Bir kâbus ve bir şarkı...  

Posted by Asuman Yelen



Pek gündüz uyuma adetim yoktur. Ama fırtına yüzünden dün geceyi uykusuz geçirdiğimden olacak, Leylak' cığımın mimiyle ilgili bir şeyler yazmak üzere oturduğum masa başında uyuyakalmışım.

Rüyamda, sık sık gittiğim ve huzur bulduğum bir sahile gitmiştim. Kıyıda sular içinde yürürken ayağıma bir şişe takıldı. Tereddütle açtım. Bir kağıdın ortasında bir yüz. Kaşı gözü burnu yok. Sadece bir ağız ve alaylı biraz da küçümseyen bir gülüş. Tepeden bakan, yalnız ben bilirim diyen bir gülüş. O sahilde hiç beklemediğim bir şeydi doğrusu. O kırgınlıkla ve birden beni çok huzursuz kılan bu kıyıdan kaçıp gitme telaşıyla şişeyi fırlatıp denize attım ve yürüdüm. Bu arada elimi kesmişim. Elimin sızısıyla uyandım.

Hiç yorum yapmadım çünkü biliyorum ki kan rüyayı bozar.

Uyandığımda Power Türk' de çok sevdiğim bu şarkı çalıyordu.

Şebnem Ferah' la kaybettiğim huzurumu yeniden buldum.


eski bir şiir eski bir hikaye
eski bir ezgi var aklımda
herkes hayattaydı bildiğim herkes
hiç korku yoktu
yoktu aklımda

eski bir kitap eskimiş resimler
eski bir şarkı var aklımda
sevdiğim birini hiç kaybetmemiştim
kaybetmek yoktu
yoktu aklımda

sıradan basit bir günün uğruna
hiç dua etmemiş hiç yalvarmamıştım

sen nasıl başardın
yüz yıllık ağaç gibisin
nasıl böyle kaldın
büyürken eskimeyen eskise de değerlenen

sen nasıl başardın
yüz yıllık ağaç gibisin
nasıl böyle kaldın
yoksa sen de sadece öyle duranlardan mısın

eski bir oyun eski bir sokakta
eski bir hırka var omzumda
aşka inanırdım her hücremle
hiçbir yük yoktu
yoktu omzumda

sıradan güzel bir günün uğruna
hiç dua etmemiş henüz yalvarmamıştım

sen nasıl başardın
yüz yıllık ağaç gibisin
nasıl böyle kaldın
büyürken eskimeyen eskise de değerlenen

sen nasıl başardın
yüz yıllık ağaç gibisin
nasıl böyle kaldın
yoksa sen de sadece öyle duranlardan mısın

This entry was posted on 28.11.2010 at Pazar, Kasım 28, 2010 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

16 yorum

nedense ben de fırtınalı zamanlarda uyuyamıyorum.

29 Kasım 2010 01:11

Hayırlara vesile olur inşallah.
Sevgi ve saygılar

29 Kasım 2010 01:16

Biraz aklım da karışık ve üzüntülüydüm dün geca Şeniz' cim. Yoksa fırtına, şimşek beni pek etkilemez.

29 Kasım 2010 01:38

Çok teşekkür ederim Haykırış Bey.
İnşallah diyorum ben de :))
Size sağlıklı, huzurlu bir hafta diliyorum...

29 Kasım 2010 01:41

Lodosta uyudu mu insan rüyaları da başka oluyor.Bence çok güzel rüya hiçdeğilse denize ulaşanlardan olmuş ırmaklığı bırakmışsın. Sevgilerimle.

29 Kasım 2010 08:35

Hayır olsun inşallah...
Güzel bir hafta olmasını dilerim, sevgilerimle...

29 Kasım 2010 09:05

İyiye yormak lazım öyle değil mi Sufi. Hayrolsun diyelim. Teşekküeler...

29 Kasım 2010 09:38

Ebru' cum teşekkürler. Sana da iyi haftalar...

29 Kasım 2010 09:38

Hayırdır inşallah diyelim ve gelelim şarkıya;
Hiç dinlemedim desem inanır mısın ama sözlerine ölüp bittim, senin de sözleri için sevdiğine eminim. Hemen şimdi şarkıyı bulup dinlemeye koyulacağım.
Haftan huzurlu geçsin Asucum...

29 Kasım 2010 10:05

Leeylak' cım emin ol melodisi de çok güzel. Beni çeken de önce Şebnem Ferah' ın söyleme biçimi. Dinle sen de çok beğeneceksin. Hep dinlemek isteyeceksin.Epey de eski.
Sana da iyi haftalar arkadaşım...

29 Kasım 2010 10:27

Leylak dalı benim de aklımdan geçenleri yazıya dökmüş.Ama sıkıntılı rüyaları hayra yormak lazım.Senin için iyi birşeyler olacağı kesin.Şarkıyı ben de merak ettim.Teşekkürler.

29 Kasım 2010 11:04

Leylağa önerdiğim gibi sana da hemen dinlemeni öneririm Defne' cim. Nasıl olsa ulaşmak çok kolay bütün şarkılara. Şu ana kadar dinlememiş olmanızı da büyük kayıp sayıyorum.
Abarttım mı ne:)))
Sevgiler...

29 Kasım 2010 11:09

Hayatınızda güzel rüyalar ve şarkılar olsun inşallah.

29 Kasım 2010 12:36

ben de dinlememişim hiç bu şarkıyı onu fark ettim. şarkıyı bulmak, dinlemek mümkün fakat orada ifade edilen şeyleri bir daha bulmak, yaşamak... işte o mümkünmüş gibi görünmüyor pek.
Olsun, hayat da böyle bir şey işte diyelim ve ekleyelim "yarın her şey daha güzel olacak" :))
Güzel bir hafta diliyorum size Asuman hanım.
Sevgilerimle...

29 Kasım 2010 13:38

Hüznün tadı, çok teşekkürler.
İyi bir hafta geçirmenizi diliyorum...

29 Kasım 2010 14:20

Sevgi Gibi

Evet, benim de çok yazımda sık sık tekrarladığım gibi, hayat böyle bir şey ve evet yarın bugünden daha güzel olacak. Bundan eminim.
Çok teşekkür ederim bu güzel yorum için.
Sevgiler....

29 Kasım 2010 14:26

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin