13 yıl olmuş  

Posted by Asuman Yelen in ,


Hüsranla gönül hep inler
Gece gündüz ah eder

Bir serab oldu şimdi hayalin
Canım sen, neşem sen, bir lahza görsem.

Neden solar çiçekler, onlar da hasret mi çeker
Bilinmez ne söyler, sevdiğini mi özler, gözler

Bir serab oldu şimdi hayalin
Canım sen, neşem sen, bir lahza görsem.


Kız kardeşimle kahvemizi içip laflarken, Zeki müren' in o ağırbaşlı, sakin, duygulu edasıyla odayı sarıveren sıcacık sesi kelimelerimizi adeta dudaklarımızda dondurdu. Neveserin çok sevdiğimiz bu şarkısını uzun zamandır ondan duymamıştık, o yüzden mi, yoksa o güzel sese kayıtsız kalamadığımızdan mı, sözü sohbeti bırakıp dinledik, eşlik ettik, sonra sunucudan (TRT Müzik) öğrendik ki tam 13 yıl geçmiş, sanatın o talihsiz gününün üzerinden.

Hiç unutmuyorum. O ağırbaşlı haliyle, bilge tavrıyla güzel Türkçesiyle sohbetini tamamlayıp ödülünü aldıktan sonra, aniden, sessizce, şikayetsizce bir çınar gibi devrilip gidişinin hikayesini.

Türkiye' ye gelmiş geçmiş en güzel ses, Türk Sanat Müziğinin en usta sanatçısı, o tertemiz Türkçesiyle, makamları bozmadan, usulüyle adabıyla, hakkını ve duygusunu vererek şarkı söyleyebilen yeri asla doldurulamayacak sanatçı. En önemlisi de benim güzel çocukluğumun, en güzel yıllarımın, en mutlu anılarımın fon müziklerinin en kadife sesli, baş kahramanı.

Tüm giden sevdiklerimizle birlikte nurlar içinde yat. Mekanın Cennet olsun.


This entry was posted on 24.09.2010 at Cuma, Eylül 24, 2010 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

12 yorum

Hiçbirimiz sanat güneşimizi 14 yıl sonra anmayı düşünememişken hatırlatmış oldun Asuman'cım teşekkür ederiz.Onun yerini dolduracak şarkı sözleri ve sesiyle yerine geçecek başka bir sanatçı henüz gelmedi diyorum.Ben hepsi birbirinden güzel şarkı sözlerinden birini yazıyorum sevgilerimle.
"Dediler zamanla hep azalırmış sevgiler
Olsun bana seninle geçen yıllarım yeter
Nasıl olsa herşeyin zamanla sonu yok mu
Ömür dediğimiz şey küsecek kadar çok mu
Dediler ki gün gelir unuturmuş gidenler
Olsun bana aşk dolu geçen yıllarım yeter
Nasıl olsa herşeyin zamanla sonu yok mu
Ömür dediğimiz şey küsecek kadar çok mu ?"

24 Eylül 2010 17:41

Ah kendisi gitsede ebediyete o güzel sesinin kulaklarımızdan hala gitmeyişi. Gerçekten büyük sanaatkar.Mekanı cennet olsun inşallah..

24 Eylül 2010 18:01

Sufi,çok teşekkürler yorumun için.
Ben de tesadüfi olarak duydum ve bak aklımda da 13 yıl olarak kalmış.
Ona bile ne çabuk geçti demiştim oysa ki. Seçtiğin şarkıyı da çok severim. Bilge özgen' in bu anlamlı sözlerini çok fazla duyarak okuduğu halde hassas yüreğini kırıp geçen birkaç kişiyi de affedemeden göçtü gitti. Nasıl kırdılarsa. Bir kez daha nur içinde yatsın diyorum
Sevgiyle kal...

24 Eylül 2010 18:25

Haklısın Şeniz' cim,
O bu dünyada baki kalan en hoş seslerden biri.

24 Eylül 2010 18:27

Sesinden dinlemeyi en çok sevdiğim bir şarkı Kahır mektubu, bana çok anlamlı gelen eşsiz sözleriyle aşağıda.

Kahir Mektubu
Ne zaman iki satir yazmaya kalksam
Hep sana, hep seni hep bizi yaziyorum
Ne zaman bir kadeh alsam elime
Hep sana, hep seni, hep bizi iciyorum
Her gece kederdeyim, durmadan iciyorum
Sevda ektim kalbime, yalnizlik biciyorum.
Elveda deyip bir gün viran edip gönlümü
Ayrilip gidisinin bu gece yildönümü
Bugün de sensiz ictim, bu aksam sensiz hictim.
Bu gece her damlayi, iki kadehe bictim
Ayrilik öyle zor ki; kimsesiz kalan bilir
Gözyasi ne demektir; her gün aglayan bilir
Her gece kederdeyim, durmadan iciyorum
Sevda ektim kalbime, yalnizlik biciyorum
Yoklugunla bas basa, kendimden geciyorum
serefe deyip simdi, bin kahir iciyorum
Birazdan gözlerimden gecersin ilik ilik
Nice yillar sevgilim, mutlu olsun ayrilik
Sevincim kederim sen,
Gözüm sen ellerim sen
Benim ne sucum var ki
Sen benim kaderimsen
Karistirmis kaderim su gönlümün harcini
Yas döküp ödüyorum, ben bahtimin borcunu
Dertliyim efkarliyim gönlüm yine tasada
Unutmak istiyorum kendimi bu masada
Her sey yalniz senin icin üzme kendini
Belki bugün belki yarin
Anlayacaksin, cok sevdigimi
Aglayacaksin
Ayrilik mi cikti falda
Sen bir yanda ben bir yanda
Böyle bir ask bu zamanda
Belki bu gün belki yarin
Anlayacaksin cok sevdigimi
Anlayacaksin
Rüzgar gibi gecti yillar
Tutunacak dal kalmadi
Biran mutlu olmak icin
cekilmedik dert kalmadi

Ahmet Selcuk İlkan tarafından yazılmış .

24 Eylül 2010 19:01

O şarkı zamanında beni de çok fazla etkilemişti Sis, hatta ne zaman o ve birkaç şarkı bir de Müşfik Kenter' den Orhan Veli şiiri duysam, aynı berbat yalnızlık duygusuna kapılırım.

24 Eylül 2010 19:44

Daha sözlerini okurken onun sesinden, taş plaktan kulağıma geldi şarkı sanki, öyle çok severim ki.
Bence dünyada en mutlu ölen kişi o olmuştur, ruhu şad olsun...

24 Eylül 2010 20:16

Ne güzel şarkı değil mi Leylak' çım.
Evet, çok haklısın. Milyonlarla buluştu, ödülünü aldı sessizce, çabucak göçtü gitti. Sevilirken, takdir görürken...

24 Eylül 2010 21:39

O kadar olmuş mu? Daha dün gibi hatırlıyorum ölümünü. Yıllar geçiyor ama şarkılarındaki sesi taptaze.

Her gün dinliyorum desem yeri. Bir o bir de Barış Manço.

Çok özledik değil mi?

Sevgiler

25 Eylül 2010 21:02

Zaman dediğin nedir ki Newbahar' cım.
Ben de şaşkınım. Zeki müren ölümsüz sanatçılardan ve sürekli dinlediğimiz için yokluğu o anlamda farkedilmiyor o yüzden belki geçen yıllara şaşkınlığımız.
Keşke o renkli ve dolu dolu kişiliğiyle madden de var olsaydı aramızda...

25 Eylül 2010 22:16

Bencede Türkiyenin gelmiş geçmiş en büyük sesidir ve onun gibi anlaşılır şarkı söylemek çok önemlidir.
Yeri doldurulmayacak sesin ruhu şadolsun...

26 Eylül 2010 01:40

Türk Sanat müziğini seven herkesin ortak düşüncesi bu sanırım Nur' cum.
Öyle bir boşluk kolay kolay doldurulamaz.

26 Eylül 2010 02:32

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin