Onlardan Biri  

Posted by Asuman Yelen





 Clipart



Kulak verip  dinledim.

Tanımadığım birinin telefon konuşmasından bahsediyorum.

Kınamayın 70 milyon, başka şansım yoktu. Tam arkamda oturuyordu ve

sesi öyle yüksek çıkıyordu ki...

Davudi sesli adamın biriydi. Normal şartlarda 'gür sesli bir beyefendiydi '

derdim ama bir beyefendi değildi. Adamın biriydi sadece. Zavallı adamın

biriydi hatta.

Önce tek tük kelimeler işittim.  Henüz geçirmiş olduğu doğum gününden

bahsetti uzun uzun. Hediyeler ve markaları anlatan sözcükler havada uçuştu.

Sonra bir iki talimat verdi. İşyerinden biriydi sanırım konuştuğu ve bir hanımdı.

Sonrasını onun mübarek ağzından dinliyelim.

" Ben de yokum, gündüz oradan ayrılırsan ve bir terslik olursa toparlayamayız

ortalığı aman...Gece git."

Telefondaki muhtemelen gece çıkmaya çekindiğini belirtti.

"Çık çık. Sana kimse bir şey yapmaz" Kıkırdadı. "Hem şişmansın hem yaşlısın."

Kadın belli ki itiraz etti. Adam ısrarlı.

"Etraf çıtırlarla dolu. Sen kaç kiloydun? "130 kiloyla giderin olmaz..." Ne demekse...

Sonrası tam bir felaket.

"Hoş hiç de belli olmaz. Heriflerde mide yok. Olaylar zamanı, gezide iki yaşlı kadın

kaldırıma oturmuş ağlaşıyorlardı. Teyzem ne oldu dedim, iki polisi işaret ettiler."

Tacize uğramışlar..." Kahkahaları atarak devam etti." İşe bakın. Kadınlar dökülüyor.

Dayanamadım polislerin yanına gittim.   'Abi bu kadar mı düştünüz, taciz edecek

kadın mı yok yazık size' dedim. Neyse şaka tabii hepsi şaka. Hadi canım kapatmam

 gerekiyor..." Bir daha da çıtı çıkmadı.

Dönüp nasıl baktıysam...

Bir kere taciz yalnız uçkurla ilgili bir kavram değildir odun herif. Senin yüksek

sesle yaptığın bu palavra konuşmadır taciz. Palavra diyorum çünkü senin bu kalas

varlığın değil gezinin içinde olmak , kıyısından bile geçemez. Yok kadınlara sormuş

muş, yok polislere gitmiş miş. Hadi canım.

Peki kimsin sen. Bu yaşa gelene kadar (en az kırk) seni "insan" yapacak hiç bir

şey girmedi mi hayatına ya da bir kimse. Hiç bir şey okumadın, hiç kimseyi

sevmedin, hiç bir hayvanı okşamadın mı. Ya da sevip de kaybettiğin biri olmadı mı.

Yazık sana. İlkesiz, idealsiz, inceliksiz, sevgisizsin ve tüm bunların farkında bile

olmadan ölüp gideceksin belki.

Ve bu alemde sen ve senin gibilerden o kadar çok var ki...










This entry was posted on 18.04.2014 at Cuma, Nisan 18, 2014 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

18 yorum

Ve ne acıdır ki onlardan gerçekten çok var. Zaten geldiğimiz durum başka nasıl açıklanabilir ki?
Sevgiler Asuman Hanım ...

18 Nisan 2014 19:41

Güzel arkadaşım,
bizim kitap olayı hayatımıza girdiğinden beri facebookta siyasi sitelere falan giremedim de Aaaa bir de baktım ki içim şişmiyor. Zaten anlamıştım ki sinir benim içimi şişiriyor.
Ama şimdi okudum ve inan içim şişti ses tellerime yine pıt oturdu.
Odun herif değil, herif bile değil çünkü herif insan olana yakıştırılan bir sözcüktür. Ne denir bilemedim ama söylenecek laf bile bulamıyorum :(((((((

18 Nisan 2014 19:58

Keşke elimizde imkan olsa da bu ve benzerlerini hiç geri dönemeyecekleri ıssız bir adaya sürsek orada sallasalar palavralarını ve kendi gibi odunlarla otursalar diyeceğim ama ormanlara yazık olacak :(

18 Nisan 2014 21:07


Böylelerine odun bile denmez, nihayetinde odunun işe yaradığı öyle çok yer var ki... Hayvan desem de olmaz, hayvan benzetmelerinden de hiç hoşlanmam. Zira hayvanlar alemini küçümsemek ne haddimize, böylelerinin yanında. Bence bu "herif" yalnızca bir hiç ...

Sevgiler canım

18 Nisan 2014 23:54

Bence en kötüsü bu Özlen' cim. Gayesiz, inançsız, amaçsız, boş...
Ye, iç, yat-kalk tarzı yaşam.

19 Nisan 2014 00:01

Bir de beni düşün Nur' cum. Dün Kadıköy-Kartal arasında tam arkamda dakikalarca konuşup günümü zehir etti. Önce "ya sabır" dedim ama iş geziye gelince ayağa kalkıp dönüp nasıl baktıysam anında kapadı telefonu.

19 Nisan 2014 00:08

Keşke Leylak' cım. O tiplere ancak kendi gibiler tahammül edebilir.

19 Nisan 2014 00:11

Nevi şahsına münhasır kişilik(ler) için yüklediğiniz Clipart resmi ve benzerleri çok uygun. Kırk yılı aşkın süredir yakından takip ettiğim sosyo psikolojik toplumsal yozlaşma hiç bir dönem bu kadar artmamıştı.
Hepimize sabırlar dilerim.

19 Nisan 2014 00:11

Çınar' cım, asla abartmadan, tek kelime ilave etmedem yazdım duyduklarımı. Evet, hangi varlıkla nitelesek, o varlığa hakaret olacak sanki. O kadar yararsız bir varlık.
Güzel bir hafta sonu diliyorum...

19 Nisan 2014 00:24

O resmi bulup oraya koyduğum için ben de çok memnunum Mehmet Bey. Bu sanki biraz beni rahatlattı :)))
Bu insanlarla bir arada yaşarken gerçekten sabra ihtiyacımız var.

19 Nisan 2014 00:30

Bir tanıdığım bize karşı çok iyi, kibar v.s davranıyordu. Bir gün telefonda çalışanıyla konuşurken duyduklarıma inanamadım. Kızı resmen aşağılıyor, küfürlü konuşuyordu. Ben neden böyle yaptığını sorduğumda isterse işten çıkar dedi. Kendinin de 5 kızı vardı ve kızlarına tapıyordu. Ama kızlar psikiyatriden beri gelemiyorlardı. Başkalarına kötü davranışı kendi kızlarının bilinç altında yara açıyordu. Kendi aşağılık duygularını böyle tatmin ediyor bu tipler. Çok üzücü etrafındaki kişileri ne kadar yaraladıklarının farkında değiller.

19 Nisan 2014 12:05

Bu tipler memnun, mutlu yaşayıp giderken,hiç bir şeyin farkında olmadıkları için,etraflarına nasıl zarar verdiklerini de bilmezler arkadaşım. Nezaketleri gibi sevgileri de yüzeyseldir.
Gençler için böyle bir ebeveyne sahip olmak ne çaresiz bir durumdur kimbilir :(

19 Nisan 2014 12:28

bu tipleri hayvan ve diğer odun gibi nesnelerle özdeşleştirmek diğerlerine hakaret olur.bunların kategorisi henüz keşfedilemedi asuman abla.
saygıyla.

20 Nisan 2014 01:11

Evet Tolga' cım. Bunlar için her sıfat hafif kalacak. Kategorileri yok ama korkarım sayıları çok :(

Sevgiler...

20 Nisan 2014 15:15

çok çok kötü bir konuşma ne kadar kaba zaten yüksek sesle herkesi rahatsız edecek şekilde konuşmak da başlıbaşına sorun
malesef bu tür insanlarla pek sık karşılaşıyoruz
sabır diliyorum hepimize
sevgiler

22 Nisan 2014 15:59

Umarım çok sık karşılaşmam bu tiplerle Maviannem. Zaten yeterince sıkılıyoruz kişisel, toplumsal sorunlar yüzünden, fazlasına gerek yok. Allah ıslah etsin diyelim.:)
Güzellikler diliyorum...

22 Nisan 2014 17:19

Adam odundan bozma o tamam. Ama bir de şu gerçek var.
Karşıda konuşan kadının eli ağzı armut mu topluyor da adam bu cüreti buluyor? yani arada ast-üst ilişkisi olsa bile bir adam bana bu tarz cümleyi 1 defa kurabilir.2ciye yeltendiğinde eğer dövmemişsem hâlâ ,gerekli işlemi ( artık işyeriyse moobing şikayeti,yok kamusal alansa adli şikayet vs) yapmaya gidiyorumdur.

Bırakın ettiği taciz içeren cümleleri işyeri ortamında kimse bir kadınla bu kadar laubali muhabbete girmeye cesaret bile edememeli bence. ve kimse ( feminist ablalarım özellikle) kusura bakmasın ama bu ayarı kadın verir.

ben bu tarz ile muhatap kaldığım zamanlarda direkt kaba kuvvete başvurduğum için kendimi örnek göstermiyorum,ama aynı tarz yaklaşımlarda sadece bir bakışı kaş kaldırmasıyla cümleyi kuranı g*t deliğine sokan insanlar tanıyorum.

24 Nisan 2014 03:49

Sis' cim, sadece bir telefon görüşmesiydi. Anladığım, şimdi çok yaygın olan o her şeyin rahatça konuşulabildiği kanki ilişkisiydi aralarındaki. Hani kızmaca gücenmece olmayan...Kadının şartlarını bilemem. İş aslanın ağzındayken ve çocuklar aç beklerken çekip gitmek o kadar kolay olmayabilir.Varsayım tabii.

24 Nisan 2014 10:35

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin