İlâhi Tevazu  

Posted by Asuman Yelen in , ,

Fotoğraf, evimin balkonunda çekildi 13.11.2010 l6.oo


Orada, senin hayalini tutabilen gökten başka ne var, ey güneş ?...

Çiğdem ağladı, ve dedi: "Seni düşünür, rüyamda görür, fakat sana hizmet etmeyi asla ümid edemem... Seni, kendime hasretmek için çok küçüğüm büyük sahib, ve hayatım bütün gözyaşlarından ibarettir."


"Hudutsuz göğü aydınlatırım, buna rağmen minik bir çiğ katrasına kendimi bütün bütün terk ve teslim edebilirim..." Böyle dedi güneş, "Ben yalnız bir ışık kıvılcımı olacak ve seni tamamlayacağım, ve senin küçük hayatın gülen bir küre olacak."

Rabindranath Tagore


Yaklaşık bir saat kadar önce yağmur sonrası çektiğim fotoğrafları incelerken gözüme ilişen bu kare, Tagore' un çok yeni elde edebildiğim (Can' ımın yeni yıl sürprizi) ve her bir parçasını sindire sindire okuduğum "Meyva Zamanı" isimli eserinden dün gece geç vakit beni göz yaşlarına boğan bu parçasını hatırlattı. Bana çok hoş bir sürpriz gibi gelen bu hoş birlikteliği bloguma taşımadan edemedim. Parçanın adını da ben uzun uzun düşündükten sonra koydum.

This entry was posted on 13.01.2010 at Çarşamba, Ocak 13, 2010 and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

6 yorum

Tagore'un dizelerini paylaştığınız
için teşekkür ederim.
Dostlukla kalın.

14 Ocak 2010 17:44

Aslan Bey,
Benim içim çok değerli olan bu anlamlı parçayı, yorumsuz kalmaktan kurtardığınız için asıl ben size teşekkür ederim.
Sevgiler...

14 Ocak 2010 19:20

Harika paylaşımın için teşekkürler Sevgili Arkadaşım.

14 Ocak 2010 19:36

Güzel paylaşımlar; teşekkürler.

14 Ocak 2010 20:01

Çoban Yıldızı,
Ben teşekkür ederim, uğradığın için.
Sevgiler...

14 Ocak 2010 21:45

Alizafersapçı,
Ben de size teşekkür ederim, ziyaretiniz için.
Sevgiyle kalın...

14 Ocak 2010 21:49

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin