Kayıp yıldız  

Posted by Asuman Yelen in , , , ,



Yaratılış daha yeni olduğu ve bütün yıldızlar ilk görkemleriyle parıldadıkları zaman,

tanrılar gökte meclislerini kurdular, ve:

"Ey mükemmeliyet tanımlaması, katışıksız neşe !..." diye keyifle şarkılar söylediler.


Fakat birisi birdenbire bağırdı :


" Işık dizisinin bir yerinde bir kopuk var ve yıldızlardan biri kaybolmuş gibi geliyor

bana..."

Harplarının altından telleri koptu. Türküleri sustu. Dehşet, korku ile bağırıştılar.

"Evet, bu kaybolan yıldız en güzeliydi. Bütün göklerin şanı, zaferiydi o..."


O günden beri, onun aranması hiç bitip tükenmez, ve onunla, dünyanın biricik


neşesini kaybettiği feryadı birinden ötekine ulaşır.


Yalnız gecenin en derin sessizliğinde yıldızlar gülümser ve aralarında fısıldaşırlar:

" Bu arama boşunadır. Herşeyin üstünde, burada dört dörtlük bir güzellik hüküm

sürmektedir!"





Sır Rabındranath TAGORE

Gitanjali' den.

This entry was posted on 24.01.2011 at Pazartesi, Ocak 24, 2011 and is filed under , , , , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

6 yorum

-Tagore'un 1910'da yazdığı ve 1913'te Nobel Edebiyat Ödülü aldığı destanı Gitanjali'yi Ecevit'in 16 yaşında 1941 yılında Türkçeye çevirdiğini,
-Pencap'taki ayaklanmanın İngiliz askerlerince kanlı bir şekilde bastırılması üzerine kendisine verdikleri Sir ünvanından vazgeçtiğini,
-Duam Budur şiirindeki değerlerin hayatında buyük önem taşıdığını,
****
Allah'ım, bana sevinçlerimi ve üzüntülerimi kolayca kaldırabilecek gücü ver,
Bana fikre saygısızlık etmeyecek ve küstah kudretin önünde diz çökmeyecek gücü ver,
Bana başımı her günkü değersiz şeylerin üzerinde tutacak gücü ver
*****
ilave etmek istedim izninle.

24 Ocak 2011 13:08

Çok sevindim bu güzel katkın için sevgili Defne. Ben bu blogu açarken ilk niyetim ağırlıklı olarak Tagore' dan ve sevdiğim diğer eserlerden bir parça yazmaktı.
Tagore' ın bütün eserleri (sanırım hepsi) kitaplığımda bile değil masamdadır. Bir Anektod da benden olsun.
İrlandalı şair Yeats Gitanjali' yi hep yanında taşırmış fakat tren, otobüs ya da gemide okurken sık sık kapatıp kaldırmak zorunda kalırmış. Sebep: Gözyaşlarını insanların göreceği korkusu.

24 Ocak 2011 14:33

Gecenin bu vaktinde çok iyi geldi arkadaşım, ve sevgili Defne'nin yorumda ki devamı da, teşekkürler ve iyi geceler...

25 Ocak 2011 02:53

Tagore ne söylerse güzel söyler :)
Teşekkürler Nur' cum.

25 Ocak 2011 11:08

Tagore´u senin sayende tanimaya ve sevmeye basladim sevgili Asum daha önce bilmiyordum.
Ilk firsatta bende bir kitabini alicam ve biliyorum ki o kitap bana hep seni hatirlatacak....Sanki seni okuyorum gibi olucak.

28 Ocak 2011 20:59

Senin gibi duyarlı ve sevgi dolu bir ANNE nin sevmemesi imkansız zaten Sünter' im. Beni bu şekilde hatırlaman da özellikle sevindirir beni emin olabilirsin.
Çok teşekkür ederim beni böyle mutlu ettiğin için.
Hep sevgiyle kal canım...

28 Ocak 2011 23:27

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin