Baudelaire, Albatros ve insanlar  

Posted by Asuman Yelen in , ,


Albatros


Çok zaman gemiciler durup eğlenmek

için tutar albatrosları, deniz kuşlarını,

tuzlu uçurumlardan kayan gemilerin

ardındaki yol arkadaslarını.



Bir dösemelere bırakılmaya görsün,

mavilikler kralı utangaç, acemi,

açarlar bembeyaz kanatlarını üzgün

yanlarında sürüklenen kürekler gibi.



Öyle utangaç, üsengeç bu kanatlı yolcu!

O alımlı güzel, simdi ne denli çirkin.

Erinç vermez durmadan birinin piposu,

biri öykünür , kanına girer kimsesizin.



Ozan da benzer o bulutlar kralına

oklar, fırtınalarla sarmas dolas olan.

Düsmüs yeryüzüne yuhalar ortasında,

çekecegi var onun dev kanatlarından.


Charles Baudelaire

(Çeviri: A. Rıza Ergüven )







This entry was posted on 16.02.2010 at Salı, Şubat 16, 2010 and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

6 yorum

ne kitapsız ne kedisiz  

Albotros’ lar biraz daha büyük kuşlar yelkovan kuşlarına göre ama ben kuşlar uçabildiklerinden – belki de uçabildikleri için kıskançlığımdan- şiire karşı bir tepkim olduğu halde kuşlarla ilgili yazılanları seviyorum…
Teşekkürler…

GÜN OLUR

Gün olur, alır başımı giderim,
Denizden yeni çıkmış ağların kokusunda.
Şu ada senin, bu ada benim,
Yelkovan kuşlarının peşi sıra.
Dünyalar vardır, düşünemezsiniz;
Çiçekler gürültüyle açar;
Gürültüyle çıkar duman topraktan.
Hele martılar, hele martılar,
Her bir tüylerinde ayrı telaş!...
Gün olur, başıma kadar mavi;
Gün olur başıma kadar güneş;
Gün olur, deli gibi...

ORHAN VELİ KANIK

16 Şubat 2010 04:07

albatrosun en önemli özelliği ne kanadının boyu ne uçuşudur. hiç bir kuşta olmayan şey albatrosta vardır. bu aynı insanlardaki gibi yüzünün önünde bulunan iki gözdür.Kimileri denizlerin efendisi - bulutlar kralı gibi tanımlamalar yakıştırmış olsalar da, ne denizden ne gökten mesul olmayan, özgürlüğün ta kendisidir o!

sevgiler...

16 Şubat 2010 11:50

Şu anda bulunduğum ruh durumumu bir şiirin içinde okumak!!!
Sağolasın arkadaşım...

16 Şubat 2010 13:49

Sevgili ne kitapsız ne kedisiz,

Aslında şair, bu şiirde en özgür kuşun bile insanların arasında ne kadar tutsak ve çaresiz olduğunu anlatıyorsa da, genellikle her fırsatta göğü ve bulutları sevdiğini söyleyerek kuşlar kadar özgür olduğunu da vurgulayıp durmuştur. Kuşlar kadar şairlerin özgürlüğünü de kıskandığınız için mi şiire tepkilisiniz, yoksa bu kadar karmaşık bir şey değil de sadece şiiri mi sevmiyorsunuz merak ettim doğrusu.
Sevgiler...

16 Şubat 2010 21:45

Dalgaları Aşmak,

O gözleri biliyorum. Hatta önce gözleri ön plana çıkaran bir resim koymayı da düşündüm ama sonra kanat= özgürlük yaygın kabulünden yola çıkarak bu resmi kullandım. Şairin maksadına uysun diye.
Getirdiğiniz farklı bakış açısı bende Albatroslarla ilgili daha çok şey öğrenme arzusu uyandırdı.
Çok teşekkür ederim.
Sevgiyle kalın...

16 Şubat 2010 22:10

Canım Nur' cum,

Son okuduğum ve çok hoşuma giden keyifli postundan sonra seni yılgınlığa düşüren ne oldu.
Umarım keyfin şimdi çok daha iyidir.

Bu arada internete bir saat öncesine kadar giremedim. Otomatik ödamelerdeki bir terslik yüzünden iki aylık borç birikmiş.
Akşama kadar çocukları bekledim. Bilseydim hallederdim.
Lütfen kendine iyi bak.
Öptüm canım...

16 Şubat 2010 22:20

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin