Baba Fotoğrafı  

Posted by Asuman Yelen



1962 yılııydı. Adıyaman' dan Mersine ikinci tayin nedeniyle gelmiş, evimize

henüz yerleşmiştik. 1956 yılında ilk kez 1 yıl kaldığımız bu şehirde çok

sevdiğin bir askerlik arkadaşınla yeniden bir araya gelmiştin ve o yıl eşler

ve çocuklar da kaynaşmış, çok keyifli zamanlar geçirmiştik. Onlar Mersin' liydi

ve hep orada yaşamışlardı. Sonra araya başka şehirler girdi. O şehirlerden birinde

sen arkadaşını kaybettiğini öğrendin ve çok üzüldün.

O gün ilk defa onlara gidecektik. Bahçesinde oynadığımız, gülüp eğlendiğimiz eve.

Sen çocuklarını yanına topladın ve "bu akşam İnci-Minelere gideceğiz, aman yavrum

dikkatli olalım, benimle biraz mesafeli olun, onlar babalarını  kaybettiler biraz özen

gösterelim, kırılıp incinmesinler" dedin.

O gece orada, o evin salonunda, bir tanesi de bizim aile albümümüzde olan, büyütülüp,

çerçeveletilip duvara asılmış fotoğraftaki güleç yüzlü adamla göz göze gelmekten

korkarak, bir babayı kaybetmenin, nasıl inanılmaz, nasıl korkunç bir şey olduğunu

düşündüm. Düşündüm ki bu benim başıma asla gelmez. Böyle şey olmaz.

Babamın elinin sıcaklığını elimde hissetmeden, onun tatlı sesini duymadan, alnının

kokusunu burnumda hissetmeden asla yaşayamam. Duvardaki fotoğrafı babamın

yerini tutar mı...Ben o resme bakabilir miyim.

Üzerinden iki yıl geçmeden seni kaybettik.

Tam 50 yıldır, ne elinin sıcaklığını, ne tatlı sesini, ne de kokunu unuttum.

Hala yaşıyorum. Sensiz yaşadığım yılların sayısı, senin bu dünyada yaşadığın yıl sayısını

solladı  geçti. Evet ve ben yaşamaya devam ediyoruım.

Tam yarım asırdır albümden alınıp büyütülüp, çerçeveletilmiş resmin duvarda.

Ve ben ona bakabiliyorum.

Nurlar içinde yat babacığım...


This entry was posted on 28.04.2014 at Pazartesi, Nisan 28, 2014 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

10 yorum

Asu'cuğum olamaz böyle bir şey! ! :(((( okurken o kadar üzüldüm ki, bu kadar düşünceli bir insan, o çocuklar üzülmesin diye sizleri uyaracak kadar düşünceli bir insan...:(((Asu'cuğum mekanı cennet olsun böyle iyi bir insan zaten cennettedir gerçi...sabırlar diliyorum ..:(

sevgiler

28 Nisan 2014 17:40

Asumancım en son sesler unutulurmuş biliyor musun? Çok şükür ki sesleri hala kulağımızda...

Nurlar içinde yatsın,huzur içinde uyusun babacığın...

28 Nisan 2014 18:19

Huzurla uyusun babacığın. Bu dünyadan erken ayrılmış ama onu çok seven çok güzel bir kız çocuk bırakmış geride.

28 Nisan 2014 19:09

Nurlar içinde yatsın babanız. Bu kadar iyi bir insanı kaymetmek çok zordur eminim. Söyleyecek sözler yavan kalır.

28 Nisan 2014 21:14


Ne kadar düşünceli hassas bir insanmış. Nurlarda uyusun babacığın ve tüm göçüp gidenlerimiz.
Sevgiler

28 Nisan 2014 21:22

Canım arkadaşım,
bu aralar zaten çok duygu bombardımanı yaşıyorum, dayanamadım ağladım ve bunu yazarken hala anlıyorum. Unutmak yok sadece alışmak var. Alışmak neye? yokluklarına değil de bir daha gelmeyeceklerine alışıyorsun. Oysa hep yanımızdalar,içimizde bir yerlerdeler. Sıcaklığını duymasan bile hissedebiliyorsun, sesi kulaklarından gidebiliyormu ki.
:( gitmiyor arkadaşım gitmiyor.
Allah rahmet etsin nur içinde yatsın huzurla uyusun babacığın ve tüm gidenlerimiz.

29 Nisan 2014 00:24

Offf yaaa,, ne zarif bir adammış babanız Mekanı cennet olsun. anladım ki baba acısı üzerinden uzun uzun yıllar geçse de unutulmuyor ...
Sevgiler Asuman Hanım ...

29 Nisan 2014 16:52

Sevgili dostlarım
Müjde
Lale
Mihriban
Sevgi
Nurten
Nur
ve
Özlem

Hepinize çok teşekkür ediyor, yaşayan anne-babalarına sağlıklı ömür, ölenlere rahmet diliyorum.

29 Nisan 2014 17:20
Adsız  

Merhaba, blogunuzu tesadüfen gördüm. Yazı başlığı dikkatimi çekti ve Okumaya başlayınca ilk cümledeki Mersin kelimesi ilgimi arttırdı. Çünkü Ben Mersinliyim, Mersinde yaşıyorum ve babamı 3 ay önce kaybettim.Ama resmine bakamıyorum bile, bakarken yanaklarım ıslanıyor.Yazınızda kendimden birşeyler buldum ve okuyup bitirdiğimde yine yanaklarım ıslaktı. Allahım bütün kaybettiklerimizi rahmetiyle kucaklasın...

30 Nisan 2014 15:52

Sevgili Adsız,

Başınız sağolsun. Sabır diliyor, zamanın gözyaşlarınızı az da olsa dindireceğine ve uzun yıllar sonra babanızı tatlı tatlı anacağınıza dair inancımı yinelemek istiyorum.

Sevgiyle kalın...

30 Nisan 2014 16:48

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin