İki bilge ve insan  

Posted by Asuman Yelen in , ,



Buluşma yerime giden yola tek başıma çıktım.


Fakat bu sessiz karanlıkta beni izleyen kimdir?


Onun varlığından kurtulmak için kenara çekilir, fakat ondan kurtulamam.

O kurumlu yürüyüşüyle yer
deki tozları kaldırır, ve söylediğim her kelimeye yüksek sesini katar.


O benim öz küçük benliğimdir, sahibim.

O utanmak, arlanmak bilmez, fakat ben onunla birlikte senin kapına gelmekten utanırım.


Sır Rabındranath TAGORE Gitanjali' den
Çeviren: İbrahim HOYİ






..... Bütün insanlarda aynı ruh vardır, ama hepsinde aynı yağ bulunmaktadır.
Dünyada çeşitli diller, çeşitli lugatler var, fakat hepsinin de anlamı birdir.
Çeşitli kaplara konan sular, kaplar birleşirler, bir su halinde akarlar. ....

Mevlana Celaleddin Rumi

This entry was posted on 21.08.2010 at Cumartesi, Ağustos 21, 2010 and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

8 yorum

İkisi de çok hoş...Teşekkür ederim Asuman Abla..

21 Ağustos 2010 02:17

Ben teşekkür ederim Şeniz' cim.
Beğendiğine sevindim.

21 Ağustos 2010 02:23

Gerçekte Asuman'cım,
ikiside birbirinden güzel ve anlamlı. Bende teşekkür ederim.
İyi sahurla ve iyi sabahlar arkadaşım.

21 Ağustos 2010 03:33

Nur' cum, sağol.
Sana da iyi sahurlar.
Sevgiler...

21 Ağustos 2010 03:50

Aaaa çok yakında bir Tagore hayranı olabilirim:) en kısa zamanda okumaliyim tavsiyeni bekliyorum Asuman abla...

Bu iki güzel paylaşım için teşekkürler...

Sevgiler..,,

21 Ağustos 2010 05:19

Tagore bir deryadır İlknur' cum. Bende hemen tüm eserleri mevcut ama hepsi uzun aramalar sonucu sahaflardan bulundu. Şimdi İnternet kanalıyla örneğin "gitti gidiyor com" kanalıyla bulabilirsin.
Senin gibi kendisini çocuğuna adamış bir anne için "Büyüyen Ay" çok ideal.
Biri beni sustursun...
Sevgiler...

21 Ağustos 2010 11:19

Utanan dünyasal yanımızı bir tarafa bırakabilip, ondan soyunsak o güzel öz bizi sevgiliye götürecek eminim.

24 Ağustos 2010 18:31

Sevgili Sufi,
Bir bunu başarabilsek...
Altı- yedi yüzyıl arayla farklı iki değerli bilge ve çeşitli YY.lardan yüzlercesi aynı şeyi söylüyor.
Biz yine de bildiğimizi okuyoruz.
Kızgınlıklarımızı, kırgınlıklarımızı atamıyoruz kalplerimizden.

24 Ağustos 2010 18:38

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin