Sonbahar şiirleri 2  

Posted by Asuman Yelen in ,


Güz Günü

Tanrım: zamanıdır şimdi. Yaz çok müthişti.
Güneş saatinin üstüne bırak gölgeni,
ve estir tarlaların yellerini.

Emret son meyvelere olgunlaşmayı;
güneysi iki gün daha ver onlara,
davet et onları tamamlanmaya
ve devam ettir ağır şarabın son tadını.

Şimdi yuvası olmayanlar, kuramayacaklar bundan sonra.
Şimdi yalnız olanlar, daha bir hayli yalnız kalacaklar,
bakacaklar, okuyacaklar, uzun mektuplar yazacaklar
ve caddede bir aşağı bir yukarı huzursuzca
dolanacaklar, sürüklenirken yapraklar.

Rainer Maria Rilke (1875-1927)
Çeviren: İsmail Haydar Aksoy

This entry was posted on 16.09.2009 at Çarşamba, Eylül 16, 2009 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

12 yorum

Ne kadar güzel bir şiir, okuduktan sonra 2.kez okuma isteği uyandırıyor.
Sağlığımı merak ediyorsun ve hatırımı soruyorsun. Çok teşekkür ederim de ben sizlere ulaşamıyorum.
3 gecedir yorum sayfasına girmek için uğraşıyorum, giremiyorum. Şimdi açık bakalım geceye doğru ne olacak.
İyiyim arkadaşım, sadece ensem ve sırt kuluçlarına yakalandım, sanırım koruyamadım kendimi.Onlarda geçecek nasıl olsa. Ama fizik sonucu dersen, yok gülüm çektiğimle kaldım gibi bir şey belimin ağrısına devam.
Fizikle, müzikle geçecek gibi değil yeniden yapılanması gerek:)
Seni seviyorum...

16 Eylül 2009 23:33

Çok hüzünlüymüş, sonbahar gibi..
2 saattir bloguna girmek için, 1 saattir de yorum yapmak için uğraşıyorum. Nedir bu anlamadım, düzelemedi gitti. İyi geceler...

17 Eylül 2009 00:05

Hoşgeldin Sevgili Nur,
Ağrılarının hafiflediğine çok sevindim. Kalan kısmı hepimizde olan şeyler. Baharlar şairler ressamlar ve
bakmasını bilen gözler için renkli hoş mevsimler ama metabolizmaları da fena halde zorluyorlar.
Bloglardaki sıkıntı birkaç gündür hepimizi çok uğraştırıyor. Artık geçsin diyorum.
Sevgiler arkadaşım...

17 Eylül 2009 01:02

Aynı sıkıntıyı ben de senin bloguna girerken, yorum yazmaya çalışırken yaşadım Leylak'cım.
İnşallah tez zamanda düzelir.
Sana da iyi geceler...

17 Eylül 2009 01:05

Yine güzel, biraz da, sonbaharın gelişini anımsattığı için buruk bir şiir.Paylaşımın için teşekkürler canım

Sevgiler

17 Eylül 2009 22:36

Haklısın Çınar'cığım,

Sonbahar kadar buruk, hüzünlü ve güzel bir şiir.
Ben teşekkür ederim.
Sevgiler canım...

17 Eylül 2009 23:09

İlk kez duyuyorum.Çok güzelmiş..

Tanrı'ya yakarış gibi olmuş,ama insanı ta yüreğinden mıhlayan bir şiir ,çok etkilendim .

Paylaşımınız için teşekkürler.

18 Eylül 2009 01:17

asumancigim,
Yine anca girebildim. Kendi blogumu hic acamiyorum.
Bu siirin serin rüzgari sanki ekrandan esecekmis gibi. nasil güzel anlatmis sonbahari.
Nedense okuyunca ilk aklima bu geldi.

ben senin bayramini simdiden kutlamak istiyorum.Iyi bayramlar diliyorum.
Belki bayramda yine giremem.Bari girmisken tüm iyi dileklerimi yolluyayim:)
Öpüyorum

18 Eylül 2009 02:07

İzdüşümler,
Bu şiiri ben de yeni buldum ve çok etkilendim.
Uğradığınız için ben teşekkür ederim.

Sevgiler...

18 Eylül 2009 02:37

Sünterciğim,
Aynı durumdan herkes şikayetçi anlaşılan. Şiirimi beğendiğine sevindim.
Ben de senin bayramını kutluyorum canım. Sevdiklerinle ve mutlulukla nice bayramlar diliyorum...

18 Eylül 2009 02:41

Asucuğum,
Seninle bir hayli ortak noktamız çıkmıştı.Bak bir tane daha...Rainer Maria Rilke..
En sevdiğim şair.
Ve ne ilginçtir ki bu şiirini hiç anımsamıyorum..Sayende okudum..Harika yazmış yine..
Güz mevsiminin hüzünle eşdeğer olduğunu ne güzel anlatmı o eşsiz kalemiyle.
Güz gülleri gibiyim
Hiç bakar yaşamadım..
dizeleri geldi aklıma nedense benim de şimdi..
Teşekkür ediyorum paylaşımın için..
Sevgimle..


Not: Son 1 saattir blogumda sorun yok.Kaç gündür mahvoldum.Şükür kavuşturana...

18 Eylül 2009 20:44

Evet Zeugma'cığım,
Uzun süredir bir takım teknik aksaklıklarla boğuştuk durduk.
Neyse ki geçti artık.
Şiire gelince, ben de yeni buldum onu ve çok sevdim. Şairi çok eskiden beri severim.Güz mevsimini de.
İyi geceler...

18 Eylül 2009 22:56

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin