Tacir  

Posted by Asuman Yelen

Anne, senin evde kaldığını, benim de garip ülkelere seyahat etmek üzere olduğumu farzet.




Geminin iskelede yüklenmiş, yola hazır olduğunu farzet.




Şimdi söylemeden önce iyi düşün anne, geri döndüğüm zaman sana ne getireyim.
Anne, yığınlarla, kümelerle altın ister misin?








İşte, orada altın çayların kenarlarında tarlalar altın mahsullerle dopdoludur.









Ve orman yolunun gölgeliğinde altın Çampa çiçekleri yere düşerler.

Ben onların hepsini senin için b
ir çok yüzlerce seyahatte toplayacağım.





Anne, sonbahar yağmur damlaları büykl
üğünde inciler ister misin?






Ben,inci adasının sahilinden geçeceğim.












İşte orada, erken sabah ışığında
, inciler, kır çiçeklerinin üzerinde titreşir,









inciler çimen
lerin
üzerine düşer,








ve inciler, vahşi deniz dalgalarının yüzünden kumun üzerine dağılarak yağmur serpintisi gibi saçılırlar.













Kardeşimin (ölmüş olan), bulutlar üzerinde uçabilmesi için bir çift kanatlı atı olacak.










Babama, haberi olmadan kendi kendisine yazacak, sihirli bir yazı kalemi getireceğim.






Senin için ise, anne, yedi kralın krallıklarına değen mücevherlerle cevahir sandığını almalıyım.




R.Tagore
Büyüyen Ay




Tüm blogger dostlarımın anneler Günü kutlu olsun...

This entry was posted on 8.05.2011 at Pazar, Mayıs 08, 2011 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

12 yorum

Tagore bu şiiri senin için mi yazdı acaba?
Tüm gidenlere rahmet olsun...

8 Mayıs 2011 21:33

Benim için yazmadıysa da benim içimi fena halde titrettiği kesin Leylak' cım.
Amin canım...

8 Mayıs 2011 22:17

Tagore'nin harika dizeleri ve fotoğraflar yüreğimin bam teline dokundular!..ışıklar içinde yatsın sevdikerini bırakıp gidenler!..

sizin ve tüm Annelerin Günü kutlu olsun..güzel bir hafta dilerim...

sevgilerimle..

8 Mayıs 2011 23:25

Çoook güzel!
Tüm gidenlerimizin anısına saygıyla...

8 Mayıs 2011 23:54

Sevgili Esmir,
Çok teşekkür ederim.
Sevgiyle kalın...

9 Mayıs 2011 00:35

Tüm gidenlerimizin anısına olsun Nur' cum.
Sana güzel bir hafta diliyor ve öpüyorum...

9 Mayıs 2011 00:42

Asumancım, bir kutlama ancak bu kadar güzel yapılabilirdi...

9 Mayıs 2011 08:03

Çok teşekkğr ederim Lale' cim...

9 Mayıs 2011 09:18

Anne gün isigi gökte kül rengini aldi.
Saat kac bilemiyorum.
Oyunumda tad,eglence kalmadi.Onun icin sana gelmistim....
Bu gün cumartesidir.Bizim tatil günümüz.
Isini birak anne; suraya pencerenin yanina otur ve bana, peri masalindaki Tepantar cölünün nerede oldugunu anlat......

(sürgün ülkesi)

Asum benim sana bu degerli kitaplar icin tekrar tekrar tesekkür ediyorum...
Dilini anlamakta hic zorlanmadim biliyormusun?

10 Mayıs 2011 00:28

bBni biliyorsun, özel günlere zaten düşmanım. üzerine bir de özel günlerin atfedildiği kişiler ya da sıfatlarla sorun yaşıyorsam hiç yorumda bulunamıyorum ( bulunmaya çalışsam ya kendi içimi ya başkasını acıtırım korkusu )

Tagore diyeyim ben. Sen sayesinde tanıdım araştırdım okudum pişman olmadım.

10 Mayıs 2011 01:23

Uzun zamandır bu kadar sevinmemiştim bir şeye Sünter' cim. Ağlattın beni.
Zaten Büyüyen Ay' ı elime alıp da ağlamadan uyuduğumu hatırlamıyorum. (Tam da senin yaşlarından bu güne kadar. Hele o ölen bebeğini bir an için yanına çağırdığı "Geri Çağırma" isimli parça.
Yürekten yazılan bir şey yürekten okununca dil engel olmaktan çıkıyor canım arkadaşım. Annesin sen.
Çok teşekkür ederim bu güzel yorumuna. Çok yorgun oturdum bu saatte(yarın temizlik var) ama emin ol dinlendim. Sevgiyle koocaman öpüyorum seni.

10 Mayıs 2011 01:24

Ben de sana yazmıştım bu konuda ne düşündüğümü. Zaten ben anne bile değilim o yüzden asla alınmam. Ben de bahaneyle en sevdiğim şeyi yine yaptım. Bir Tagore parçası daha gönlümce ve müthiş bir zevkle hazırladım. Önce Sünter, şimdi sen nasıl mutlu ettiniz beni. Bilenlerin sevdiğini biliyorum da birilerinin bende görüp sevmesi bana müthiş mutluluk veriyor. Bebeği sevilen anne gibi hissediyorum.

10 Mayıs 2011 01:34

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin