2013 Ramazan' ına dair...  

Posted by Asuman Yelen




Göz doktorundan haber bekliyorduk.

Son furyada (Pazartesi) yediği gazdan sonra gözü iyice hassaslaşmış. Işığa bakamaz olmuş,

ağrıları fazlalaşmış.Dün gittiği doktor bir de hoca görsün demiş. Zifir karanlıkta

ağrılar içinde geçirdiği geceden sonra sabah önerilen doktora görünmüş.

Sonuç: iki gözü birden fena halde iltihaplanmış. Bir tanesinde bir de leke oluşmuş.

Kalıcı bir lekeymiş. Şanslıymış. Bir- iki milimle görme yetisini tamamiyle

yitirmekten kurtulmuş. (tek gözünün)


Her yıl ara sıra yaptığım küçük seyahatlerimin birinden  henüz döndüm.

Bloguma yazmak içimden gelmedi. Sonu köpekle biten bir yığın resim

koymak da. Parmak kadar küçük bir kedinin gözümün önünde nasıl

her gün bir parça daha palazlandığını, göğsüme yatırdığımda nasıl mırıladığını,

küçücük patisiyle yüzümü nasıl okşadığını uzun uzun anlatmak isterdim.


Ha, bu arada geçtiğimiz ayın sonunda bir yaş daha küçüldüm. Bunu yeğenlerimle

kutladım. Her sene davul zurnayla ( hele bir keresinde bir hafta öncesinden

başlayarak) ilan ettiğim doğum günümü blogumda kutlamak aklıma bile

gelmedi bu yıl.



Ramazan Ayı' nı yaşıyoruz. Her yıl her Ramazan' da nasıl mutlu olduğumu

anlata anlata bir hal olurdum. Anılardan bahseder huzur duyardım.

Bu yıl Ramazan' ın tadı yok. Lokmalar boğaza diziliyor.


Paçoz' un kaybından sonra yaşadığım çöküntüyü aldığım yardm sayesinde

tamamiyle atlattım. Dolayısıyla bir süredir aldığım ilacı da bıraktım.

Biraz şaşkın, biraz dumur, fazlasıyla dalgın ve unutkan, hep telâşlı Asu

geri döndü. Bu akşam Rayuş' u iftara davet ettim ve hiç bir şeyi zamanında

yetiştiremedim. (Şahtım şahbaz oldum anlayacağınız)


İşin en sevindiğim yanı, bu günlerde beni fazlasıyla yıpratmış olsa da,

duygularımı, olduğu gibi yaşayabilmek oldu. Sevinçlerim, öfkelerim,

değer yargılarım, hepsi yerli yerinde.

Paçoz' umu çok özlüyor, Pupa' mı çok seviyorum.


Ve her şeyin çok güzel olacağına dair inancımı yitirmemek için bol bol

dua ediyorum.


Hep sevgiyle kalalım...










This entry was posted on 12.07.2013 at Cuma, Temmuz 12, 2013 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

26 yorum

asuman'cım sanırım yeğeninin bahsettiğin. çok geçmiş olsun, dilerim tez zamanda iyileşir, epey oldu çünkü bunları yaşadığı ama olumsuz etkileri hala devam ediyor demek ki...
senin iyi olmana çok sevindim, her ne olursa olsun umutlarını yitirmediğine "herşeyin güzel olacağına" olan inancının devam ediyor olmasına çok sevindim. ben de aynı umutları taşıyorum çünkü:)
kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum sana...

12 Temmuz 2013 08:51

Asortik' cim sağol. Hemen belirteyim. Can bunları yeni yaşadı. O gezi parkında gazı Pazartesi yedi. Bu resmi de twitter ına dün yada bir önceki gün koydu.
Benim durumuma gelince tüm dostların endişesini ben de yaşıyorum bu günlerde. Genel olarak iyiyim.
Hep birlikte dahsa iyi olalım inşallah.
Sevgiler...

12 Temmuz 2013 10:53

can'a çok geçmiş olsun asuman abla. aynı enstantaneleri gün yok ki yaşamıyoruz.ramazanınızı kutlar,iyilik ve sağlıklar dilerim.
sevgiyle.

12 Temmuz 2013 12:06

Asuman ablacığım..Can'a çok geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum. Acı kayıpların, yaralanmaların, hasarların ardı arkası kesilmiyor. Bir candan daha değerli ne olabilir ki bu hayatta!.Bu Ramazaman'da hepimizin ruh hali benzer! Öyle zamanlardan geçiyoruz ki..Ne tatillerin, ne bayramların ne kutlanası diğer günlerin...'Hayırlara vesile olması temennileri..' ile içi doldurulamamış kılişeleşmiş sözcüklerle yad edilmesinin pek anlamı da olmuyor ne yazık ki!.

Ne diyelim..umut ekmelere ve yepyeni gündoğumlarını görebilmeyi...ümit etmelere bıkmadan devam edelim yine de.. başka yolu yok çünkü!.
Sevgilerimle...

12 Temmuz 2013 14:35

Tolga' cığım sizler için sıradanlaştı durum. Can da hep olup bittikten sonra arıyor ve aynen devam ediyor. Ama bir de bize sorum...Merak,endişe bir oh yine aynen devam...N'apalım bu günler böyle.

12 Temmuz 2013 15:10

Çok haklısın Esin' cim. Ümidetmekten
hiç vazgeçmemeliyiz.
Tüm o kısa seyahatler de sadece biraz nefes için. Güçlü kalabilmek için.
Sevgiler...

12 Temmuz 2013 15:14

Sevgili Asuman hanim oncelikle yurekden hosgeldiniz demek istiyorum.
Ve Can´a geçmis olsun dileklerimi iletiyorum.
Tamam siz bugunluk biraz dinlenin ama sonrasinda tatil fotograflarinizi kendinize has lezzetli uslubunuzla bizimle paylasmanizi diliyorum.
sevgilerimle.

12 Temmuz 2013 17:17

Güngör' cüm, benimki öyle gezmeli görmeli (seninki gibi)bir tatil değildi. Bir dost evinde kaldım. Uzun yürüyüşler yaptım. Yorulunca bir çay bahçesinde dinlendim. Arkadaşımın çektiği bir kaç pozu ve en çok da yavru kediyi Face bookta paylaştım. (Arkadaşımın kızının görmesi için) Ramazan' dan sonra daha uzun gidersem söz paylaşırım. Şimdilik seninkilerle yetinelim :)
Sevgiler, selamlar...

12 Temmuz 2013 17:37

Oğullarımızın kan çanağına dönmüş öfke dolu bakan gözlerinin, bunca mücadeleden sonra bir an önce kazanımlarıyla, barışçıl bakışlara dönüşmesi dileklerimle Can'ın alnından öpüyor ve geçmiş olsun diyorum.

Size ve aileye güzel bir hafta sonu dileklerimle sevgiler...

12 Temmuz 2013 18:16

Çok geçmiş olsun Can'a nasıl üzülüyorum gençlere yaşatılanlarai ramazan ayınız ve her anınız güzel geçsin.
Sevgiler ...

12 Temmuz 2013 20:37

Çok teşekkür ederim Mehmet Bey,

O bakışlar için ben de yürekten dua ediyorum. Tüm dünyaya örnek olacak güzellikte, tertemiz bir mücadele onlarınki.Hepimiz için önemli şeyler uğruna, art niyetsiz, hazırlıksız kendilerini ortaya attılar.Kendilerinden hiç beklemediğimiz (nedense) bu hareket, tarihin altın sayfalarında yerini alacaktır eminim.

Esenlikler diliyorum...

12 Temmuz 2013 21:49

Ben de hepimiz için mutlu, aydınlık Ramazan' lar diliyorum.
Çok teşekkürler Özlem' cim.

12 Temmuz 2013 21:52

Yaşarken yazdıkları tarihe kısa bir süre ağrılı gözlerle bakması belki Can'a mola olur diye düşündüm.Gündüz işlerinde gece sokaklardaydı bu çocuklar neredeyse 1.5 aydır. Mola ve dinlenme,biraz geri çekilip olayların şiddetinden uzak kalmak hepsine lazım. Geçmiş olsun.
Ajdanın ve tatilinin resimlerini paylaşmanı ben de isteyenlerdenim.Face kesmedi :)

12 Temmuz 2013 23:00


Can'a çok geçmiş olsun Asu'cum umarım hiçbir hasar kalmadan sağlığına kavuşur.

Yitip giden canları düşündükçe kahroluyoruz ama yapacak birşey yok.
Ne yazık ki zor, çok zor bir dönemden geçiyoruz. Bedeller ödeyerek... Bugünlerde yakılan ateş yarının aydınlık daha özgür ve demokratik Türkiye'sinin temellerini oluşturur umarım.

İyi ramazanlar dilerim

Sevgiler

12 Temmuz 2013 23:16

Benden de Can'a çok geçmiş olsun. Dilerim en kısa zamanda sağlığına kavuşur. Senin güzel duaların yerini bulur. Sevgiler...

12 Temmuz 2013 23:49

Bu zorunlu mola beni de biraz olsun endişelerden (daha kötüsü için) uzak tutuyor Sis' cim.

Evet tarih yazıyorlar gerçekten. Onun gibi uçarı, esprili keyifli, rahatına düşkün birinden böyle bir inat ve irade beklemiyordum doğrusu.

Bence sen de aynı şeyi dene. (Geri durup dinlenmeyi.) Eşini, oğlunu ve en önemlisi Duman' ı ve diğer yawreyleri(!) fazla ihmal etme. Kır dizini otur evinde:))))

Öptüm canım...

13 Temmuz 2013 00:48

Çınar' cım, temennilerine yürekten katılıyorum canım. Tüm bu yaşananların bir semeresi olmalı. Bu gençlerin iyi niyetli çabaları karşılık bulmalı. Çok teşekkürler...
Güzel bir hafta sonu geçirmeni diliyorum.
Sevgiler...

13 Temmuz 2013 00:58

Mihriban' cım, sağol canım. Eğer kendisine iyi bakabilirse, onbeş dakika arayla damlalarını kullanır, merhemlerini sürerse umarım iyileşecek. Yoksa iş benim dualarıma kalacak:)
Benden de sana sevgiler...

13 Temmuz 2013 01:05

Aynı sandalda kürek çekiyoruz Asumancım...Bazen bir gayretleniyorum,normale dönüş yazıları yazıyorum ama çok tadında olamıyor onlar da...

Çok geçmiş olsun diyor,tüm şifa dileklerimi gönderiyorum.

Yeni yaşını sağlıklı ve keyifli geçirmeni diliyorum.

Sevgilerimle

13 Temmuz 2013 14:27

Aynen öyle Lale' cim. Yaşam devam ediyor.
Geçmiş olsun dileklerin ve yeni yaş kutlamaların için çok teşekkür edeyim.
Sevgiler canım...

13 Temmuz 2013 16:49

Asucum,
Can'a çok geçmiş olsun, dilerim tez zamanda düzelir güzel gözleri.
Ankara malum, her gün başka bir atraksiyon var burada. Bugün gittiğim semt her akşam gazlanıyor neredeyse. İnan o sokaktan geçerken öksüre öksüre bir hal oldum, ne kadar atıldıysa artık ertesi gün bile sürüyor etkisi.
Ruh hali parçalı bulutlu, kimi zaman umutlu, kimi zaman umutsuz, üzgün, süzgün, kızgın yaşayıp gidiyoruz bakalım, Allah sonumuzu hayreyleye.
Sevgiler olsun...

13 Temmuz 2013 20:52

Leylak' cım, hep aynıyız gerçekten. Bazan kaptırıp gidiyoruz, bazan hiç bir şey içimize sinmiyor. Tuhaf ve zor günler gerçekten. Allah daha beter günlerden korusun:)

Çok teşekkürler, sevgiler...

14 Temmuz 2013 00:53
Adsız  

Geçmiş olsun diyorum hepimize. Umudumuzu yitirmeyelim,"HER ŞEY GÜZEL OLACAK."

14 Temmuz 2013 13:47

Çok teşekkürler Adsız :)

Çok teşekkür ederim...

14 Temmuz 2013 22:15

çok çok çok geçmiş olsun
umarım gözleri düzelir ama yürekteki acılar ve hatıralar kolayla düzelmez malesef
pupa ne şanslı sizin gibi bir aile ve sahip bulmuş
o sana herşeyi unutturur
bu kedicikler hayat sevgisi ve enerjisi veriyorlar insana
sevgiler

23 Temmuz 2013 11:06

Mavianne,
Onların gençliği ve enerjisi üstesinden gelmelerine yardımcı olacaktır eminim.
Pupa konusunda ise şanslarımız eşit. Birbirimize çok ihtiyacımız var.

Çok teşekkür ederim.
Sevgiler...

23 Temmuz 2013 12:40

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin