Ah Dr. Miyazaki  

Posted by Asuman Yelen in ,

İyi niyetin için teşekkürler. Taa oralardan insani duygularla geldin. Gönüllü olarak...

Bir ucundan da ben tutarım. Onları ben anlayabilir, belki bir kaç kişinin derdine derman

olabilirim diye...

Bilemedin kocaman otelin enkazı altında can vereceğini. Bilemedin bizim binalarımızda

kulanılan malzemenin sizinkilerden bu kadar farklı olabileceğini.

Sizin oralarda, üç kuruş rant için insan hayatını hiçe sayan müteahhitler, onlara olur veren

görevliler yoktur.

Sizin oralarda insani yardımların yerine ulaşmaması ihtimali yoktur.

Sizin oralarda böyle felaket zamanlarında, mal stoklayan, ceset kolu kesip bilezik

çalan şerefsizler yoktur.

Sizin oralarda bu denli düzen kurmak, organize olmaktan aciz kurumlar ve yetkililer

yoktur. Kırk yılda bir tek bir hata yapan önce istifa sonra intihar eder arından.

Aslında bu liste uzar gider de ben bunu yazamam arımdan...


İzlediğim haber programında, bir sürü karmaşa, ajitaşyon çabası, hikâyelerin gözlere

sokula sokula magazinel bir biçimde ve uzun uzun tekrarından sonra, sunucu, en fazla üç

cümleyle bahsediverdi sen küçük- büyük adamın Van' daki 23 Ekim le 9 Kasım arasındaki

anlamlı, insani varlığından.

Sessiz sedasız geldin, geldiğinden daha da sessiz bir biçimde döndün.

Bu akşam burada, senin için, şu esnada, yurdunda seni seven ve karşılayan yakınlarınla

birlikte sımsıcak gözyaşı dökmekte olan en az bir kişinin varlığından emin olabilirsin.

Nurlar içinde yat...

This entry was posted on 11.11.2011 at Cuma, Kasım 11, 2011 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

16 yorum

Gözyaşı döken 1+1 oldu, eminim devamı da vardır ama elimizden gelen yok ne yazık ki:(

11 Kasım 2011 21:39

Sevgili Asuman benzer konuda bir yazı için açmıştım ki yazınızı gördüm.Dr Miyazaki için gözyaşlarınızda yalnız değilsiniz,izninizle ben de varım...

11 Kasım 2011 21:44

Biliyorum Leylak' cım. Birbirimizden ne farkımız var ki.

11 Kasım 2011 22:37

Umarım çok kalabalığızdır Arzu' cuğum. Böylece insanlığın o kadar da ayaklar altında olmadığını, o insanın ülkemizdeki kısacık varlığının bir anlamı olduğunu görmüş oluruz.

11 Kasım 2011 22:41

Asumancım, eşi Japon olan Serrose bu konuda çok güzel bir yazı yazmıştı bu gün. Eşi şaşkın saşkın sormuş 5.6 lık bir depremde nasıl ölünür ki diye...Türkiye'ye mi, Miyazaki'ye mi ağladım bilemedim demiş sonunda da...

11 Kasım 2011 23:02

Lale' cim, benim Miyazaki' den bu gün haberim oldu ve emin ol saatlerce gözyaşı döktüm. Serrose yaralı kurtulmuş galiba. Bu kadar çok gözyaşı dökmemin açıklaması da o son cümlede yatıyor sanırım.
Üzülecek çok şey var ama DR. Miyazaki
nin olayı özel olarak çok içimi acıttı doğrusu.

11 Kasım 2011 23:19

Ben Japonyada devlet görevlisi vekil falan olsam çoktan dava açmıştım Türkiyeye. Aşağıya linkini koyduğum şey ise bu ve gelecek depremlerle ilgili bizzat devletten aldığım bir derstir.

http://4.bp.blogspot.com/-o6pAsltujr4/Trr0hGG7bqI/AAAAAAAANUM/Rz6L79WE9wY/s400/bilgiedinememeba%25C5%259Fvurusu.jpg

12 Kasım 2011 00:32

Dr.Miyazaki (ve onun gibi insanlar) yalnız Japonya' nın değil bence dünyanın kaybı. Telafisı yok.
Diğerine gelince, buna şaşırdığını söylemeyeceksin herhalde.

12 Kasım 2011 01:16

Yok şaşırmadım diycem de aslında yüzsüzlüğün bu derecesine şaşırdım. Sen ekie ehie ben modern devletim diye böyle bir hizmet koy, sonra sorguna kararname kanun vs çerçevesince cevap vermek zorunda değilim de; bunla da kalma en alta yok öyle bi bilgi diye yaz(MA) kardeşim. Devlet kisvesinde kalmak istiyorsan o son şeyi yazma bari. Bıyıkları badem akılları nohut olmuş bunların hepten.

12 Kasım 2011 01:53

Sis' cim.Bedenim de ruhum da hasta bu aralar ve ben bir olunsuzluğu daha kaldırabileceğimden emin değilim artık. Özendiğin sükunetimden eser kalmadı. Haberlere bağırıyorum. Sesimi her yükseltişimde Paçozun kulakları fıldır fıldır oynuyor.Öfkeli halime hiç alışık değil. Umarım bu böyle devam etmez.

12 Kasım 2011 02:12

mesaj alınmıştır :)

12 Kasım 2011 02:18

Sadece bir iç dökmeden iberetti:)

12 Kasım 2011 02:27

Onun ölümü bizim ayıbımız aslında ...

12 Kasım 2011 17:25

Hayat İzlerim,
Biz buralarda üzülürken, esas farkında olması gerekenler bizim kadar duyarlı olsa keşke de başka
"insan" lar yitip gitmese...

12 Kasım 2011 18:34

Hepsi bir kenara tüm dünya 5.6 lık bir depremde nasıl ölünür diye şaşırmıştır:((
İnsanın bazı şeylere inanası gelmiyor arkadaşım ve be çok sıkkınım...

13 Kasım 2011 01:08

Aynen Nur' cum. Demişler zaten nasıl olur diye. Çok üzdü son olanlar beni de arkadaşım. Ama malum, biz en fazla ne kadar üzülürüz. Orada tüm olumsuzluklar devam ediyor ve insanlar, yaşamlarını sürddürmeye çalışıyorlar...Belki üzülmeye bile vakitleri yok.

13 Kasım 2011 01:28

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin