O Mükemmel Hoşluk  

Posted by Asuman Yelen in ,





Lotus çiçek açtığı gün, yazık, başka yerlerdeydi aklım,

anlayamamıştım. Sepetim boştu ve ihmal edildi çiçek.


Ara sıra bir hüzün çökerken üzerime, uyandım düşümden, güney

rüzgarında garip bir rayihanın hoş izini buldum.


Bu belli belirsiz hoşluk özlemle doldurup sızlattı yüreğimi, ve bu bana,

kemale ermeyi uman hevesli yaz soluğu gibi geldi.


O zaman bilemedim bana nasıl da yakınmış o, benimmiş,

bu mükemmel hoşluk benim gönlümün derinliğinde çiçek açmış...




R. TAGORE
Gitanjali' den.
Türkçesi: Aytek Sever

Not: Bu harika eserin yepyeni çevirisiyle yeni baskısını bulup gönderen Leylak' cığıma, hem
ince düşüncesi için, hem de bu olağanüstü güzellikteki dizelerin benim için daha anlaşılır
olmasını sağladığı için sonsuz teşekkürler ediyorum.


This entry was posted on 12.08.2011 at Cuma, Ağustos 12, 2011 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

10 yorum

Ne demek Asucum. Sende olmayan, işine yarayıp hoşuna gidecek bir baskı bulabildiğim için çok mutlu oldum. Keyifle, sağlıkla nice kereler okursun dilerim. Sevgiyle...

12 Ağustos 2011 10:43

Ben daha çok mutlu oldum. Çook teşekkür ederim. O da bana özel olarak huzur veren göz önü, el altı kitaplarımın arasında (diğer sararmış, yaşlıların yanında genç ve modern görünümüyle)yerini almıştır.
Sevgiler Leylak' cım...

12 Ağustos 2011 11:13

"Eğer güneşi gözden kaçırdım diye gözyaşı dökersen, yıldızları da gözden kaçırırsın."diyen tagore ANı değeri gibi yaşamamız LOTUS çiçeği ellerimizde açarken aklımızı ve bilincimizi o anda tutmamız gerektiğini ne güzel hatırlatmış bizlere An-da ve herşeyin farkında olarak yaşamak hepimize nasip ola .Leylak dalı gibi dostlar da hayatımızda hep varola inşaallah ikinize de sevgilerimle.tontini.

12 Ağustos 2011 13:48

Ah Sufi' cim, ne yazık ki, kemale ermeden yüreğimizde açan çiçeği farkedemiyoruz. Öyle saçma sapan şeylere değer verip, gereksiz üzüntüler yaşıyoruz ki, avucumuzdaki çiçeği görmüyoruz. O ise hep yanımızda ve bizi serinliği ve kokusuyla ihya ediyor.
Umalım ki, herkes o rayihadan nasiplensin.
Yazan ellerine sağlık Tontinim.
Sevgilerimle...

12 Ağustos 2011 14:37

Tagore'nin öğreti dolu dizeleri bize bir kez daha gösteriyor ki yaşadığımız bu an'ı ıskalamadan farkında olarak yaşamak ve güzelliklerin de hakkını vermek gerek!

teşekkürler bu güzel paylaşım için..

Size ve leylak dalına Sevgilerimle..

12 Ağustos 2011 22:27

Umarım, şimdiden sonra ıskalamayız Sevgili Esmir. O güzellikleri ve onları bize sunanı.
Ben teşekkür ederim yorumunuz için.

Sevgiyle kalın...

13 Ağustos 2011 00:01

ne kadar güzel dizeler..farkindalik.. elimizdekini, sahip oldugumuzu,an'imizin degerini bilmek, sebebsiz üzüntülerle bu firsati kacirmamali..

13 Ağustos 2011 12:28

Yerden göğe kadar haklısınız sevgili Melange.Çok yaşlı, dünyanın en görmüş geçirmiş bilgelerinden biri çook uzaklardan bize bunu öğütlüyor.

13 Ağustos 2011 12:58

Yasanilan anin degerini nasilda güzel anlatmis Tagore.

Izmirde bir hanimla tanistim. Tasadüfen. Tagore´den bahsetti. Bildigimi görünce sasirdi,gözleri isildadi, beklemiyordu. Bende ona senden bahsettim.Bana gönderdigin siir kitaplarindan.Bloglardan. Blog arkadasliklarindan.
Sayende cok güzel bir sohbet oldu ve ben senin giyabinda sana tesekkür ettim tekrardan:)

13 Ağustos 2011 16:50

Sünter' cim, öyle bir muhabbetin içinde adımın geçmesi çok hoşuma gitti doğrusu
O kitapları bu denli heyecanla benimsediğin için ben teşekkür ederim asıl. Güzel arkadaşım benim.
Koocaman bir iyi geceler öpücüğü gelsin benden sana :)

14 Ağustos 2011 00:43

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin