Anneanne olmak.  

Posted by Asuman Yelen in , , ,

Artık fahri anneanneyim.

45 yıllık çok özel arkadaşım can dostum Semuş' um anneanne oldu. Tabii ben de. Yoksa kıskançlıktan çatlardım. Şaka bir yana dostlarımın içinde torun sahibi olan yoktu şimdiye kadar.
Bana ilk torunumu en eski dostum verdi. Bu çok hoş bir rastlantı.

Semuş' umu çok özel kılan, 1964 Eylül' ünde bahtsız, yalnız, acılı, öfkeli ve şaşkın taşralı bir genç kıza uzattığı ve sonrasında hiç geri çekmediği eli ve sunduğu içten dostluğu olmuştur diyebilirim içtenlikle ve tereddütsüz olarak.

Fatih Kız Lisesine ilk başladığım günlerde yanıma gelip bana sıkıntılarımı, üzüntülerimi yavaş yavaş unutturan son derece sevecen, yardımsever, güvenilir, naif, alçak gönüllü, güzel yüzlü, güzel yürekli, kısacası, mükemmel bir arkadaş örneği desem emin olun hiç abartmış olmam.

O kadar çok şey paylaştık ki onunla...

Her gün Çarşamba yokuşunu kolkola birlikte tırmandık. (Güzel havalarda)




Koro kıyafetlerimizle.

İkimiz iki başta.







Okuiun bahçesinde karda.
İkimiz iki başta.

Birlikte ders çalıştık. Okul korosunda yanyanaydık. Aynı sırayı paylaştık. Birbirimize kopya verdik. Ben ona Matematik ve İngilizce yazılılarında, o, Tarih ve Coğrafya yazılılarında. Kiminde yakalandık. Okul koridorlarında hocalara yalvardık.

İlk sigara deneyimimizi birlikte yaşadık.

Hafta sonları Renk sinemasında Elvis, Cliff filmlerini birlikte seyrettik.

Pikaba koyduğumuz plaklardan Tom Jones, Engelbert Humperdinck şarkılarını bağırta bağırta birlikte dinledik. Bir de Cem Karaca' nın "Bir gün belki hayattan..." diye başlayan şarkısını ve daha bir sürü şarkıyı. Onun evinde birlikte oturduğu halasının, benim evimde annemin başını şişirdik.

Platonik aşklarımızı birbirimize anlattık.

Sartre ve Simone de Beauoir' yı, varoluşçuluğu ve feminizm kavramını ve daha bir çok şeyi birlikte öğrendik.

Lise ikide o edebiyat ben fen bölümüne geçtik.

Okul bitince her birimiz kendi iş hayatımıza atıldık. Ben Bankaya girdim. O bir fasıl Almanya' ya gitti. Uzun uzun mektuplar yazdı bana gurbet ellerinden.

Sonra kendisi kadar mükemmel yürekli eşiyle tanıştı. Çok güzel bir gelindi. Bildiğim gördüğüm en sağlam en mutlu yuvayı bu güne taşıdılar. Bir kızları oldu.

Her ikimiz de hep İstanbul' daydık ve zaman zaman arası uzasa da hiç kopmadan görüştük. Hep kaldığımız yerden aynı muhabbetle devam ettik tam 45 yıl.

Zaman nasıl da geçivermiş, sevgili yavrum İlknur' un doğumuna daha dün gitmemiş miydim? Hangi ara büyüdü, ne zaman okulunu bitirdi ve ne çabuk anne oluverdi.

Ve dün, o şahhhhane minik yaratığı gördüm. Yüreğimden vuruldum. Ne güzeldi. Masum, melekler gibi. Ara ara nazlı nazlı yaygara koparmadan ağladı. Genellikle tatlı tatlı güldü.
Ya o balkonda asılı duran minik çamaşırlar, miniminnacık çoraplar.

Son zamanlarda baş dönmelerinden, yükselen şekerinden, ağrılarından sızılarından sıkça söz eden arkadaşım, dün gülücükler yağdırarak evin içinde keklik gibi sekiyordu.

Ne ağrı kalmıştı, ne baş dönmesi. En az on yaş da gençti son gördüğüm Semuş' tan.

Bu benim hep tanık olduğum ve beni artık hiç şaşırtmayan mucize, dostum için de bir kez daha gerçekleşmişti.

Allah mutluluklarını daim etsin ve nazarlardan saklasın diyorum.


Sevgiyle kalın...

This entry was posted on 26.07.2010 at Pazartesi, Temmuz 26, 2010 and is filed under , , , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

17 yorum

Çok teşekkür ederim Fuat Bey,
Sizin de kandiliniz mubarek olsun, Allah dualarımızı kabul etsin.

26 Temmuz 2010 19:32

gözünüz aydın diyorum ozaman güzel fahri anane size :)
bebeğiniz güzel günlere büyüsün inşallah, sevgiler ve hayırlı kandiller..

26 Temmuz 2010 21:57

Nilay' cım,
Çok teşekkür ederim.
Sana da iyi kandiller.

26 Temmuz 2010 22:12

Asumancim, ne mutlu o bebege senin gibi anneannesi var.
Hemde iki tane:)
Minik bebege allahtan uzun saglikli bir ömür diliyorum.

Güzel yürekli Asumanim, sana da hayirli kandiller diliyorum.
Öpüyorum seni

27 Temmuz 2010 00:12

Çook teşekkür ederim Sünter' cim tüm güzel dileklerin için.
Ben de sana bu mübarek gecede her şeyin en güzelini diliyorum.
Ben de tüm sevdiklerinle birlikte senin kandilini kutluyor, sevgiyle öpüyorum.

27 Temmuz 2010 00:25

Ne mutlu size fahri anneanne,allah sağlık ve sıhhatle büyütmek nasip etsin...
Kandiliniz mübarek olsun.

27 Temmuz 2010 02:28

Ebruli Günce,
Çok teşekkür ederim. Bir gün sen de kendi torunların için yazarsın böyle bir yazı.(oooo çok erken deme, zaman şimşekten hızlı:))
Sana da eşin ve çocuklarınla nice kandiller dilerim...

27 Temmuz 2010 10:43

İyi ki bu duyguları yaşatabileceğiniz ve yaşayabileceğiniz bir arkadaşınız var.45 sene az bir zaman mı?
Dostluğunuz her daim böyle sağlam,böyle duygulu ve böyle içten kalsın.
Minik bebeğe anlatacağınız güzel anneanne dostluğu olur hikayeniz.
Sevgiler :)

27 Temmuz 2010 11:38

Buğday Tanesi,
İçten yorumun için çok teşekkür ederim.
Güzel dostluk ve art niyetsiz paylaşım örneklerine gençlerin gerçekten çok ihtiyacı olduğunu düşünüyorum ben de.
Sevgilerimle,

27 Temmuz 2010 12:22

Bebişe sağlıklı bir uzun ömür dileriz hoş gelmiş dünyamıza. Anneannelere de sağlık mutluluk ve neşe gönderirim burdan.Benim göndermeme de gerek yok yeni doğanla birlikte NEŞE girmiş zaten mekanlara. sevgilerimle.

27 Temmuz 2010 14:25

Sufi, çok teşekkür ederim.
Hepimizin yürekleri ve mekanları sevgiyle neşeyle dostlukla dolsun.

27 Temmuz 2010 16:00

Ancak geriye dönük okuma yapacak kıvama geldim, hala sersem gibiyim yol yorgunluğundan.
Arkadaşınla öykünüzü okurken çok duygulandım. Dilerim daha uzun yıllar sürsün dostluğunuz. Bebiş'in büyüdüğünü, okullu olduğunu, evlendiğini görün çifte annaneler olarak. Uzun ve iyi yaşasın. Sevgiyle kal...

29 Temmuz 2010 01:14

Leylak' cım, sağol canım.
İlk torun, en eski arkadaşımdan geldi gerçekten. Çok hoş bir duygu.
Dilaklerine umutsuzca da olsa katılıyorum.(Evlendiğini görmek faslını kastediyorum)
Sevgiler...

29 Temmuz 2010 02:09

Oy oy oy maşallah. Allah sevdikleriyle sevenleriyle mutlu bir şekilde büyümeyi nasip etsin. Hayırlı uzun ömürler versin, sevgiler.

30 Temmuz 2010 23:52

Güngör Ekiinci,
Çok teşekkür ederim güzel dileklerin için.
Sevgiler...

31 Temmuz 2010 00:28

Güzel dostluğunuz sonsuza kadar sürsün canım, o miniminicik yaratık senin gibi bir fahri anane bulması çok şanslı olduğunu gösteriyor. Ailesine hayırlı uğurlu olsun, Allah analı babalı büyütsün, sağlıkla, mutlulukla.

31 Temmuz 2010 23:42

Çook teşekkür ederim Nur' cum. Allah seninkilere de güzel ömürler versin.
Sevgiyle dostlukla yaşasınlar. Ve tabii sevgili büyük annelerinin dizinin dibinde.
İyi pazarlar canım...

1 Ağustos 2010 00:00

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin