Hoşafın Yağı  

Posted by Asuman Yelen in ,



Çok iyi hatırlıyorum. Babam bir sahur sofrasında anlatmıştı.

Yeniçeri ocağının mutfağına bir görevli teftişe gitmiş. Akşam özenle pişirilen yemekler

gıcır gıcır yıkanıp temizlenmiş kap kacaklarla askerlere sunulmuş. Sıra hoşafa gelince

masalarda bir hareketlenme başlamış. Kâsesinden bir kaşık alan kaşığı fırlatmış. Öfke

dalga dalga yayılmış. Hepsi kaşıklarını masaya vurmaya başlamış. Bir yandan da

bağırıyorlarmış. "HOŞAFIN YAAĞI KESİLDÜÜ...HOŞAFIN YAAĞI KEESİLDÜÜÜ..."

Daha önce çorba içtikleri belki yahni yedikleri taslar yıkanmadan hoşaf konulup

getirildiği için hoşafın yüzeyinde biriken artık yağlara alışan civanlar temiz

taslardaki duru hoşafları yavan bulmuşlar. Yağın hoşaflarından esirgendiğini düşünüp

kazan kaldırmışlar.


Benim bünye de her diyet girişimimde olduğu gibi yine isyanlarda.

Gastrointestinal sistemim ayaklanmış vaziyette. Bazan "yağsız yemek istemezüük" diye

bağırıyorlar. Bazan "piilav böörek isterüük" şeklinde slogan atıyorlar. En yaygın olanı da

"elma ayva sizin olsun-helva baklava beru gelsuun" şeklinde.


İşin aslı, benim bünyeye diyet yaramıyor. Doktora gitmediğimden olacak, hassasiyetlerimin

farkında olmadığından, her diyet yapışımda aynı büyük sıkıntıları, ağrıları sancıları

çekiyorum. Ayrıntılara girmek istemiyorum ama metabolizmam allak bullak oluyor.

Beraberinde de sinirlerim altüst vaziyette tabii. Asabiyet, sürekli ağlama isteği,

motivasyon eksikliği. Ben bu durımu blogumda da birkaç kere anlatmışım. Dönüp

bakınca hep altından bir diyet çıkıyor.

Zor günler geçirmekteyim vesselâm...
.

This entry was posted on 20.01.2012 at Cuma, Ocak 20, 2012 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

12 yorum

dünyanin en mesakkatli islerinden biri su diet yapmak :) bir dietisyen ile görüssen, her bünyede kilo aldiran besinler cok degisiklik gösteriyor aslinda, belki de sen ihtiyacin olan ve aslinda mutlaka uzak durman gerekmeyen besinleri cikariyorsun hayatindan? herkese her diet bicimi de uymayabiliyor..ama kendini bu kadar kötü hissttiren bir dieti kesinlikle yapma derim ben..
sevgiler

20 Ocak 2012 08:58

Asumancım, ben her diyete girmede tansiyonum düşer, sinirlerim bozulurdu. Ama diyetisyenim önce beni öturttu karşısına sabah ne yerim aralarda ne yerim öğle ve akşam yemeklerinde ne yerim diye sorup beslenme alışkanlıklarımı öğrendi. Mesela meyva sevmediğim ve kuru meyvalara bayıldığım için meyva yerine kuru meyva, çerezi çok sevdiğim için her gün bademim var. Her gün et tavuk balık yiyorum. Yani anlayacağın biz bu işi uzmansız yapamayanlardanız. Biliyorsun zaten demiştim tahlillerde yspıldığı için ona göre düzenleniyor her şey. Benim diyetisyenim sana çok uzak biliyorum. Ama oralarda yakınlarınıza ki hastanelerin beslenme ve diyetik uzmanlarına gidebilirsin.
Lütfen kendini hırpalayacak şekilde diyete devam etme.
Çok öptüm seni. Eğer uzak demezsen benimkine birlikte gidebiliriz. Pazartesi günü benim randevum var mesela.

Sevgimlr
not.Şu hoşafın yağı kesildi sözünün nereden geldiğini çok merak ederdim.

20 Ocak 2012 09:34

Çok hoştu hoşafın yağı kesildi olayı. Çok keyif aldım:)

Diyet konusunda uzman bir doktor ve diyetisyen ile görüşmek gerek bünyeler o kadar farklı ki. Klasik diyet anlayışından uzaklaşmak gerek Asuman ablacım. Kendine dikkat et lütfen. Sevgiler...

20 Ocak 2012 10:19

Söylediğin herşeye katılıyorum Melange. Ama kızkardeşimle benim son derece cahilane olduğunu bildiğimiz ama birbirimizden habersiz vermiş olduğumuz ve inatla uygulamaya çalıştığımız bir karar var. Doktorlardan özellikle tahlillerden uzak durmak. Önce bunu çözmemiz gerekli:)

20 Ocak 2012 10:23

Lalecim, emin ol belli zamanlarda çeşitli rejimlerle çok kilo verdim ben. Sistemli yürüyüşlerle birlikte.
Montignac rejimiyle Fransız mutfağını
(gratenler, terinler, sufleler) öğrendim ve uyguladım. Yani irade sorunum yok (tu).
Başka deyişle yiyerek mutlu olanlardan değilim. Ama galiba mutsuz olduğumda yiyenlerdenim.
2000 yılından sonra herşey biraz irademden çıktı. Burada kesmezsem bir dokun bin ah işit durumları olacak.
Çok teşekkür ederim ilgin ve önerilerin için. Sevgiler...

20 Ocak 2012 10:43

İlknur' cum, benim sorunum da doktora gidememek. Diğer yorumlarımda açıkladım. Çok sağol,
sen de kendine dikkat et canım.
Balküpünü de öp. Sevgiler...

20 Ocak 2012 10:47

hayatımda diyet diye bişi bilmiyorum. yalnız yemek yemem gerektiğini biliyorum oda bana zor geliyor bir kaç lokmadan sonra ne yapayım. Ama nolur Asuman Ablacım bi diyetisyene görünmen gerçekten onlar işinin ehli. Bazen kilo almak için bende garip şeyler yiyorum sonra da tansiyonum şaşıyor.

20 Ocak 2012 12:05

Sen azınlıktaki şanslı kullardansın Şeniz' cim. Yemesi gerekenlerden:)
Ne mutlu sana.İçim kıskançlıkla dolup taştı:))

20 Ocak 2012 12:18

Seni bu kadar rahatsız ediyorsa bu diyet, mutlaka bir nedeni vardır devam etme lütfen. Her ne kadar doktora gitmeyi sevmesen de bir diyetisyene danışman gerektiğini düşünüyorum ben de.

Sevgiler

21 Ocak 2012 21:16

Zamanlamam yanlışmış Çınar, gerçekten. Galiba askıya alacağım biraz.
İyi pazarlar canım...

22 Ocak 2012 12:05

Hoşaf hikayesinin aynısını bende babamdan dinlemiştim:)
Canım, iki gözüm, güzel arkadaşım at kafandan şu diet meselesini. Ne istiyorsan ye, evet canım kötü arkadaş belleme beni, her an ne istiyorsan ye ammma sadece iki veya üç çatal. İşe yarar inanıyorum.

23 Ocak 2012 01:08

Canım arkadaşım,
senin torunlar yarı yıla girip sen buralara gelene kadar benim diyete başlamam ve bitirmem bir oldu:)
Bu da böyle yaşamımın en kısa diteti olarak tarihe geçecek:D
60 (yaş)çok hoşuma gitmedi benim :(

23 Ocak 2012 02:00

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin