Tagore' dan...  

Posted by Asuman Yelen

 
Ben sabahleyin penceremde oturuyorum;
 
 

 
ve penceremin önünde dünya, gelip geçici bir yolcu gibi,
 
bir an duruyor, beni selâmlıyor, ve sonra yoluna gidiyor.



                                                         .........................................



Avare yaz kuşları, şarkılarını söylemek ve
 
 
 
uçup gitmek üzere pencereme konarlar.
 
 
Ve şarkısı olmayan güz yaprakları, çırpınırlar,


 
 
ve bir iç çekişle oracığa düşerler.
 
 
 
...............................................
 
 
 
Bu gün güneş içindeki dünya,
 

 
bana,
 
unutulmuş bir dilden eski şarkıları,
 

 
yün eğiren bir kadın gibi
 

mırıldanıyor.

 
.............................................. 
 
 
 
 
Sen bana gülümsedin ve sıradan şeyler konuştun,
 
 
 
 
ve bana öyle geldi ki
 
ne zamandır beklediğim buydu.
 
 
 
 
 
 
 
R. Tagore' un Yuvasız Kuşlar ' ından alınmıştır.
Çeviren: Bülent Ecevit
Resimler alıntıdır.
 

This entry was posted on 16.10.2013 at Çarşamba, Ekim 16, 2013 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

10 yorum

Adsız  

Şiir çok güzel,bayram sevinçlerimize eşlik edemese de,bir yanımızda hep asılı duran hüznümüzü çok iyi anlatıyor,elinize sağlık.Yeni eviniz size,huzur ve mutluluk getirsin.Fahriye 59

16 Ekim 2013 11:07

Bu duygusal parçaların içinde hüzünle birlikte yaşam sevinci ve umut da var Fahriye 59. Tüm yetişkin insanlarda olduğu kadar.
Çok teşekkür ederim güzel dilekleriniz için.
Mutlu bayramlar...

16 Ekim 2013 11:42

Şiir, resimler, Tagor, Ecevit hepsi güzel.
Sen de güzelsin.

16 Ekim 2013 13:31

Canım benim, çok teşekkür ederim.
İsmin gibi ruhun da sevgi dolu :)

16 Ekim 2013 13:39

Şiir çevirmek kadar zor bir şey düşünemiyorum, hatta zaman zaman ya da çoğu zaman imkansız yani aynı etkiyi, duyguyu hele hele aynı kafiye, ritmle vermek mümkün değil bir ara meraklanmıştım oradan biliyorum:)hikaye çevrilir, roman çevrilir her şey çevrilir ama şiir çok zor..o yüzden rahmetli Ecevit'in eline sağlık olsun toprağı bol olsun..bir ara en sevdiğim kişiydi, shp ile birleşmeyip, sağcıların ekmeğine yağ sürüp, kötülediği yıllarda ise gıcık etti ifrit etti beni tüm sevgimi sıfırladı...siyaset böyle bir şey...koltuk sevdası ve megalomani maalesef o da tıpkı Tayyip gibi megalomaniye tutulmuştu, dürüsttü, çalmadı, çırpmadı hatta ABD ye kafa tuttu kalbimizi fethetti ama bilim adamı profesör söylemişti çok doğru siyasette uzun süre kalan ve popüler olan herkes kaçınılmaz olarak megalomaniye tutulurmuş...aaa ben nereden nereye geldim?:))))
şiir için seçtiğin resimler de çok güzel

16 Ekim 2013 14:53


Ecevit' in şair, aydın ve insan yanı, bana göre, politik ( ki o da tartışılır, çok şeyler söylendi o konuda da) yanını unutturacak kadar güçlü.
Parçalar ve fotolarla ilgili yaptığın güzel yorum için çok teşekkür ederim Müjde' cim.
Sevgiler

16 Ekim 2013 15:47

ne güzel şiir bu böyle ..
iyi bayramlar diliyorum sana ve koskocaman da öptüm :)

18 Ekim 2013 15:49

Çok sağol Nesrin' cim. Tagore' un bu yaşam üzerine küçük parçaları benim de çok hoşuma gidiyor.
Ben de seni öptüm canım.

18 Ekim 2013 17:11

Tagore ne hoş anlamlar yüklemiş yaşama dokunan renklere..ve o renkler bir başka güzel yürekte Tagore'nin dizeleriyle buluşmuş..
Gönülden gönüllere-gönüllerimize akan şairler iyi ki var..

Ve sizde, duygu yüklü yüreğiniz, duyarlılıklarınızla iyi ki varsınız Asuman ablacığım...Sevgilerimle..

20 Ekim 2013 01:19

Ne hoş sözler bunlar Esin' cim. Çok teşekkür ederim.
Şaire hakkını vererek, beni de anlayarak, her ikimizin de ruhunu mutlu kıldın.

İyi ki sen de varsın canım.
Sevgiyle öpüyorum seni...

20 Ekim 2013 10:27

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin