İnsan Olmamak  

Posted by Asuman Yelen in , ,

Ateş beni yakıyorsa ben yazı yazamam.

Bu ölüm ateşi de olabilir, aşk ateşi de, ayrılık ateşi de. Çok şiir yazdım, günlük tuttum zaman zaman. Duygulandığım her durumda bir yerlere bir şeyler çiziktirdim. Ama tam ortasındayken, yaşarken, büyük sevgimi de büyük acımı da içimde yaşarım. Yazabilmem, içimdekileri yazıya dökebilmem çok seneler sonra mümkün olabilir.

Dün ve bugün ben yine böyle bir haldeyim. Muhtemelen yarın , öbür gün ve kim bilir daha kaç gün böyle sürecek.

Aslında bana çok uzak mesafelerde bir yere düştü koskocaman bir ateş, çok mutlu bir günün tam ortasına. Davul zurna seslerinin yerini, canları acıyanların, içleri yananların çığlıkları aldı. Beyaz gelinlik al kanlara bulandı. Düğünlerde hiç susmayan silahların namluları bu kez bebelere döndü. Bu öyle acımasız, öyle şerefsizce yapılmış bir katliamdı ki bu kez ateş, herkesin evini yaktı tutuşturdu. Bakışlar ekranlarda dondu kaldı. Sözler bitti, diller, kalemler tutuldu. İNSAN OLAN HERKES, üç-beş insan(!) ın onlarca insana yaptığını görüp, İNSANLIĞINDAN UTANDI. Sustu kaldı.

Hiçbir gerekçe böylesine insanlık dışı bir katliamı mazur gösteremez.

This entry was posted on 6.05.2009 at Çarşamba, Mayıs 06, 2009 and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

2 yorum

Çok üzüldüm..Ne yazık ki, Türkiye de böyle zihniyetler var oldukça Türkiye bir adım atamaz..Tek tesellim, bu zihniyetli insanların en ağır cezaya çarptırılmaları..Çocuklar,hamile bayanlar ve anneler hepsi gitti..çok yazık..Ailelerine sabır dilerim, Allahtan rahmet dilerim..

6 Mayıs 2009 22:53

bu korkunç katliam haberini aldığımdan beri aklımın bir köşesi bu olayla meşgul. çok üzücü ve insanlık dışı bu olayı nefretle kınıyorum.ancak neredeyse bu olay kadar üzücü olan bir diğer konu ise; manşetlerde "töreniz batsın", "olmaz olsun böyle adet" gibi sloganlar atmaları. olayı bir kısım ilkel, bir türlü adam edemediğimiz, saçma sapan adet ve töreleri olan, sadece komedi dizilerinde sevimli olan bu bir kısım ötekiler için olağan, sıradan, "adetleri", "töreleri" gereği yapılmış göstermek salim akılla bağdaşmaz. türkiye tarihinin karanlık sayfaları biraz aralanırsa bu canavarlığın benzerleri, maalesef daha önce de görülmüştür. sivasta, maraşta onlarca canı katleden yine bu toprakların bu ülkenin insanlarıydı. amaçları farklı da olsa yine çoluk çocuk kadın erkek demeden insanlar bu ülkede çok katledilmiştir. basının avrupadan utanarak "böyle vahşet görülmedi" palavralarına inanmayalım. böyle vahşet görüldü ne yazık ki.

7 Mayıs 2009 12:15

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin