Prayer  

Posted by Asuman Yelen in ,

1985 yılıydı.

l984 Kasım' ın da Can' ın doğumu, sonra 1985 Ocak başlarında Rayuş' un evlilik telaşesi, hemen

ardından evliliği, bu arada Anadolu Yakası' na taşınmam nedeniyle Bakırköy' den Sultanhamam

Şubesi' ne tayinim, alışma sürecim, Can' ın ağır hastalığı, nekahat döneminde bir müddet bende

kalmaları filan derken yalnız kalabildiğim günlerin başlarıydı.

Kuyubaşı' nda çok şirin bir eve taşınmıştım. Huzurlu ve keyifli günlerdi.

İşten eve dönmüş, kanepeme kurulmuş televizyon izliyordum. O dönem ne izlerdim pek

hatırlamıyorum. Sanırım TRT 2 de Türk Sanat Müziği olurdu. Önce koro söyler, sonra tek tek

solistler eski, ağır klasik parçalar okurdu. Hep kasete çekerdim. Hala da dururlar bir dolapta.

M.Ali Birand' ın 32. Gün' lerini çekerdim bir de. Bam telime dokunan bazılarını "Asu Özel"

kasetime çektiğim , o dönem, bu günle kıyaslarsak, gerek melodi, gerek söz açısından çok daha

kaliteli iyi parçalar vardı. Mazhar-Fuat- Özkan, Ayşegül Aldinç, Nilüfer, Banu, Leman Sam,

Sezen, ilk anda hatırladıklarım. Bazan da umulmadık bir zamanda sürpriz bir konser çıkıverirdi

karşımıza ve bunun için hazırda bir boş kasetim kayıt için beklerdi.

O gece de ekranda ansızın bembeyaz elbisesi ve çok anlamlı yüzüyle en sevdiğim (ilk on, ilk üç

değil) kadın sesinin sahibi Barbra Streisand görünüverince ilk işim kayıt butonuna basmak oldu.

Sonrası baştan sona bir duygu seliydi. Hiç unutmadığım.

Bir açık hava konseriydi. Siyasi amaçlıydı. Sanırım atom bombası karşıtı belki o dönem bir ülkeyi

ya da bir savaşı protesto amaçlı bir konuşma yaptı. Üzerinde resimdeki beyaz giysi vardı ve

makyajı yok gibiydi. Söylediklerini anlamam imkansızdı. Sonra o evrensel dili konuşturdu.

Tüm yüreğimle ve ruhumla anladığım ve sevdiğim dili, müziği.

İzleyiciler karanlık bir ortamda masalara oturmuş birçoğu tanıdığımız eski, yeni, genç, yaşlı

sanatçılardan oluşan dostlarıydı. Kimi sinemadan, kimi sahneden.

Küçük açıklamalar yaparak başladığı her şarkıyı , ki bildik, ağır parçalardı, tüm o insanlar

dikkatle, yer yer kahkahalarla, bazan gözyaşlarıyla ama sevgiyle ve ilgiyle izliyorlardı.


Öyle hoş bir duygusal paylaşımdı ki, ben de sessizce katılıvermiştim aralarına.

Bir ara başını gökyüzüne çevirip Judy Garland' dan bahsetti ve " bizi dinlediğinden eminim"

dedikten sonra "Somewhere Over the Rainbow" u söylemeğe başladı. Tek kelimeyle müthişti.

Hepimiz ağlıyorduk izlerken. Onları bilmiyorum ama benim için çok önemlidir o parça.

Bir ara "What kind of fool" u söylemeğe başladı. Şarkının tam ortasında karanlıklardan bir

yerlerdan Barry Gibbs şarkıya eşlik ederek yanına geliverdi. İki eski sevgilinin düetleri

gerçekten izlenmeye değerdi.

Sonunda ışıklar karardı. Beyazlar içindeki Barbra bir mum yaktı ve ilk defa o gece o konserde

işittiğim ve zaten duygu yoğunluğu içinde iken beni hem altüst eden ve aynı zamanda tuhaf bir

biçimde de huzurla buluşturan şarkısını söyledi. Söylerken ağlıyordu. Kamera seyirciler arasında

gezindi.

Kadın erkek hemen herkes ağlıyordu. Sonra masaların arasına karıştı, herkesle tek tek sımsıkı

kucaklaştı, teşekkür etti.

Bir daha izleyemediğim o konseri (yayın ve kayıt çok kötüydü ve sonra da yanlışlıkla silindi)

ve zaman zaman izlediğim o şarkıyı sevmekten hiç vazgeçmedim.













Herkesin babalar günü kutlu olsun...


Papa, can you hear me?

God - our heavenly Father.
Oh, God - and my father
Who is also in heaven.
May the light
Of this flickering candle
Illuminate the night the way
Your spirit illuminates my soul.

Papa, can you hear me?
Papa, can you see me?
Papa, can you find me in the night?

Papa, are you near me?
Papa, can you hear me?
Papa, can you help me not be frightened?

Looking at the skies
I seem to see a million eyes
Which ones are yours?
Where are you now that yesterday
Has waved goodbye
And closed its doors?
The night is so much darker.
The wind is so much colder

The world I see is so much bigger now that I'm alone.

Papa, please forgive me.
Try to understand me.
Papa, don't you know I had no choice?

Can you hear me praying,
Anything I'm saying,
Even though the night is filled with voices?

I remember ev'rything you taught me
Ev'ry book I've ever read.
Can all the words in all the books
Help me to face what lies ahead?
The trees are so much taller
And I feel so much smaller.
The moon is twice as lonely
And the stars are half as bright.

Papa, how I love you.
Papa, how I needKissing me goodnight. you.
Papa, how I miss you



This entry was posted on 18.06.2011 at Cumartesi, Haziran 18, 2011 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

8 yorum

barbra streisand one voice concert

tam kayıt yok dijital dünyada. Ama hatırlıyorum ben de seyretmiştim.

Aynı konserden ancak bunu bulabildim.

http://www.youtube.com/watch?v=bdQ6o9Aig9o

Bu da senin şarkın:)

http://www.youtube.com/watch?v=GL6860py0Z8&playnext=1&list=PLC580BBD34910A321

İmza:
Özel günlere kıl olan ve canı yanan Sis

19 Haziran 2011 02:42

Canım Sis' im. Ben bu yazıyı hazırlarken her iki şarkıyı da defalarca dinledim. Çok teşekkür
ederim. Barbra benim yüreğimle dinlediğim tek kadın şarkıcı.Lise çağlarımdan beri. Kulağım tanımaz bile. Hele bu şarkı.
Bu baba konusunda hangimiz için daha çok üzüleceğimi şaşırdım. Nasıl bir dünya bu.
İmza:Seni seven ablan Asu. (Umarım ablan görmez)

19 Haziran 2011 03:34

Asuman ABlacığım konserin video kaydı bizde de vardı bir de kaseti! Hala bıkmadan sıkılmadan dinlerim.Benim favorilerimden biri de evergreen'dir. Çok çooook severim! Sonu hazin biten bir aşk filminin müziğiydi.Nikah parçamız olmasını çok istemiştim ama filmin kötü sonu sebebiyle izin vermemişti arkadaşlar :))

Sevgilerle! İyi pazarlar!

19 Haziran 2011 17:30

Zühre' cim, umarım CD ye çekmişsindir. Eğer öyleyse benim için bir tane çoğaltsan ne makbule geçerdi:))
Bu arada sizdeki babaların hatta tüm ailenin babalar günü kutlu olsun.
Sevgiler...

19 Haziran 2011 18:00

Ahh Asuman Ablacığım malesef :(( O zamanlar beta ve vhs video kasetleri vardı.İzleye izleye yıpranıp gitti video kaseti.Ama kaset çaları hala mevcut.Eğer dvd sini bulursam söz sana da bir tane alacağım. Babalar günü kutlaması için çoook teşekkürler Asuman Ablacığım!!
Sizin ailenizde var olan tüm babaların da babalar günü kutlu olsun!

Sevgilerle!

19 Haziran 2011 18:17

Çok teşekkür ederim Zühre' cim.

19 Haziran 2011 19:18

Ben duyduğuna eminim Asumancığım. Ama bu sana yetmiyor onu da biliyorum. Cd yi senin için arayacağım. Seni mutlu edecekse...

20 Haziran 2011 11:14

Çok teşekkür ederim Defne' cim.
Niyetlenmen ve önermen bile çok büyük bir incelik. Elinden geleni yapacağına eminim.
Güzel bir hafta diliyorum sana.
Sevgiler...

20 Haziran 2011 12:28

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin