Güle güle  

Posted by Asuman Yelen in , , , ,



TERLİKLERİNİ DE ALDI VE GİTTİ


Birkaç gün önce gecenin hayli ileri bir saatinde alt komşumun ev sahibi, apartman yöneticisi ve görevlisini de yanına alarak baskına geldi. (Her ne kadar kendisi ziyaret dese de). Zil çalınca benim gibi şaşıran Paçoz hemen havladı tabii. Aslan kızım kapıdakileri gördükten sonra dönüp kendisine nasıl baktıysam, ansızın bir kuzuya dönüştü. Onları davet ettiğim salonda bir köşeye sinip sonuna kadar sessizce bizi izledi. Bunun için ona ömrümün sonuna kadar minnettar kalacağım. Ev sahibinin salona bir göz atması bazı şeyleri anlamaya başlaması için yetti tabii. Zeminde, koltuklarıma uygun iki kilimin yanı sıra dolgu olarak serdiğim iki mutfak kilimi. ( Bkz. Aşağıdaki resim )



Ev sahibi şaşkın ve çaresiz bir durumdaydı. Kiracısının her gün aradığını, inat için sarkı söylediğimi, (mutfakta iş yaparken hep söylerim) yere hep gece geç saatte birşeyler düşürdüğümü (uyuyakalınca elimden halının üzerine düşen kumanda aleti ) gece onikiyi geçtikten sonra gardrop kapısı açılıp kapandığını (kırk yılda bir, üşüyüp battaniye almak için filan) söylediğini, bazan da arayıp o gün hiç rahatsız edilmediğini haber verdiğini söyledi.

Yönetici, daha önce karşı dairemde oturduğunda en ufak bir rahatsızlık duymadığından, kendi iki çocuğunun da (üç ve dört yaşında) Paçozla büyüyüp, çimenlerde onunla güreş tuttuklarından bahsetti. Apt. görevlisi, kendisine servisler ve çöp için zili çalmamasını tembihlediğimi anlattı.
Sonra onlara evi gezdirdim. Antreden itibaren koridordaki, oturma ve yatak odamdaki (paçozun tırnak sesi için) dolgu halı, kilim havlu ve çaputlarla evimin ne hale geldiğini gösterdim. (Bkz. 2. resim. )






İşin tuhaf yanı, ev sahibi kiracısının bütün gün evde oturduğunu bilmiyordu ve şikayet ettiği tüm seslerin, (şarkı, elektrik süpürgesi) gece duyulduğunu düşünüyordu.
Ev sahibiyle ben daha öncelerde oturan kedili meczup çöp teyze ile ilgili olarak ve hatta “aşkım aşkım” çiftinin vurdulu kırdılı kavgaları yüzünden zaman zaman muhatap olmuştuk. Ama ona hiçbir zaman "çıkartın bunları evden" tarzında bir telkinim hatta imam bile olmamıştı. Fakat bu sefer açtım ağzımı yumdum gözümü. Şikayet ettiği ilk gün evine gidip defalarca özür dilediğim, eve döner dönmez onun şikayetleri doğrultusunda ne gerekiyorsa yaptığım bu beyefendiden, onun mıymıntılığından, tedirgin yaşamama sebebiyet veren vuruşlarından, apartman hayatına uyumsuzluğundan esas benim şikayetçi olduğumu söyledim ve gereğini yapmasını istedim.

Dün sabah, kapı ziline uyandım. Gözlerimi ovuşturarak açtığımda karşımda güleç yüzüyle üst kat komşumu ( durumuma benden çok üzülen, sabahları camdan sarkan Paçozla düzenli ve tek taraflı sohbetler eden ve mahkemeye verecek olursa beni baş şahit yazın diyen ablam) buldum.
Kıkırdayarak "alt komşun taşınıyor duramadım haber veriym dedim hadi git yat açma uykunu" dedi ve kaçtı. Hemen cama koştum. Evin önünde bir nakliyat kamyonu duruyordu. Gözlerime inanamadım. (Bal kabağının altından bir araba dönüştüğünü görünce kül kedisinin ne hissettiğini artık biliyorum:) Bu kadar çabuk beklemiyordum. Zil yeniden çaldı. Bu sefer apt. görevlisi "abla müjdemi isterim" diyerek sırıtıyordu karşımda.
Dün çalan kapının haddi hesabı yoktu dostlar. İnanın diğer üst komşum bir kutu Safranbolu lokumu getirdi. Paçozu gezdirirken, asansörde, kapıda gördüğüm tüm komşular sevinçlerini dile getirdiler. Çok güzeldi.

Racam, şehzadem, lorduma gelince... Ne diyebilirim. Allah selamet versin...








Hep sevgiyle kalalım...

This entry was posted on 1.10.2009 at Perşembe, Ekim 01, 2009 and is filed under , , , , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

19 yorum

Ohh nihayet huzursuzluk bitti.Ne zor şeydir yakın komşudan tedirgin yaşamak.Gözün aydın canım senin de paçozun da...

Sevgiler

1 Ekim 2009 23:26

Süper bir haber bu hadi gözünüz aydın ikinizin de ..

Gerçi paçoz ,savaştan galip çıkmış bir komutan edasıyla gururla bakmış fotoğrafta :))

1 Ekim 2009 23:59

Adalet her zaman yerini bulmasada, ara sıra oluyor işte.
Öperim ben o paçozu...

2 Ekim 2009 00:17

Asuman'cım,
Özledim sizleri, yazılarınızı ama keyifsizim. Ağrılarım azalmaya başlasada bu sefer faranjit rahat vermedi. Mevsim rahatsızlığı ailecek buldu bizi.
Gözden ırak gönülden ırak olmasın sakın, seviyorum ben sizleri.

2 Ekim 2009 00:24

Bitti Çınar' cım çok şükür. Kilimleri bezleri toparladık. Evimiz eski haline döndü. Sadece biraz tedirginlik kaldı üzerimizde ha vurdu ha vuracak diye. O da yakında geçer inşallah.
Teşekkürler,iyi geceler...

2 Ekim 2009 00:37

Teşekkürler İzdüşümler,

Paçozu yıkadım bu gün. Resmi çekerken ıslaktı. Bilmem anlaşılıyor mu. Bilmiyorum olanların ne kadarının farkında ama, artık havladığında ağzı sımsıkı tutulmuyor. Tabii ki bunun farkında...

2 Ekim 2009 00:42

Nur' cum sen ve tüm dostlarım arayı biraz açınca sadece endişe ederim yaramaz bir şey mi var diye ama tabii ki gücenmem. Olur mu hiç öyle şey. Sebepsiz aramızda olumsuz bir şeyin olmayacağını biliriz. Hepimiz olgun, işimizde gücümüzde, yazılarımızı yazan insanlarız.İki günlük boşluk yüzünden dostluk biter mi hiç.
Hepinize geçmiş olsun. Kendinize iyi bakın aman..
Sevgiler canım...

2 Ekim 2009 00:55

Asumancim,
Oh sükürler olsun.Senin cok degerli komsularin varmis nerdeyse senin icin seferber olmuslar.Ne mutlu sana.Eminim onlar da seni kaybetmek istememislerdir. Birde mutfakta is yaparken sarki söyleyen bir komsum olsun isterdim ben acikcasi:) Insana huzur verir ya:)bunu bile sikayet gerekcesi göstermis inanamadim.Neyse o apartmana uymayan, uyum saglayamayan gitmis sonucta.Olmasi gerektigi gibi.
Sevgiler

2 Ekim 2009 01:43

Çok teşekkür ederim Sünter'cim.
14 senedir aynı evde oturuyorum.
Yaklaşık 9 senedir de Paçoz yanımda.
Apartmanda 30 daire var. İlk şikayetti bu. Umarım son olur. Komşularım da beni sevip bana güven duyarlar. Yoksa Paçoz zaman zaman çekilir dert değil onlar için.
Sağol ilgin için.
İyi geceler...

2 Ekim 2009 02:04

Asucuum, gözün aydın. Valla çok sevindim. İsatnbul'da yaşasam özel olarak geliirdim sana haydi kutlama diye. Rayegân çalar biz çığırırdık aman da aman aşağıdan tak tak vuran da olmazdı, ooh kebap. Paçoz da vokal yapardı arkadan bize:) Şaka bir yana kabus bitmiş. Başlangıçta okurken evsahibine kızıyordum o saatte denetlemeye mi gelmiş diye ama olumlu sonuç vermiş neyseki, hem de kısa sürede. Ay deli adam gitsin kutuplarda yaşasın, orası sessizdir. Madem yazarmış buz gibi öyküler yazar.
Çok sevindim canım, tekrar gözün aydın...

2 Ekim 2009 10:07

Sevgili Leylak'cım,
O kadar çok güldüm ve önüme gelene anlattım ki yorumunu, cevap yazmayı unutmuşum. Burada da güldürüyorsun beni ya...
Sağol arkadaşım...

2 Ekim 2009 16:53

ne zor şeydir siz huzurluyken ,
birilerinin gelip huzuru düzeni bozması :(((
iyiki bitti gitti.
paçozu severim öperim ben..
sevgiler asumancığım....

3 Ekim 2009 11:29

Bir Dut Masalı,
Teşekkürler...

3 Ekim 2009 11:52

şehzade amca nihayet doğru bir harekette bulunmuş eşyalarını toplayarak:) Çok sevindim gerçekten. olması gereken olmuş:) Ben de burdan kutlayayım madem siz çalın ben dinleyeyim:)

3 Ekim 2009 12:01

Çok şükür Mor Kekim,

Umarım yeni gelecek olanlar televizyon seyreden, en azından konuşan normal bir aile olur. Ben de her adım atarken parke gıcırdayacak mı acaba düşünmem.

3 Ekim 2009 13:54

Asuman ablacım..Aytaç ben.uzun zamandır azamadım biliyorum ama hastalığımı belirtmiştim.özledim yazılarını saatlerdir okuyorum:) paçozu öp benim için..sık sık ziyaretine geleceğim..bana da beklerim..sevgilerrr.kocamannnn öpücükler...

5 Ekim 2009 18:25

Hoş geldin Aytaç' cığım..
Önce benim senden özür dilemem lazım. Geçmiş olsun demek için, güveç tarifin için, geldim ama emin ol senin bloğuna yorum yazmayı daha doğrusu yollamayı beceremedim.
Umarım tamamiyle iyileşmişsindir.
Kadirşinaslığın için çok teşekkür ederim ve her zaman beklerim. Ben de bir daha bir daha deneyeceğim bloğuna yazmayı.
Sevgiler....

5 Ekim 2009 18:34

Çok sevindim bu habere..Çok fazla sevindim..
İyilerin kazanması olayı..Harika bir şey yaşamışsın sonunda..Hak ettiğini..
Paçoz'u kucakla benim için lütfen..
Sevgiyle öpüyorum seni..

7 Ekim 2009 23:16

Sağol Zeugma' cığım. Gerçekten bitti. Bu gün büyük temizlik vardı. Bütün fazla kilim ve bezler olmadan, rahat rahat işimizi yaptık. Tabii Paçoz da mutlu.
Öptüm...

7 Ekim 2009 23:52

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin