Jim Reeves ~ Distant Drums  

Posted by Asuman Yelen in





15-16 yaşlarımızda bangır bangır bağıra bağıra söylediğimiz bir şarkı...

Nasıl da naif sözler. Delikanlı "askere gitmeden önce evlenelim, kim bilir, gidip de

dönmemek var" diyor.(mealen, özetle)

Doğru olup olmadığını bilmiyorum ama o tarihlerde Jim Reeves'in bu şarkıdan hemen

sonra bir uçak kazasında öldüğü yazılıp çizilmişti. Nasıl da üzülmüştük.

Sözleri hala ezberimde ve hâlâ mutfakta söylerim zaman zaman. Ama o tarihlerden beri

(1966-67) ilk defa Jim Reeves' den dinledim şimdi. Garip duygular içindeyim.

Bu arada kendimle ilgili bir şey dikkatimi çekti.

Sahi ben niçin en çok belki de sadece mutfakta şarkı söylüyorum ki?


This entry was posted on 28.08.2011 at Pazar, Ağustos 28, 2011 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

16 yorum

çok hoş bir parçaymış. Ben de mutfakta şarkı söylerim şarkımda değişmez aynen şöyle ; Bir baharr akşamııı rastladımmm sizeee"

28 Ağustos 2011 01:41

bak pc nde kalsın diye yine rar dosyası olarak mediafiredan indirebileceğin şekilde yolluyorum.eminim hangi film hangi müzik diye hatırlayacağına :)

http://www.mediafire.com/file/xw6dduislpttn59/Taps.rar

28 Ağustos 2011 01:52

Hamam hikayesi yalanmış desene :))
Niye hep aynı şarkı ama, anlamadım Şeniz' cim. Gerçi çok da severim ama...

28 Ağustos 2011 01:53

Bu arada bir aralar radyo yayını yaparken bu benim yayın kapanış müziğimdi.İlk defa Konyada ortaokulda okurken lojmanın arkasındaki havacı-kara garnizonunda akşam 9 da çalınırken dinlemiştim. o günden beri hep benim gözümü yaşartır bu.filmle alakasını çok sene sonra kurabilmiştim.

28 Ağustos 2011 01:55

Sis' cim, yanlış bir şey yapmadıysam
bir şarkının trompetle girişiydi. Çok kısa bir bölüm. Çok şarkı dinledim diye herhalde çıkaramadım.

28 Ağustos 2011 02:31

insanlar yaşadıkça filmi canım. Orjinal adı Taps, Amerikalı bir general tarafından bestelenmiş. Tüm dünyada kalk borusu diye kullanılırmış bir ara. Sonra yas borusu bizde de yat borusu halini almış.
iyi geceler, iyi bayramlar:)

28 Ağustos 2011 03:18

From here to eternity. Arşivimde var. Nedense Murt Lancaster' a değil de Frank Sinatra' ya hayran olduğum film. Uzun zamandır seyretmemiştim.
Yaw sen radyo yayını da mı yaptın. Müthişsin. Seni düşününce, ben hiç yaşamamışım adeta:))
Bayrama kadar vakit var daha...
Ama iyi geceler...

28 Ağustos 2011 03:30

Of "İnsanlar Yaşadıkça"nın müziğine ölürüm. Şu an kulaklarımda girişi. Babam dinletmişti ilk kez ve hep onu hatırlarım . Asucum bu şarkı enfesmiş. Ben o yıllar pek ilgilenememişim galiba, okul şarkıları öğrenmekten, ilk kez dinledim:)
Mutfağa gelince, en çok zaman mutfakta geçiyor ve iş yaparken ağız boş tabi ki söylenir, ben de söylerim. Bir de annemlerin evin WC sinde olağanüstü bir eko vardır. Kendimi Maria Callas gibi hissettirir:)))
İyi bayramlar olsun yorum bırakan herkese...

28 Ağustos 2011 11:46

İnsanlar Yaşadıkça gerçekten müthiş bir film Leylak' cım. Şİmdi müzikle birlikte tamamen hatırladım. Dün onlarca şarkının arkasından sanırım bağlantı kuramamıştım.(Bi seyredeyim)
Distant Drums' ın da yeri ergenlikte çok ayrıydı. You Tube' da baktım da 'hiç kimse bu şarkıyı bu kadar güzel söyleyemez' şeklinde yorumlar var.
Ses müthiş, sözler romantik daha ne olsun.
Bayram konusunda herkes niçün bu kadar aceleci. Hele bir yarın olsun bakalım kuuzum :))

28 Ağustos 2011 12:26

Benim ölmeden yapılacaklar listem çok uzun be Asucum.Tahminim zaten vaktim yetmeyecek. Radyo yayını amatörceydi.

28 Ağustos 2011 22:50

Yapılacaklar listesi uzun olanlar uzun yaşar Sis' cim. Amaçsız miskin tembel insanlar ise yaşadıklarının bile farkında olmayanlardır.
Sanırım ben ortalarda bir yerlerdeyim. (çok mu filozofça oldu?)

28 Ağustos 2011 23:09

sarikiyi dinleyemiyorum cünkü bende acilmiyor. Yasadigim ülkede erisime kapali vs. gibi bir yazi cikiyor.

yorumlari okudumda anladigim kadariyla herkes mutfakta güle oynaya sarki türkü söyleyerekten yapiyor yemeklerini. Birden kendimi kötü hissetim ya bir tek benmi kös kös yapiyorum yemeklerimi acaba? :))
Ama sendeki ses bende olsaydi, (konusurken bile bu kadar güzelse sarki söylerken kimbilir nasildir) sadece mutfakta degil leylak gibi aklimin estigi heryerde söylerdim tabii. Orasida bir baska gercek:))

Öpüyorum seni canim Asum.

29 Ağustos 2011 00:35

O bize annemden geçme bir alışkanlık Sünter'cim. O da mutfakta çok şarkı-türkü söylerdi.
Sesi çok güzel olan rahmetli ablamdı.
Rayuş' un da güzeldir. Benim sesim vasat emin ol. Kulaklar sağlam, müzikle de çok ilgili olunca...
Sesim sevgiyle dinlediğin için sana güzel gelmiş olacak güzel yürekli kardeşim benim.:))
Umarım işlerini yoluna koymuşsundur.
Lütfen bayrama dinlenmiş olarak gir ve tadını çıkar.
Ben de seni öpüyorum sevgiyle....

29 Ağustos 2011 00:57

Mutfakta ya şarkı söylenir yada şarkı dinlenir yoksa yemek ve bulaşıkla vakit geçermi a canım.
Şarkılarda böyle seçme ve gerçek olursa iki kat iş yapılır:))
Hepsi birbirinden güzeldi.
iyi geceler canım.

29 Ağustos 2011 02:02

Sevgili Sish.ye buradan seslenebilirim dimi Asuman'cım.
Bloguna girip okuyorum ama yorum yapamıyorum. O tür mailli yorum hanelerine izin veremiyor benim google hesabım. Googleden sordum geçici bir durummuş güya.

29 Ağustos 2011 02:07

Diil mi ya Nur' cum? Mutfağı şarkılarla türkülerle talan edip şarkılarla türkülerle toparlıyorum.
Benin büyük repertuara ihtiyacım var bu yüzden:))
Yarın için (bayram hazırlıkları) kolaylıklar diliyorum sana ama sen de şarkılarla zevkle hazırlarsın o güzel mönünü...
Sevgiler arkadaşım...
Sis eminim bir göz atar buralara. Mesajını alır sanırım.

29 Ağustos 2011 02:32

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin