Hanımeli Çiçekleri  

Posted by Asuman Yelen




Bir Mayıs sabahı...


Anadolu kasabalarından birindeyiz.


Küçük bir kız çocuğu, sessiz, güvenli sokakta sakin, keyifli yürüyor. O saatte herkes işinde okulunda

olduğundan ortalık hayli tenha. Geleni geçeni, olanı biteni incelemek hoşuna gidiyor.

Şişman sütçü teyze, arkasında süt güğümlerini koyduğu arabayı çeken bisikletini

yayaş yavaş sürerken gür sesiyle "süüüütçüüüü" diye bağırıyor.


Bir köpek miskin miskin oturuyor. Gidip başını okşamak istiyor ama rahatsız etmekten çekiniyor.

Biraz da korkuyor.







Bir delikanlı bisikletiyle yanından hızla geçip gidiyor . Kapı önlerindeki bisikletleri inceliyor biraz.

Çok istiyor bisiklet kullanmayı ama sadece 6,5 yaşında. Sihirli yedi yaşı bir gelse hem bisikleti

olacak, hem de ablası gibi o da okula gidebilecek.

 Doğum gününü kutladıktan hemen sonra soranlara 6,5 diyor yaşını, sanki öyle derse yedi ve

 beraberinde bisiklet ve okul daha çabuk geliverecekmiş gibi...


Ortalıkta yoğun bir çiçek kokusu var ve her evin bahçesinde türlü  çiçekler. Çok ama çok seviyor

çiçekleri. Rengârenk görüntülerini, evlerinin içine kadar yayılan hoş kokularını.

Beyazlar, pembeler, morlar, .kırmızılar, sarılar... Bahçelerde, kapılarda, parmaklık aralarında,

saksıların içinde cam önlerinde..





Boş bir arsanın önünden geçerken otların arasında hafif esintiyle nazlı nazlı sallanan gelincikleri

görünce bir müddet duruyor. Biraz da yorgun mu ne. Yoksa kırmızı çiçeklerin o naif ve

savunmasız, oralarda buralarda, her an yıkılıverip dağılıverecekmiş gibi hallerinden mi

endişeli. Her ikisi de galiba.Tekrar yürümeye başlıyor. Adımları biraz  daha ağır şimdi.







Yürümeye devam ediyor.

Çok seviyor yürümeyi. Gördüğü her şeyi, karşılaştığı her insanı, sesleri, kokuları...

Çok seviyor yürümeyi...

 Bir başka şaşırtıcı güzellik. Belediye işçilerinin süpürüp bir ağacın altına yığdığı

 renk cümbüşü. Yapraklar, dökülen çiçekler. Bir yığın da samanla birlikte. Biraz yükselen

 sabah güneşinin üzerlerinde yansımasıyla pırıl pırıl parlıyor.








Ve işte nihayet onlar... Hanımeli çiçekleri...En sevdikleri...Onu en mutlu edenler..

Her zamanki gibi çiçeklerden sadece birini usulca alıyor burnuna götürüyor, derin derin

içine çekiyor.  Mutluluk...Huzur...Hüzün... "Ama niye hüzün" diye geçiriyor aklından.

"Ben 6,5 yaşında bir çocuğum. Niye hüzün...Ve şu diğer şaşırtıcı tuhaf duygular "








Aklı biraz karışmış halde dalgın dalgın yoluna devam ediyor. Çiçeği sürekli

koklayarak, kendisine olanı biteni kavramaya çalışarak biraz da sarsak bir şekilde yürürken

arkasında hafif bir korna sesiyle irkiliyor. Hemen kenara çekiliyor ama araba

hızını iyice yavaşlatıyor,  ön camdan kır saçlı kırk yaşlarında kibar görünüşlü bir adam

başını çıkarıp sesleniyor. "Affedersiniz teyzeciğim. Bir adres soracaktım..."

Çocuk önce arkasına, sonra dönüp etrafına bakıyor. Hiç kimse yok. Tüm keyfi kaçıyor.

Bir korku kaplıyor içini.  "Kötü biri bu adam" diyor. "Kaçmalıyım ondan. Annem

yabancılarla görüşmemi istemez."

Gücünün yetebildiği kadar hızlı adımlarla oradan uzaklaşırken sıkılı yumruğunu

açıyor. Çiçek yere düşüyor. Buruşmuş yaprakları arasından bir virgül fırlıyor, muzip

bir tavırla çocuğa bir göz atıp gökyüzüne uzaklaşıyor.


6 ile 5 usulca birbirlerine sokuluyorlar yeniden.




This entry was posted on 1.08.2015 at Cumartesi, Ağustos 01, 2015 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

6 yorum

Asumancım ne güzel yazmışsın. Arada sıradada olsa sesini duymak ne güzel.:))

1 Ağustos 2015 20:28

Teşekkür ederim Mihriban' cım. Emin ol ben de birden bire anladım. buraları ve yazmayı çok özlediğimi. İnşallah arkası gelir :)

1 Ağustos 2015 20:54

Bayıldım bu güzel öyküye ben...
ve öykünün içindeki 'virgül'e :) sevimli, küçük şirineye ;)

Asuman ablacım, özlemişim yazılarınızı. Hayatımızdaki o 'virgüller'i, çoğu zaman 'noktaya' tercih ederim ben de!. Sevgili Mühriban Hanıma katılıyorum, arada sırada da olsa buralarda sizi görmek güzel :)
belki 'arkası yarın' gibi olabilir devamı da..
iyi tatiller diliyorum Asuman ablacım..sevgilerimle..

5 Ağustos 2015 15:08

Esin' cim sana önce çok çok teşekkür ederim.
Mayıs ayında, bir sabah yürüyüşünde bir hanımeli çiçeğini içime çekmiş ve bir an çocukluğuma gitmişken adres soran bey beni kısacık bir süre afallatmış sonra silkelenip kendime gelmemi sağlamıştı:)))
65 yaşıma bastığım bu doğum günümde bu olay aklıma gelince karikatürize ederek yazmaya karar verdim. Ama birkaç gün önce nihayet karar verip masamın başına oturunca bu fantastik hikaye ortaya çıktı. Bu tarzı seviyorum ben.

Ben de Kaz Dağlarından sevgi ve selamımı, şu günlerde fazlaca esen rüzgara emanet edip yolluyorum.

5 Ağustos 2015 16:16

Özlemişim yazılarınızı okumayı ...

6 Ağustos 2015 17:13

Emin ol ben de yazmayı Özlem' cim. Sıra artık yavaş yavaş sizleri okumaya geldi. Tıpkı eskisi gibi.
Teşekkürler:)

6 Ağustos 2015 20:19

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin