki içimdeki ses öyle diyor:))sevgilerimle..

17 Temmuz 2012 13:44

Cok sevindim,gözün aydin Asumancim..
Oh, Pacozcuk biraz rahatlamistir, ne mutlu ona..

Canli sevmeyen, icinde sevgi olmayan insanlarin kalkip veterinerlik doktorluk gibi meslekler secmesini anliyamiyorum..niye kimseye bulasmiyacaklari, sevgisizliklerinin rahatsiz etmiyecegi meslekler secmezler ki.

17 Temmuz 2012 14:08

Çok sevindim Asuman'cığım,dilerim daha iyilikler olsun.Sevgiler...

18 Temmuz 2012 11:44

Arzu' cuğum, çok teşekkür ederim.

18 Temmuz 2012 12:32

Paçoz' un canı çok yanıyor hala da asıl rahatlayan benim Melange.
Doktor konusunda da aynen senin gibi düşünüyorum.
Çok teşekkürler, sevgiler...

18 Temmuz 2012 12:37

Sevgili Esmir,
Önce üzüntümü, sonra sevincimi paylaştığın için çok teşekkürler.
Doktor konusunda basiretsiz davrandığımın farkına vardım. Hep aynı şey. İncelikler yüzünden. Ama zarar gören ben değil de çok sevdiğim bir varlık olunca iş değişiyor. Umarım Paçoz için olumlu olur.
Sevgiler canım...

18 Temmuz 2012 12:43

Leylak' cım, sağol canım. En azından korkulan durum yüzünden değilmiş sıkıntısı. Bunun rahatlığını yaşıyorum.

18 Temmuz 2012 12:45

Asortik' cim, çok teşekkürler. Yeniden yürüyüşlere başlayacak olmak beni de çok sevindirdi doğrusu:)
Sevgiler...

18 Temmuz 2012 12:46

İlknur' cum teşekkürler. Seni ve Balküpü' nü öpüyorum.Sevgiler...

18 Temmuz 2012 12:47

Özlem' cim, gerçekten evlat gibi.Allah onu korusun. Sağol canım...

18 Temmuz 2012 12:48

Nesrin' cim, teşekkürler. Nişanını kutlamaya keyifle geleceğim bloguna:)

18 Temmuz 2012 12:49

Sis' cim. Mailde de bahsttiğim gibi sorun patideymiş.
Orhan Bey' e istediğini söyleyebilirsin sol serbest:)
Candan ilgin için yürekten teşekkürler...

18 Temmuz 2012 12:52

Asumancım nasıl sevindim anlatamam, canım ya, derdini de söyleyemiyor ki...Neyse teşhis tedavinin yarısı demekmiş. En kısa zamanda yürüyüş haberlerini bekliyorum buradan.

Sevgimle ve tüm iyi dileklerimle

18 Temmuz 2012 23:14

İlk müjde senin olsun öyleyse Lale' cim.Bir iğne ve 3 sefer ilaçtan sonra ilk uzuun yürüyüşümüzü bu akşam yaptık.Aksadı, topalladı ama asla oturup kalmadı. Mutluluğumu anlatamam.
Çok teşekkürler canım. Çok merak ettiğim halde ne senin ne Leylak' ın tatillerinizi takip edemedim. SAğlık olsun diyelim. Keyif olunca herşey olur:)

19 Temmuz 2012 00:13

asuman'cım çok sevindim bu habere. keyfiniz ve sağlığınız hep yerinde olsun, uzun uzun yürüyüşler yapın paçoz'la:)
sevgilerimle

19 Temmuz 2012 09:03

Asortik' çim, çok teşekkür ederim. Herkese, hepimize sağlık ve mutluluk diliyorum. On iki yıldır sabah ve akşam o yürüşleri çok zevkle yapıyorduk da bu kadar değerli olduğunu bilmiyordum doğrusu:)

19 Temmuz 2012 09:50

Sevgili Asuman hanim,
bir suredir kendi tatli telaslarim yuzunden blog arkadaslarimin hiçbirini takip edemez oldum.
Bu son postunuzun okumaya baslayinca içim daraldi çok kotu oldum ve uzuldum inanin, çunku Paçozun sizin için ne kadar degerli oldugunu biliyorum. Neyseki yaziniz mutlu sonla bitmis, bu durum beni ne kadar mutlu etti bilemezsiniz. Gelismeleri mutlaka takip edicem ama. Hep iyi haberlerinizi almak umidi ile, sevgi ve selamlarimi gonderiyorum.

19 Temmuz 2012 21:01

Güngör' cüğüm, sen gezip eğlenmene bak lütfen. Programından bahsetmiştin. Ben de güya takip edecektim. Aslında senin o yoğun telaş arasında blogunu açman bir mucize bir de yorum yazmışsın. Çok sağol canım. Her şey yolunda emin ol.
Eşinle birlikte güzel bir Ramazan geçirmenizi diliyor, sevgi ve selamlarımı yolluyorum.

19 Temmuz 2012 23:05

Paçoz'un sağlığına kavuşması yolundaki haberleri ilgiyle takip ediyorum. Zamanında ailenin bir ferdi gibi olan köpeğimizden, yaşadığınız duyguları çok iyi anlıyorum.

Dostlukla...

20 Temmuz 2012 23:33

Mehmet Bey,
İlginiz ve duyarlılığınız için çok teşekkür ederim.
Sevgiyle kalın...

21 Temmuz 2012 00:22

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin