Değişim  

Posted by Asuman Yelen

Yüksek otlarla örtülü bir patikada onun sesini duydum.


- "Beni tanıdın mı?..."


Arkama döndüm ve onu gördüm.


- "Artık ismini hatırlamıyorum ..." dedim.


Cevap verdi.



-" Ben senin gençliğinin ilk büyük acısıyım..." Ve gözleri şebnemlerle


parıldayan bir sabaha benziyordu.



- "Gözyaşlarının derin hazinesi artık tükendi mi?" diye devam ettim. Gülüyor,

cevap vermiyordu.


O zaman anladım ki gözyaşları yeni bir lisan öğrenecek kadar
vakit

bulmuşlardı.

- "O zaman diyordun ki, " diye fısıldadı, " sonsuza kadar acılarını

kutsayacaksın..."



Kızardım.

-"Evet ama zaman geçti insan unutur," dedim.



Ellerini ellerimin içine aldım ve ilave ettim.

-" Asıl değişen sensin..."


-" Geçmişin tüm acıları artık huzurla yer değiştirdi... " Dedi.



R.Tagore



Firari ' den

This entry was posted on 22.06.2011 at Çarşamba, Haziran 22, 2011 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

7 yorum

Bu günlered ben de Tagore okuyorum... İnsanın ta içine işeyen dizeleri var...

22 Haziran 2011 07:43

Hayatın , insanın özünü anlatıyor bu satırlar. İşte tamda bu dedirtiyor dimi. Sanki sana duygularını tercüme sdiyor. Çözüyor seni. Var mı böyle bir büyüklük. Tagore bu...

22 Haziran 2011 11:52

Çoook çok güzeldi !

22 Haziran 2011 21:39

Asuman Abla, habire bloğuna dönüp duruyorum,çok etkiledi beni.

23 Haziran 2011 15:55

Lale' cim, biliyorum okuduğunu. Senin kadar geniş yelpazesi olan bir okurun Tagore' u es geçmesi mümkün değil. Bunun şiir sevmek- sevmemekle ilgisi yok. O aslında derin bir filozof. Bilge.

23 Haziran 2011 20:09

Yaşamın farkında yaşayan herkesin duyumsayacağı bir parça. Ama dolu dolu yaşadıysan. Çok haklısın sevgili Defne.

23 Haziran 2011 20:11

Zühre' cim ne diyebilirim. Sen sanki tam da yeni boyutlarda arayışlar içindeyken denk deldi bu satırlar.
(Yaşam konusunda değil de ruhsal konularla ilgili söylediklerim)
Benim blogda daha ne Tagore' ler var.
Bence onlara da göz at.

23 Haziran 2011 20:16

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin