Kuzucuk  

Posted by Asuman Yelen




Can, 3-4 yaşlarındaydı.

İş dönüşü, içinden uykular akan gözlerimi baş parmağı ve badem parmağı ile zorla

açıp "halaa  konuuuş, hadii anlaaat " diye yalvardığı , onun Dempsey  benim Makepeace

olup ya da, onun doktor veya ambulans şoförü benim ağır yaralı olup koşturduğumuz

 o hoş oyunlar zamanında idik.

Annemin çocukluğundan kalma bu şarkıyı  söylememi sık sık isterdi.

Mimiklerle ve çocuksu bir sesle başlardım ben de. Keyifle izlerdi her hareketimi.

Son iki dizesine kadar.

Acımasızca (nedense) abartılı acıklı bir tavırla ve uzatarak okuduğum o iki

dizede göz yaşları pıtır pıtır dökülmeye başlardı.

Allah beni affetsin :(


 
Bir kuzu aldım ben bu yaz hah hah hah hah haaa.
 
Tüyleri gayet bembeyaz hah hah hah hah ha.
 
Gözleri kara kara hah hah hah hah haaa.
 
Maskara mı maskara hah hah hah hah ha.
 
 
 
Dedim gel kuzucuğum hah hah hah hah haaa
 
Benim minik çocuğum hah hah hah hah ha.
 
Gönlündeki derdi at hah hah hah hah haaa.
 
Senin annen tabiat hah hah hah hah ha.
 
 
 
Şimdi hakkındır oyun hah hah hah hah haaa.
 
Yarın olunca koyun hah hah hah hah ha.
 
Gööötüüürüp kaabaa saabaa ha ha ha ha haaa
 
Saaatarlar bir kaaasaabaa hah ha ha ha ha..





This entry was posted on 29.09.2014 at Pazartesi, Eylül 29, 2014 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

16 yorum

Son iki satır gerçekten korkunçmuş. Hele bir çocuk için.
Ama birlikteliklerinizden güzel anılar birikmiş.
Sevgiler :)

29 Eylül 2014 17:14

Ah kıyamam. Ben de kurban eti sevmeme bu yüzden. O mink kuzular koyun oluyor ya daysanamıyorum ... Çocukken de şimdi de :)

29 Eylül 2014 18:13

Son iki satır hakikaten korkunç, aynı zamanda günümüzün korkunç bir gerçeği, keşke ona bu şiiri okumasaydın başka bir şiir okusaydın..ama olmuş bitmiş yapacak bir şey yok :(

29 Eylül 2014 18:54

Yaa aslında son derece neşeli bir şarkıdır. Hızlı tempolu keyifli bir çocuk şarkısı. Yaşasaydı 95 yaşında olacak olan annemin bize söylediği bir çocuk şarkısı. döneminin gerçekçiliği ve doğallığıyla yazılmış. Hiçbirimiz de ağlamadık.
Hep benim yüzümden ağladı o çocuk.

29 Eylül 2014 19:56

Bizim ailede de kurban hikayesi hiç yoktur ama hiç birimiz vejeteryan da değiliz Özlem' ciğim. Keşke hayvanlar çocukların gözü önünde kesilmese.

29 Eylül 2014 20:00

Aaa şiir mi demişim. Hemen düzelteyim. Yukarıda da izah ettiğim gibi ben abartmasaymışım iyi olacakmış Müjde' çiğim :)

29 Eylül 2014 20:04

son iki satıra kadar herşey ne güzelmiş oysa:)))
olmuş artık yapacak birşey yok asuman'cım.
eskileri hatırlayıp, bir gülüp, bir hüzünlenmek ne güzel değil mi?? ahh hatıralar, hatıralar, hatıralar...
sevgilerimi bıraktım, kaçıyorum:))

30 Eylül 2014 10:24

İnsan sevdiklerini de bilerek üzüyor bazen Asortik' cim, ama o da çok ısrarla isterdi kuzu şarkısını.
Anılar güzeldir. Keşke en kötüsü bu olsa demek geldi içimden.

Benden de sana kucak dolusu sevgiler...

30 Eylül 2014 10:54

Çocukluk anıları hiç unutulmuyor Asuman abla'cım..Duygusal insanlar hep daha fazla anımsarmış çocukluk / gençlik anılarını. Ne zaman çocukluk anılarımı dile getirsem, en yakınımdan böyle bir söylem alıyorum. Ama sevinçli ama hüzünlü olsun, ben anılarımızı yine de çok seviyorum Asuman ablacım.. Hele ki siz çok güzel kaleme alıyorsunuz o anıları. Okurken yaşar gibi oluyoruz. Her geçen gün giderek yabancılaştığımız o naif ve bir o kadar da doğal duyguları özlemle anıyor, arıyorken.. rüyalar ve anılarımız can yeleği gibi sarıyor bizi.

Bu güzel anı yazısı için teşekkür ederim Asuman abla'cım.. Gözümde canlandı bir an şarkıyı söyleyen şirine :)bir de üstteki sevimli kuzucuk...keşke bayram sabahı o kesim işlemi çocukların önünde yapılmasaymış bir de!..o anki duygular da unutulmuyor hiç..

En içten sevgilerimi gönderiyorum size Asuman abla'cım.. İyi haftalar dilerim.

1 Ekim 2014 20:50

Sevgili Esin,
Her şeyden önce söylemem gerekir ki, ben seni (hiç istemeden de olsa)bu kadar ihmal etmişken, senin hiç hesap gözetmeden gelip içtenlikle bu güzel, mutlu eden cümleleri art arda sıralaman ve bunu hep yapıyor olman senin mükemmel kişiliğinin, "insan" yanının bir göstergesi. Sana bunun için teşekkür ederim.
İyi ki varsın...

Evet o minik kuzular büyüyor. Kesiliyor ve bizler de afiyetle yiyoruz. Doğanın kanunu diyoruz.
Ama o hayvanları büyütüp besleyip çocuklarımızın önünde kesmek...
Kabul edilecek şey değil.
Evimin balkonundan karşı otlaktaki
koyun sürüsünü izlerken bu şarkı ve bu anı geldi aklıma.
Can şimdi 30 yaşında ve bilmem hatırlar mı. Çok küçüktü o zaman.

Akçay' dan kucak dolusu sevgiler...

2 Ekim 2014 01:29

Uzun zaman olmuş buraya gelmeyeli ,ne güzel anılar dilenmiş yazıya dökülmüş can dostum...Selam ve sevgiler ,herşeye rağmen iyi bayramlar diliyorum.Bayramlar bizim kültürümüz ;biz gibi düşünen dostlarla kurban bayramını sevmesek de...

2 Ekim 2014 21:03

Arzu' cum emin ol ben de çok uzun aralıklarla uğradım bu yıl.
Sonbahar sanırım benim geçmişe en fazla özlem duyduğum mevsim. Hele bir de yağmur tıpırdamaya başlayınca..
Bayramlara değer veriyorum ama bayram gelince mutsuz oluyorum.
Özel nedenlerle.
Ben de sana sağlıklı huzurlu bir bayram diliyor, sevgiyle öpüyorum.

3 Ekim 2014 01:33

Merhaba sevgili Asuman hanim. Nasilsiniz?
Biz Istanbul icin gun saymaya basladik. Siz ne durumdasiniz?
Istanbulá donme tarihiniz belli oldu mu? Gorusebilecek miyiz acaba?
sevgilerr...

3 Ekim 2014 19:10

Güngör' cüm, Merhaba. Ben de gün sayıyorum emin ol. Bayram ertesi ben de kesinlikle dönmüş olacağım.
Her ikimiz için de çok önemli bir şey çıkmazsa görüşeceğiz inşallah..

Sevgiler canım...

3 Ekim 2014 20:30

Bu Kuzucuk postunun altına Kurban Bayramı kutlaması nasıl olur bilemedim ama
Bayramınızı kutlar sevdiklerinizle birlikte daha nice bayramlar dilerim.

4 Ekim 2014 16:28

Arkadaşım bayram bayramdır. Ayrıca, bu postu da asla protesto olsun diye yazmadım. Arsadaki koyunları görünce aklıma geldi.
Açıkçası et yiyen biri olarak, mezbahalarda kesilen binlerce hayvanı yok sayıp bayramdaki kurbana takılmayı da pek mantıklı bulmuyorum doğrusu. Ben kesmedim kesmem. Hepsi bu.
Bir kez de buradan, hem bayramını hem de doğum gününü kutluyor, eşin, kızın ve oğlunla güzellikler diliyorum :)
Sevgiler...

4 Ekim 2014 16:54

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin