Klişe  

Posted by Asuman Yelen in ,

Güzel bir geceydi...

Bir tanışma,
hoş başlangıçlar için keyifli bir veda,
sevgiyle hazırlanmış bir masa
çok lezzetli bir şarap
saygı ve sevgi dolu bir paylaşım.


Kadehimi kaldırırken ,
geçmişte, çok fazla düşünülmeden
gelişine ağzımızdan dökülüveren
o çok bildik birkaç kelime,
bir klişe
bu kez yüreğimden, biraz buruk ama
istekle, umutla ve inançla tekrarlanırken,
aynı hevesle tüm yüreklerde yerini buldu.

"En kötü günümüz böyle olsun."

Ertesi gün öğrendik ki ...

Aynı gece,
Hemen üst katımızda,

Bir anne ve üç evladı
sessiz sedasız
bir büyük veda merasimi yaşayıp
bir son yolculuğa mendil sallamışlar.

Babalarını uğurlamışlar.

Gerçekten "en kötü günlerini "
yaşamışlar.

Bu günlerde, her yerde, birçok insanın sık sık tekrarladığı; (ben de dahil)
Bazılarının da inceden inceye 'ti' ye aldığı
bir klişeyi bir kez daha yineliyorum
çaresizce.

Yaşam, böyle bir şey işte...

This entry was posted on 2.02.2011 at Çarşamba, Şubat 02, 2011 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

17 yorum

evet...yaşam, böyle birşey işte...

2 Şubat 2011 20:22

Bizim hasta ameliyat oldu dün, 24 saat uyuttular ve ne mutlu ki akşama doğru uyanmış, konuşmuş ve hareket ettirebilmiş elini kolunu. Sevinçten haberi aldığım alışveriş merkezinde herkesin ortasında ağlayıverdim telefonda. Umarım bir sorun çıkmadan kalan süreyi de atlatır. Allah tüm hastalara yardımcı olsun, en çok da gençleri esirgesin.
Ölen beyefendiye rahmet diliyorum. Sizin de en kötü gününüz o gününüz gibi olsun inşallah...

2 Şubat 2011 20:25

Aynur Hanım, hoş geldiniz bloguma.

Biraz tatlı, biraz acı.
Gittiği yere kadar...

2 Şubat 2011 20:37

Leylak' cığım önce geçmiş olsun.
Umarım tümüyle atlatır.
Komşum üç senedir rahatsızdı. Çok da sıkıntılı bir süreç yaşıyordu. Ama kaybı ani oldu.
Allah hepimize güzel günler göstersin...

2 Şubat 2011 20:42

bugün defne joy haberi ve başka 2 bloggerda duyduğum ölüm haberi bana tekrar hatırlattı ki: kocaman sandığımız ve uğruna fazla kafa yorduğumuz hayat aslında bir varmış br yokmuş...

2 Şubat 2011 22:15

Sevgili Deli Anne,
Maalesef bunu bize unutturan da hatırlatan da hayatın ta kendisi.
Biz gafiller de dönüp dönüp aytnı hataya düşüyoruz.

2 Şubat 2011 22:56

Bazı kahkahalarımız (ki hayımda hiç kahkaha atmadım,bilmem de nasıl atılır)ulaşabildiği yere uzaklardan acı çığlıklarla karşılaşıp harmanlaşıyordur! diye hep düşünmüşümdür. Kelimeler çok uzun oldu ama başka yolla anlatmayı beceremedim ama sen beni anladın arkadaşım, bunu hissediyorum.
Günlerdir ufak bir operasyon için hastanelerde geziyorum, çok acılı insanlar gördüm, kayıplar gördüm.
İşte tamda yazdığın bu yazı gibi dışarı çıkınca sokaklarda şakalaşan, gülenler.
Yaşam böyle bir şey işte!!!
Ebediyete giden beyefendiye de allahtan rahmet kederli ailesinede sabır dilerim.
Sevgiler...

3 Şubat 2011 00:05

Sevgili Nur,
Asık suratlı insanlara hep kızardım da şimdi ara ara düşünüyorum kimbilir ne sebebi vardır diye.
Canım, inşallah önemli bir şey değildir seni hastanere götüren rahatsızlığın. Kısa zamanda iyileşmeni diliyorum.
Sevgiler...

3 Şubat 2011 00:15
Adsız  

:((

3 Şubat 2011 00:46

kim demiş hatırlamıyorum şimdi. Biraz amiyane olacak ama. Fransızcadan çeviriyle aklımda. " yaşam hayatta görüp tadabileceğiniz en yıllanmış or..spudur"
Yaşam cidden bu işte. Birine gülüp verirken saatine öbüründen alabilen.

3 Şubat 2011 02:47

Bunu muhtemelen Baudelaire söylemiştir.Hem yaşamı hem de 'o hanımları' en acımasızca tanımlayan bir o var bildiğim.
Ama Sis, zaman zaman sıra ile hepsi yaşandığına göre burada bir haksızlık yok. Tabii kötüyü yaşarken bunu kabullenmek çok zor ama...

3 Şubat 2011 03:20

Yaşam bazen kötü bir şaka gibi...

3 Şubat 2011 09:35

Yaşama o kadar sıkı yapışmışız ki hiç gitmeyecekmiş gibi. Hayatta herşey bu dünyadan ibaretmiş gibi. Evet acı haberler bunlar ama ben ders çıkarmaya çalışıyorum sevdiklerime daha sıkı sarılmak için. Hayatın karmaşasında rutininde özel olan insanları, özel olan duyguları unutuyoruz. Hayat sadece yarıştan koşturmacadan ibaret değil gideceğiz bir gün elbet arada hatırlamak gerek...

3 Şubat 2011 09:52

Evet Lale, bir türlü alışamadığımız bir şaka...

3 Şubat 2011 11:05

Evet İlknur' cum. Bunlar aklımızın bir köşesinde hep durması gereken şeyler...

3 Şubat 2011 11:07

Asuman Abla,iyi ve kötü kadar birbirine zıt olan iki kelimenin aynı anda başkalalrınca yaşanması işte. Hiç de klişe değil bence söylediğin...

3 Şubat 2011 13:00

Klişe olması hep aynı kalıpla ifade ediliyor olmasından belki ama ilk akla gelen de bu Buğday Tanesi.
En basit ve özet haliyle bu.

3 Şubat 2011 13:13

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin