Dünya Emekçi Kadınlar Günü 2011  

Posted by Asuman Yelen in


Gökten yedi tane siyah gül düştü.

Birincisi, dün kocası tarafından kurşunlanan,

ikincisi, karda yollar kapandığı için hastaneye ulaşamayıp karnındaki çocuğunu kaybeden,

üçüncüsü, gece mesaisinde patronunun tecavüzüne uğrayan tekstil işçisi kadının,

dördüncüsü polisten tekme yiyen kadının,

beşincisi, çaresizlik yüzünden evladını yuvaya bırakmak zorunda kalan kadının,

altıncısı, hamile kaldığı için işine son verilen kadının,

yedincisi sırtında ve dizinin dibinde bebesi ile tarlada çapa sallayan kadının

başına .....

Bu masal hiç bitmez....

MARMARA'DA SEL

Yük Minibüsünden İnmeye Çalışan Yedi Kadın İşçi Boğularak Öldü

İstanbul, Bağcılar'da servis minibüsünden inerken sel sularına kapılan yedi kadın işçi hayatını kaybetti. İşçileri taşıyan servisin yük taşımaya yarayan kapalı kasa minibüs olduğu ortaya çıktı.

İstanbul - BİA Haber Merkezi
09 Eylül 2009, Çarşamba



2011 yılında, sadece Ocak ayında 17 kadın töre ve namus gerekçesiyle öldürülmüş. İnanılır, kabul edilir gibi değil.

Ama biz galiba sadece sel yüzünden, cahil, insanlıktan uzak, cani ruhlu, gözünü para bürümüş insanların akılalmaz ihmali nedeniyle, içine eşya gibi tıkıldıkları, kapıları içerden açılamayan pis bir minibüsün içinde ekmek parası peşinde yedi zavallı kadının feci ölümünü, bu ölümün insanın kanını donduran anlamsızlığını, boşu boşunalığını asla unutmayacağız.

Onlar bulundukları yerden şaşkın ve mahzun izlerken, sıcak odamda masamın başında oturmuş "Dünya Kadınlar günümüz kutlu olsun" demek bile abes geliyor bana...

This entry was posted on 8.03.2011 at Salı, Mart 08, 2011 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

16 yorum

daha özgür daha mutlu olacağımız bir dünya için tüm kadınlarımızın kadınlar gününü kutluyorum ben de, sevgiler..

8 Mart 2011 09:01

Benim içinde öyle. Bu sadece birilerinin reklam mazemesi olmamalı. Böyle günlerde adımlar atılmalı. Kadınlar korunamıyor bu ülkede her türlü makam ve mevkiye şikayetlerini iletsede. Bu nedenle kutlamasınlar çiçek dağıtmasınlar adım atsınlar töre denilen cinayete daha kaç kurban verecek bu ülke!

8 Mart 2011 09:29

Bizimkisi hiç gerçekleşmeyecek bir umut işte, ancak dileyebiliyoruz. Lakin artık eminim ki böyle geldi, böyle de gidecek...

8 Mart 2011 11:43

Seninle aynı sebebten böyle özel günlerde post giremiyorum ( özel günlere kıllanan insan olmam etkisini bir yana bırak ), çok yapay geliyor bana, kombinin sıcaklığını 20 dereceye ayarlayıp masama çayımı kahvemi alıp da hadi kadınlar yürüyün be diye yazmak.

8 Mart 2011 11:44

Nilay Yücenur, teşekkürler..

8 Mart 2011 12:05

Benim umudum yok İlknur' cum. Keşke istemekle, uğraşmakla olsa...

8 Mart 2011 12:06

Aynen öyle Leylak' cım. Hiç bir şeyin değişeceği yok...

8 Mart 2011 12:10

Aslında kutlamak değil de idrak etmek, üzerinde düşünmek, yorum yapmak bloga günah çıkarmak gibi bir şey yaptığımız Sis' cim.
Kutlanacak bir şey yok çünkü.

8 Mart 2011 12:20

Asumancım 2002 de 60 kadın 2010 da 900 kadın bu çeşit nedenlerle ölmüş.Abartmayın deniyor ya başaramıyoruz işte gerçekleri duyunca.
Sevgilerimle.

8 Mart 2011 16:20

Ah Sufi' cim, biz kadınlar böyleyiz işte. Pireyi deve yapmakta üstümüze yoktur :)) 1000 bile değil şunun şurasında. Seneye hedef 2000. Ha gayret eli silah tutan kocalar sevgililer. Silah yoksa ne gam. Yumruklar ne güne duruyor...

8 Mart 2011 17:55

Sizin ve dünya emekçi kadınlarının
"Kadınlar Günü" nü kutlarım.

Post haberleri acıtıcı ve gerçek:((

Dostlukla..

8 Mart 2011 18:14

Aslan Be7,
Çok teşekkürler.
Sevgiyle kalın...

8 Mart 2011 20:43

Bu gün bütün gün bende ayni seyi düsündüm. Kutlanamayan tek özel gün bu gün olsa gerek.
Hatta böyle bir baslik altinda bir post yazmaya basladim sonra icim karardi sildim....
Biz okumaya yazmaya dayanamiyorken bazilari bunlari yasamak zorunda:( yaziklar olsun bu vahseti yasatanlara.

9 Mart 2011 02:22

Sana hak veriyorum Sünter' cim. Benim de keyifle yazdığım bir yazı değildi. Amaç, dikkat çekmek üzüntü belirtmek, üzerinde düşünmek belki de biraz umutlanmaya çalışmak.
Belki birileri okur da yaptığından utanır diye...

9 Mart 2011 03:20

Eğitimlisi de eğitimsizi de canavarlaşıyor.Bir kadını yarattığı canavar ne acı...
Selam ve sevgiler...

10 Mart 2011 19:40

Haklısınız Arzu Hn. Pek bir şeylerin değişip düzeleceği de yok hep birlikte gördüğümüz gibi.
Sevgiyle kalın...

10 Mart 2011 20:09

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin