Yıllar...  

Posted by Asuman Yelen

Dakikalarca bu resmine bakıp düşündüm. Hayallerin neydi? Babamı tanıyıp sevmiş miydin

o tarihte ? Korkuların var mıydı ? Hiç bilmiyorum. Ama umutlu olduğun belli...

Sorabilseydim keşke.

Çok güzelsin.




Adana. Yıl 1958. Babam yerlerimizi ayarlamış, makineyi tripoda kurmuş, koşarak sağındaki

yerini almış. Ve ben çok mutlu olduğunu biliyorum...Hem de çok mutlu. Ve hepimiz çok

mutluyuz.

Güzelsin.





Yıl 1968 13 Eylül. Büyük kızın 18 ine basıyor. Artık deklanşöre basan parmak bir

yabancıya ait. Fotoğraflar gerektiği zaman stüdyoda çekiliyor. Yüzün gergin. Buruksun.

Ama yine güzelsin.




Ve hiç renkli fotoğrafın yok...

44 yıl sonra bir kez daha, nurlar içinde yat diyorum anacığım...

This entry was posted on 9.06.2013 at Pazar, Haziran 09, 2013 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

17 yorum

Ne güzel kadınmış. Sizin gibi duyarlı evlatlar yetiştirmiş. Mekanı cennet olsun.

9 Haziran 2013 18:58

Nurlar içinde yatsın güzel anaciğin.

9 Haziran 2013 19:18

Allah rahmet eylesin canım.

9 Haziran 2013 19:49

Nur içirde yatsınlar, huzurla uyusunlar; hem anneciğin hem giden tüm anneler. Ne mutlu ki güzel anılar bırakmış geride...

9 Haziran 2013 20:28

Nurlar için de yatsin anneciginiz Asuman hanim. Sizin gibi guzel bir evlat birakmis geride. Ne mutlu ona. sevgiler.

9 Haziran 2013 21:31

Nur içinde yatsınlar..

9 Haziran 2013 23:52

nur içinde huzurla uyusun asuman abla.
sevgiyle.

10 Haziran 2013 10:13

Ruhu şâd olsun, huzur içinde uyusun.
Sevgiler

10 Haziran 2013 13:19

Allah Rahmetiyle muamele etsin.

10 Haziran 2013 15:21

Anneniz çok güzelmiş gerçekten ve çok benziyorsunuz annenize; mekanı cennet olsun; sevgiler Asuman Hanım...

10 Haziran 2013 18:06

Allah rahmet eylesin.

10 Haziran 2013 18:28

Asuman'cığım nurlarda uyuyor olduğuna inanıyorum güzel insan sevgili anneniz.Saygı ve rahmetle anıyorum ,sana da sabırlar diliyorum.Sevgiler.

10 Haziran 2013 21:32

Sevgili blogger dostlarım,

Hepinize çok teşekkür ediyor,
sevgilerimi yolluyorum.

11 Haziran 2013 23:28
Adsız  

Resmi görüp de alttaki 1958 Adana yazısını okuyunca,zihnim beni oradan oraya sürükledi.Anılar karmakarışık sökün etti.Bir an o yıllara yeniden yolculuk yaptım.Adana'nın sarı sıcağını hissettim..Anneniz güzel olduğu kadar çok da iyi bir insandı eminim,tüm o dönemde yaşayan anneler gibi..Elinize sağlık.fahriye59

12 Temmuz 2013 12:47

Adana' nın sarı sıcağı...Ne güzel bir tanımlama. O devirde öğlen sıcağında ekmek almaya çıkardık ablamla. Kavrularak ve fakat güle oynaya. Hızar kokularıyla karışan ekmek kokuları hep burnumda.
Ne iyi ettiniz de geldiniz ve bana bir kez daha bunları hatırlattınız Fahriye59, çok teşekkür ederim duygularınızı benşimle paylaştığınız için.
Sevgiler...

Not: Annem için sarfettiğiniz güzel süzler için ayrıca teşekkür ederim.

12 Temmuz 2013 15:22
Adsız  

Asuman hanım,60lı yılların sonuna doğru ayrıldık Adana'dan,çok uzun bir süre kalmamamıza rağmen buğün orda edindiğim anılar benim için çok güzel duygularla dolu dolu...Cevabi yazınızdaki Hızar kokularıyla karışan ekmek kokularını pek anlayamadım,galiba fırına giderken tahtaların yontulduğu bir yerden geçiyordunuz.Sarı sıcak deyimini Çukurovalı yazarlar ve Yaşar Kemal sıkça kullanırlar.Sağlıkla kalın.Fahriye59

16 Temmuz 2013 16:12

Sevgili arkadaşım, sadece bir yıl, 1958 yılında, babamın memuriyeti dolayısıyla bulunduk Adana' da. Reşadiye mahallesinde, aynı isimli ilkokulun yakınında. Ben yedi yaşındaydım. İlkokul ikiye gidiyordum. İki katlı kapısı tokmaklı evimizi, müthiş güzel yazlık sinemalarını, sazlarını cazlarını, parklarını, faytonlarını, sivrisineklerini çok iyi hatırlıyorum. Sıcak tozlu sokaklardan geçerken mutlaka bir testere sesi ve tahta kokusu olurdu. Sanırım yontulan tahtaların bir işlevi de (belki de tek işlevi) satılan kalıp kalıp buzların üzerine yapıştırıp erimesini önlemekti. Malum o dönemde buzdolabı yoktu ve buzlar bir şekilde saklanmak zorundaydı.
Çok uzun bir yanıt oldu ama yazarken ben keyif duydum doğrusu...
Sevgiler Fahriye59 :)

16 Temmuz 2013 18:02

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin